Inte jätte svårt.. Om du håller dig lugn och inte blir nervös kommer det nog gå bra. Läs på innan bara läste i typ två dar innan och klarade det. Kan väll inte säga att det är jätte lätt men inte såå svårt!
Ett bra tips är att markera frågorna du är osäkra på med flaggan i hörnet där uppe på provet, sedan kan du gå igenom dessa frågor igen innan du gör klart provet.
Jag tycker inte du ska plugga när du sitter i väntrummet, det gör så att du tänker extra mycket på dem sakerna du nyss läst på och kanske blir mindfuckad och glömmer av andra saker.
Be även dina föräldrar dagligen fråga dig frågor ang trafiken osv. Tex om högerregeln, väjningsplikt osv..
Annars ta det bara lungt och stressa inte, du har gott om tid!
Lycka till sen!
När jag gjorde mitt prov så gick jag bara in och svarade på frågorna och klickade på ''rätta''.
Sitt inte o kolla igenom och ändra massa, då blir det lätt bara fel, var noga och ta dej tid på varje fråga istället för att köra igenom allt två gånger.
Jag pluggade på elevcentralen.se ca 1,5 timme om dagen i nån vecka och läste även boken nån gång, jag fick 62 av 65 rätt så tyckte de gick rätt bra
Lycka till!
Jag gjorde provet en dag efter jag var klar med körninarna och den skiten, pluggade i typ 2 timmar och fick 59 poäng, men som sagt innan få dina föräldrar att förhöra dig när du åker bil osv.
Dock det absolut värst med provet i mina ögon är när man trycker på ''rätta'' och så frågar den ''är du säker?'', tog typ 10 minuter innan jag vågade trycka
Shark Monster skrev:Jag gjorde provet en dag efter jag var klar med körninarna och den skiten, pluggade i typ 2 timmar och fick 59 poäng, men som sagt innan få dina föräldrar att förhöra dig när du åker bil osv.
Dock det absolut värst med provet i mina ögon är när man trycker på ''rätta'' och så frågar den ''är du säker?'', tog typ 10 minuter innan jag vågade trycka
haha aa fick också 59 poäng Men jag var så närvös så jag läste fel och trodde det stog 49 så blev fett besviken för 5 sekunder tills jag läste igen och såg att det stog 59! blev sjukt glad då haha
Ont: Läste boken typ 2 gånger och det räckte bra Tänk på att läsa frågorna noga, kolla på bilderna noga på provet. Gjorde typ 2-3 slarv fel pga jag inte typ såg en liten skylt i hörnet etc
Nej!
Gjorde 700 frågor på nätet. Använde logik och vett.
Fick 63 av 65. Gjorde provet på 9 min, hon som man prata med när man va klar o rättat de osv sa att jag var den snabbaste att göra provet hon vart med om.
I Finland har vi ju annat prov, men jag övade bara på nätet typ 10 gånger, gjorde ett fel på provet, vilket var pga slarv och kramp i handen Klarade provet på 2 minuter till på köpet också (det där var mest för att överglänsa MrAndersson xD )
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
TheFlyingFin skrev:I Finland har vi ju annat prov, men jag övade bara på nätet typ 10 gånger, gjorde ett fel på provet, vilket var pga slarv och kramp i handen Klarade provet på 2 minuter till på köpet också (det där var mest för att överglänsa MrAndersson xD )
jag gjorde alla instuderings frågor och även ett delprov av 4 och nån extrasak sen bokade jag.. läste igenom boken typ 2ggr och arbetshäftet 2ggr.. klarade provet med 53 poäng nästan alla andra fick 52 och en fick 51, snacka om surt
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....