YAMAHA AEROX STARTAR EJ, jag har provat allt!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
frass98
Elmoped

YAMAHA AEROX STARTAR EJ, jag har provat allt!

Inlägg av frass98 »

som rubriken lyder så startar min aerox inte, den får gnista, bensin och har bra komp. har provat byta detta: Kolv, Insugsgummi, packningar. Har dessutom tömt tanke, rensat förgasare, kollat reedsen och vacumkranen. mopeden är orginal förutom dragen v-ring och leovince trimmrör. modell: yamaha aerox 50cc -09 HJÄLP SNÄLLA :D
Juppe
Extra Varnad

Inlägg av Juppe »

Slideradde
Elmoped

Re: YAMAHA AEROX STARTAR EJ, jag har provat allt!

Inlägg av Slideradde »

frass98 skrev:som rubriken lyder så startar min aerox inte, den får gnista, bensin och har bra komp. har provat byta detta: Kolv, Insugsgummi, packningar. Har dessutom tömt tanke, rensat förgasare, kollat reedsen och vacumkranen. mopeden är orginal förutom dragen v-ring och leovince trimmrör. modell: yamaha aerox 50cc -09 HJÄLP SNÄLLA :D

Mitt tips är att fylla på tanken efter tömningen !
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

frass98 skrev:som rubriken lyder så startar min aerox inte, den får gnista, bensin och har bra komp. har provat byta detta: Kolv, Insugsgummi, packningar. Har dessutom tömt tanke, rensat förgasare, kollat reedsen och vacumkranen. mopeden är orginal förutom dragen v-ring och leovince trimmrör. modell: yamaha aerox 50cc -09 HJÄLP SNÄLLA :D
Om den inte startar har du inte provat allt. Har du ställt in förgasaren efter trimröret? Du måste byta munstycke. Är luftfiltret rent?
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
frass98
Elmoped

Inlägg av frass98 »

tacopaj skrev:
Om den inte startar har du inte provat allt. Har du ställt in förgasaren efter trimröret? Du måste byta munstycke. Är luftfiltret rent?
Har haft trimmrör länge redan. luftfiltret är putsat
Skriv svar