StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Nu kommer jag låta jävligt okunnig men om man har sprayat med (va f**n heter spray saken nu då) typ tänd spray (ni vet man jag menar) och den går bättre om man sprayar med den är det då tjuvluft?
Ljungbl4d skrev:Nu kommer jag låta jävligt okunnig men om man har sprayat med (va f**n heter spray saken nu då) typ tänd spray (ni vet man jag menar) och den går bättre om man sprayar med den är det då tjuvluft?
Startgas!
Du märker om den drar tjuvluft med startgas!
Om den drar tjuvluft så går moppen upp i varv
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
Ljungbl4d skrev:Nu kommer jag låta jävligt okunnig men om man har sprayat med (va f**n heter spray saken nu då) typ tänd spray (ni vet man jag menar) och den går bättre om man sprayar med den är det då tjuvluft?
Beror ju på var du sprejar. om du sprejar på tex svingen , så självklart inte men om du sprejat nånstans efter förgasaren, och den går bättre så det märks så ,ja. Högst troligt.
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
För att få igång den ibland så måste vi använda startgas men den kan nog vara tjuvluft när du säger ska kolla på det
Tack för svaret
lycka till med ditt stuntprojekt
För att ta reda på vart den drar tjuvluft, så ska du spraya vid alla packningar som kan vara trasiga- dvs. insuget, förgasaren, cylinderfoten & topplockspackningen
Sprayar du vid luftfiltret så kommer den ju ändra sig i varvtal, eftersom det går rakt in i motorn.
Det du ska testa är att spraya runt cylinder-membran-förgasar-skarvar. Där ska det vara tätt, och den ska inte reagera på startgasen.
Fyrtaktar den så går den föt fett, dvs den får för mycket bensin.
Detta kan uppstå genom att du antingen har en felinställd förgasare (för stort munstycke), att du har glömt choken på eller att ditt luftfilter är igensatt så att moppen får dåligt med luft.
Dock brukar det vara för lite bränsle när den gasar av sig själv.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan