Problem med lyse

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
hejbaby
Elmoped

Problem med lyse

Inlägg av hejbaby »

Tja!

Har ett problem med min PGO PMX SPORT.
Mitt lyse slutar fungera med jämna mellanrum. Jag är säker på att det inte är batteriet eftersom det brukar börja funka om jag "vrickar" till styret. Om jag kör i en håla kan det sluta fungera och sen börja fungera igen om jag kör i en annan håla. Jag har kollat och blåst alla kontakter och skruvat upp kåpan där lysekontrollsknapparna sitter.

Tack!:wub:
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

fick bara ideen när det stod att det fungerade när du ¨vickar till styret¨
ingen kabel är för spänd? så om du svänger fullt sååker den ut en bit och får därför ingen kontakt..? sen när du vickar så åker den tbx igen?

annars så kolla efter glapp vilket verkar mest troligt..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
hejbaby
Elmoped

Inlägg av hejbaby »

Persson97 skrev:fick bara ideen när det stod att det fungerade när du ¨vickar till styret¨
ingen kabel är för spänd? så om du svänger fullt sååker den ut en bit och får därför ingen kontakt..? sen när du vickar så åker den tbx igen?

annars så kolla efter glapp vilket verkar mest troligt..
Men när jag drar tillbaka styret fungerar den ett litet tag. Problem uppkom inte efter att jag hade pillat på något eller ändrat något. Det kom bara när jag körde helt vanligt och inget regn :?
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

kan komma in skit även om det inte regnar, blås rent dina konteakter en gång till och spraya lite wd40 på dom eller kontaktspray om du har det.
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
hejbaby
Elmoped

Inlägg av hejbaby »

Persson97 skrev:kan komma in skit även om det inte regnar, blås rent dina konteakter en gång till och spraya lite wd40 på dom eller kontaktspray om du har det.
Tack du löste mitt problem :D
Skriv svar