TheFlyingFin skrev:G-son skrev:Om du ska knöla fast en motor på ~40hk och verkligen använda hojen med den kan du nog glömma att det är lönt att sätta tillbaka originalmotorn igen. Mycket går det misshandla mopeder, men bygger man en sån leksak gör man det för att skrota skiten och sälja i delar när det är färdigkört, inte återställa till moppe och sälja till nån ovetande stackare...
Indeed. 40jk ger vrid för att vrida sönder hela ramen på tex Sendor. Sen om man kör men en CH/HM/Fantic ram som är samma på moppen som på 125 och 250 deras så är det en annan sak.
sendas sving är starkare och har bättre fäste samt att den är la triangel utformade med dämapren som tar upp mycket stryk?
hur som skiten håller lätt utan problem, vet en drd som hade en 250 2takt, pissa på redigt bra, enda som behövde förstärkas efter ca 6 månaders körning var drevet då det slets sönder ifrån fästerna så han satte på ett crosshjul istället, sving fick inga skador eller glapp, dem klarar lätt en 125
sen är dem ''byggda'' på en 125 ram det är bara att dem är liknande sen har dem säkert sämre material osv, lovar dig är inte exakt likadana ramar! och Derbi tål fan med mycket mer än dem..
har samma planer fast min ska ju skrotas sedan behöver bara hitta en seriös säljare av en motorn och ingen muhammed som säljer en orion 125
köp min ram och släng i 125''an
