Byta program

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
StruTsen_b
Svårstartad skrothög

Byta program

Inlägg av StruTsen_b »

Tjena, jag går första året på teknik programmet och har insett att jag inte fattar ett skit och att matte c är för svårt för mig. Jag funderar på att byta till bygg och anläggning för att jag tror att de passar mig bättre men farsan tror inte att de kommer bli bra och säger el och energi istället.
Vad skulle ni gjort?

Ska snacka med SYV senare idag men skulle vilja se era åsikter först :)
Användarens profilbild
RammeA
Farsans gamla zündapp

Inlägg av RammeA »

ja går i ettan på ekonomi nu. jag gick också teknik och fattade inte ett skit haha. gör så att du väljer själv och låt inte dina föräldrar bestämma över din framtid.

du ska ha kul i gymnasiet så gå bygg om du nu vill det! :)

men se till att byta snabbt om möjligt så att du inte hamnar efter så mycket.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Både bygg och energi är bra linjer, visst är dom något sämre än att bli vvsare men det är ju ett steg mot rätt håll iallafall!
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

Skit i vad dina föräldrar tycker, fokusera på dig själv, vad är du intresserad av och se även långsiktigt.

Är det bra lön? Är det stor efterfrågan? Slitage på kroppen? Går det att vidareutbilda sig etc etc.

Jag gick den gamla energi för att bli rörmokare, nu heter det fastighetnågotskit.
Bra lön? : Ja
Stor efterfrågan? : Ja
Slitage på kroppen? : Ja, går att förebygga med styrketräning.
Går det att vidareutbilda sig? : Osäker, men det går att flytta upp sig till kontoret och bli verkare/projektledare istället för löneslav.

Vad har du för intressen? Finns dina intressen relaterat till en viss linje?

Att bli byggare har både sina fördelar och nackdelar, nackdelar är väl om du hamnar på en stort företag, NCC, Skanska, JM, EM är att det kan bli så du får en uppgift bara, att skruva gips år ut och år in, inget annat.
Arbetslag som gör en viss uppgift på varje ställe, jävligt tråkigt, men man så snabb man blir efter ett par månader med samma uppgift.
Användarens profilbild
Akki
Svårstartad skrothög

Re: Byta program

Inlägg av Akki »

StruTsen_b skrev:Tjena, jag går första året på teknik programmet och har insett att jag inte fattar ett skit och att matte c är för svårt för mig. Jag funderar på att byta till bygg och anläggning för att jag tror att de passar mig bättre men farsan tror inte att de kommer bli bra och säger el och energi istället.
Vad skulle ni gjort?

Ska snacka med SYV senare idag men skulle vilja se era åsikter först :)
Jag gick om första året i gymnasiet då ja valde natur pga farsan sa de..gissa hur bra de gick :D Sluta med 25% frånvaro o dampanfall till höger o vänster för man blev trött på skiten! Valde el detta året o de va fan bättre än va ja hade trott 8) så do what you gotta do o byta på!
Ta en titt på denna pärla ifall ni är Neoshomos som jag <3

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... highlight=

Dracfac projekt!

http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=52059
StruTsen_b
Svårstartad skrothög

Inlägg av StruTsen_b »

Tack för alla svaren, Byter till bygg och anläggning om några dagar :D
p0d1
F.D Crew

Inlägg av p0d1 »

StruTsen_b skrev:Tack för alla svaren, Byter till bygg och anläggning om några dagar :D
Kommer antagligen finnas en del olika inriktningar där, se till att ta reda på i förväg vad just den skolan erbjuder för inriktningar, sök på de olika yrkena och ta reda på fakta om det, löner, behov, svartjobb, vidareutbildning, mycket polski som jobbar där? Då är det antagligen dåligt med jobb om ett par år.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

jag gick teknik år 1. ville bli bildesigner. kände senare att jag var mer praktiskt lagd så bytte till fordon! :) tycker det är mycket bättre :)

Jag gjorde så att jag var med fordon en dag och testade. känner du någon som går fordon? prata med din SYV! :)
Användarens profilbild
Allyy
Elmoped

Inlägg av Allyy »

Ta el istället! går själv andra året på el och det är hur awesome som helst! :twisted:
Skriv svar