Ställa in förgasaren

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
Härdig
Svårstartad skrothög

Ställa in förgasaren

Inlägg av Härdig »

hejsan, jag satt precis på min 17,5 till min setup trimrör och 70cc, när jag gasar, så rör den sig lite framåt men är på väg och dö efter 2 meter, jag orkar inte sitta och testa själv så undrar om någon vet om jag ska ha mer eller mindre soppa, när den är på väg och dö :P

Tacksam för svar :)
Derixx
Svårstartad skrothög

Inlägg av Derixx »

Hur ser tändstiftet ut ?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Derixx skrev:Hur ser tändstiftet ut ?

Vissar helt fel då han inte körtfullgas en längre stund och stängt av tändningen direkt sant det är mer grejer som spelar in....

testa gå.upp 10 går den bättre så fortsätt går den sämre så gå ner
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Härdig
Svårstartad skrothög

Inlägg av Härdig »

jag har bytt från 74 till 98 i munstycke och den går mycket bättre, jag har också dragit v ringen, men när jag kommer upp till 15 kanske så börjar den varva och är på väg och sticka iväg men den orkar itne riktigt så den fortsätter segt uppåt? måste jag gå upp mer på munstycke, isf måste jag köpa enn till sats munstycken :S
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Härdig skrev:jag har bytt från 74 till 98 i munstycke och den går mycket bättre, jag har också dragit v ringen, men när jag kommer upp till 15 kanske så börjar den varva och är på väg och sticka iväg men den orkar itne riktigt så den fortsätter segt uppåt? måste jag gå upp mer på munstycke, isf måste jag köpa enn till sats munstycken :S
Du förklarar nog lite rörigt, är det så att den går hyffsat bra tills 15km/H uppnås och sedan varvar väldigt mycket, eller att den nästan inte går till 15km/h och sedan varvar?

Testa choka om du har en, om den går bättre då= större munstycke, annars tvärt om. Testa lite med att flytta trottelnålen och skruva på luftskruven, lär nog inte märkas mycket skillnad men det kan hjälpa :)
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

david96 skrev:
Derixx skrev:Hur ser tändstiftet ut ?

Vissar helt fel då han inte körtfullgas en längre stund och stängt av tändningen direkt sant det är mer grejer som spelar in....

testa gå.upp 10 går den bättre så fortsätt går den sämre så gå ner
Om tändstiftet är blött så visar det på för mycket soppa dock ;) Även om han inte ger fullgas :) Så det går ju att se :P
Bild
Användarens profilbild
Härdig
Svårstartad skrothög

Inlägg av Härdig »

tacopaj skrev:
Härdig skrev:jag har bytt från 74 till 98 i munstycke och den går mycket bättre, jag har också dragit v ringen, men när jag kommer upp till 15 kanske så börjar den varva och är på väg och sticka iväg men den orkar itne riktigt så den fortsätter segt uppåt? måste jag gå upp mer på munstycke, isf måste jag köpa enn till sats munstycken :S
Du förklarar nog lite rörigt, är det så att den går hyffsat bra tills 15km/H uppnås och sedan varvar väldigt mycket, eller att den nästan inte går till 15km/h och sedan varvar?

Testa choka om du har en, om den går bättre då= större munstycke, annars tvärt om. Testa lite med att flytta trottelnålen och skruva på luftskruven, lär nog inte märkas mycket skillnad men det kan hjälpa :)

Den går segt upp till 15 och när den är vid 15 så börjar den varva som att den skulle sticka iväg, men den orkar inte så den inte axxar ganska segt uppåt, det känns att den har så mycket mera att ge fast den inte orkar :P
Användarens profilbild
Hampepampe
Elmoped

Inlägg av Hampepampe »

Har samma problem med min aerox, den accelererar väldigt långsamt och sen så hackar den lite och börjar gå snabbare
Rieju RRX -06

Yamaha Aerox -01

Honda cr80 ~90
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Om jag ska gå på Härdigs beskriving så säger jag: Större munstycke grabbar!
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Härdig
Svårstartad skrothög

Inlägg av Härdig »

tacopaj skrev:Om jag ska gå på Härdigs beskriving så säger jag: Större munstycke grabbar!
Jaha, har 98 i nu, får väl köpa en till satsjävel då ;)
Användarens profilbild
Härdig
Svårstartad skrothög

Inlägg av Härdig »

Härdig skrev:
tacopaj skrev:Om jag ska gå på Härdigs beskriving så säger jag: Större munstycke grabbar!
Jaha, har 98 i nu, får väl köpa en till satsjävael då ;)

aadasda
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Härdig skrev:
Gör det :D
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Härdig
Svårstartad skrothög

Inlägg av Härdig »

tacopaj skrev:
Härdig skrev:
Gör det :D
mm
Skriv svar