Problem med min gasgas ec50

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!
andiieakesson
Elmoped

Problem med min gasgas ec50

Inlägg av andiieakesson »

Tjena!
Har nu i ett tag haft en gasgas ec50 rookie från 2004.
Det sitter ett turbokit avgassystem på från 2010 (om jag inte minns fel).
Mellan kröken och cylindern satt en sådan här: http://www.twostroke.se/product.asp?product=18690 (OBS strypt)

Nu kommer vi då till mitt problem :cry:

Innan idag satte i en sådan här: http://www.twostroke.se/product.asp?product=17451 (OBS ostrypt) så jag hade ju hoppats på att den skulle gå ganska snabbt, men istället gör den fortfarande bara runt 45-50. Undrar då om någon har en aning om vad problemet kan vara?

Körde ett tag och kollade sedan på tändstiftet, det var perfekt gyllen brunt och jag kan gasa fullt ut utan att den dör så det känns inte som jag behöver byta munstycke, sitter dessutom ett hyfsat stort i redan.
Har tidigare haft på en Blackbox med switch: http://www.twostroke.se/product.asp?product=12431 men denna är nu borttagen, fast sladdarna sitter kvar i cdi:n och pick-up tändningen men det känns ju inte som att detta skulle ha något med saken att göra. Så snälla någon som har nån aning om vad det kan vara?!
Tacksam för svar, dock inte oseriösa! :wink:
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Sitter det ingen strypning i själva röret då?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Kan bara tänka mig drevningen i det fallet. Hur är den drevad?
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
andiieakesson
Elmoped

CaToXXo skrev:Sitter det ingen strypning i själva röret då?
Nej det gör det inte, den har nämligen varit trimmad innan sen ströp jag den och nu har jag plockat bort den igen :roll:
andiieakesson
Elmoped

TheFlyingFin skrev:Kan bara tänka mig drevningen i det fallet. Hur är den drevad?
Hmm, är inte helt säker, den håller farsan koll på hehe..
Men pluggen har varit dragen innan och då var det inte några problem alls
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Exakt vad har du ändrat när du strypte ner den då? Gick den bra ostrypt förut?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
andiieakesson
Elmoped

CaToXXo skrev:Exakt vad har du ändrat när du strypte ner den då? Gick den bra ostrypt förut?
Hade på en mikuni 17,5 mm förgasare innan, satte på originalförgasaren när jag strypte den, satte även på ett nytt sportluftfilter för det gamla var skit.
Ja, den gick perfekt innan när den var ostrypt. Det som bytades gjordes på seriös verkstad (hade varken ork eller tid med det) :wink:
andiieakesson
Elmoped

Ingen som vet vad det kan vara??? :cry:
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Det måste vara nån strypning i röret eller adaptern, annars är det självklart att den skulle göra bortåt 80, kollat ljuddämparn? Där kan det ju sitta en strypning ibland! Och hade det varit drevningen hade du ju typ fått köra med 11-70 och haft gasres
andiieakesson
Elmoped

MisterDT50R skrev:Det måste vara nån strypning i röret eller adaptern, annars är det självklart att den skulle göra bortåt 80, kollat ljuddämparn? Där kan det ju sitta en strypning ibland! Och hade det varit drevningen hade du ju typ fått köra med 11-70 och haft gasres
Nej, det är de det inte är, för jag har du haft den trimmad innan och har inte gjort någonting med röret efter det
andiieakesson
Elmoped

Brukar det sitta en plugg i insuget asså typ mellan förgasaren och cylindern?
För jag har ju bytat tillbaka till originalförgasaren.
Låst