Vivacity har samma motor som Speedfight 2, och när jag hade min Speedfight 2, så fanns det inte ens ett hål i motorblocket för att fylla på slutväxelolja, Peugeot har sagt själva att deras slutväxelolja håller under hela mopedens livslängd, dock kan de äldre Peugeot motorerna ha ett hål för påfyllnad.Aspegren skrev:Jo, det kanske det var, tips på bra oljor? alltså kvalité o.s.v.
de stämmer inte, men man bör ha en bromsluftare som suger ur oljan.M4mmsen skrev:Vivacity har samma motor som Speedfight 2, och när jag hade min Speedfight 2, så fanns det inte ens ett hål i motorblocket för att fylla på slutväxelolja, Peugeot har sagt själva att deras slutväxelolja håller under hela mopedens livslängd, dock kan de äldre Peugeot motorerna ha ett hål för påfyllnad.Aspegren skrev:Jo, det kanske det var, tips på bra oljor? alltså kvalité o.s.v.
För övrigt så finns det ingen moped där man ska byta sluväxelolja 1-2 om ÅRET.
Nu vet jag har mycket du kan om mopeder, så jag törs inte säga emot. men finns det verkligen en moped där man behöver byta slutväxelolja 2 gånger om året??LennartTuning skrev:de stämmer inte, men man bör ha en bromsluftare som suger ur oljan.M4mmsen skrev:Vivacity har samma motor som Speedfight 2, och när jag hade min Speedfight 2, så fanns det inte ens ett hål i motorblocket för att fylla på slutväxelolja, Peugeot har sagt själva att deras slutväxelolja håller under hela mopedens livslängd, dock kan de äldre Peugeot motorerna ha ett hål för påfyllnad.Aspegren skrev:Jo, det kanske det var, tips på bra oljor? alltså kvalité o.s.v.
För övrigt så finns det ingen moped där man ska byta sluväxelolja 1-2 om ÅRET.
sen trycker man i 2dl ny olja.