Haha ok låter lagom kul men du har ju skoter som val;)Demuz skrev:har åkt moped på vintern och mina erfarenheter av det är att:
*det är kallt som fan
*moppen blir svårstartad
*plast spricker
*man ramlar
*det börjar rosta fort om man kör på saltade vägar
*däcken slits rätt duktigt pga allt spinn.
*moppen blir översnöad med en sadel full av is
*det är jättekul att åka till skolan och när man ska hem så har det snöat en halvmeter och hela moppen är täckt av snö och det går knappt att ta sig fram..
så min moppe får helt enkelt stå och gotta sig i värmen på vintern![]()
tar skotern till skolan istället
Okej fyrhjulingmoppe eller bara en fyrhjuling?Persson97 skrev:skulle aldrig någonsin åka scooter på vintern, även om vägarna ser bra ut, riejun körde jag med lite förra vintern med godkända resultat, gick rätt bra faktiskt. denna vintern har jag köpt en hjuling istället, får väll se hur det gårkänns ju rätt mycket stabilare änn en tvåhjuling iaf
moppe.Jockesomfan skrev:Okej fyrhjulingmoppe eller bara en fyrhjuling?Persson97 skrev:skulle aldrig någonsin åka scooter på vintern, även om vägarna ser bra ut, riejun körde jag med lite förra vintern med godkända resultat, gick rätt bra faktiskt. denna vintern har jag köpt en hjuling istället, får väll se hur det gårkänns ju rätt mycket stabilare änn en tvåhjuling iaf
Shit va billigt du köpte dinPersson97 skrev:moppehjulingar kostar ju kaffepengar..
det kommer från en fattig smålänning dessutom.
men runt 6 k så får du en fullt fungerande relativt ny maskin.
min är en 09:a, går som en klocka, inga glapp, inga stora slitage, bra däck, ingen rost.. fick den för 6k.
epa o atralla kan jag dock hålla med om att det är äckligt dyrt..
Köp däck som passar på biltema, sen googlar du hur man dubbar däck så lär du digTemperani skrev:Någon som vet vart man kan få tag på rediga däck till en puch maxi inför vintern? Vi snackar rediga mönster och helst med lite dubb.