frass98 skrev:som rubriken lyder så startar min aerox inte, den får gnista, bensin och har bra komp. har provat byta detta: Kolv, Insugsgummi, packningar. Har dessutom tömt tanke, rensat förgasare, kollat reedsen och vacumkranen. mopeden är orginal förutom dragen v-ring och leovince trimmrör. modell: yamaha aerox 50cc -09 HJÄLP SNÄLLA
Om den inte startar har du inte provat allt. Har du ställt in förgasaren efter trimröret? Du måste byta munstycke. Är luftfiltret rent?frass98 skrev:som rubriken lyder så startar min aerox inte, den får gnista, bensin och har bra komp. har provat byta detta: Kolv, Insugsgummi, packningar. Har dessutom tömt tanke, rensat förgasare, kollat reedsen och vacumkranen. mopeden är orginal förutom dragen v-ring och leovince trimmrör. modell: yamaha aerox 50cc -09 HJÄLP SNÄLLA
Har haft trimmrör länge redan. luftfiltret är putsattacopaj skrev:Om den inte startar har du inte provat allt. Har du ställt in förgasaren efter trimröret? Du måste byta munstycke. Är luftfiltret rent?frass98 skrev:som rubriken lyder så startar min aerox inte, den får gnista, bensin och har bra komp. har provat byta detta: Kolv, Insugsgummi, packningar. Har dessutom tömt tanke, rensat förgasare, kollat reedsen och vacumkranen. mopeden är orginal förutom dragen v-ring och leovince trimmrör. modell: yamaha aerox 50cc -09 HJÄLP SNÄLLA