vilket rör?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Ljungbl4d
Elmoped

vilket rör?

Inlägg av Ljungbl4d »

Tjena!

Jag undrar om det finns något lågvarvigt rör till en Derbi eller AM6`a?
Skulle vilja kunna få upp moppen på bakhjulet och hålla den där ett tag:D
Allting går
Användarens profilbild
twostrokefille
Elmoped

Inlägg av twostrokefille »

ett leovince v6

Leovince V6 är ett lågvarvigt avgassystem med bättre drag från botten än Thrower och drar inte riktigt lika långt men är ändå snäppet vassare och ger bättre effekt, perfekt för att stunta med eller för den som vill ha ett lågvarvigt system som drar på lite bättre än ”vanliga” thrower röret. Snygg dämpare och sportigt svetsad krök samt klarlackad yta. Effekten kommer på riktigt vid 7000rpm och drar vidare till ca 11.500rpm, självklart kan du varva lite till men då börjar effekten avta. Detta är ett sportrör som fungerar från allt från original 50cc till alla sportcyllar på marknaden, lite för klent för att passa med midrace cyllar som varvar något för mycket.

Sammanfattning: perfekt för stunt och dig som vill ha bra axx samt är ganska ny med mopeder och inte kan allt med inställningar eller bara gillar bottendrag och vill ha ett lite vassare system än t ex thrower. Nackdelen med detta är att det är relativt dyrt för ett system som inte används till mer än sportcylindrar
Senast redigerad av twostrokefille den 7 november 2013, 22:02, redigerad totalt 1 gånger.
Bild
gurra88
Elmoped

Inlägg av gurra88 »

Metrakit thrower :)
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Metrakit Thrower är ju en klassiker när det gäller lågvarvigt.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Alyzzzer
Kinaraket

Inlägg av Alyzzzer »

en Derbi eller en AM6? vilken är det?

AM6 skulle jag säga urpluggat!

Derbi skulle jag säga mk thrower. lågvarvigt och är relativt tyst.
Ljungbl4d
Elmoped

Inlägg av Ljungbl4d »

Kompisen hade thrower men tyckte att det inte gick så bra på låga varv :shock: kanske bara va jag :lol:
Allting går
Ljungbl4d
Elmoped

Inlägg av Ljungbl4d »

twostrokefille skrev:ett leovince v6

Leovince V6 är ett lågvarvigt avgassystem med bättre drag från botten än Thrower och drar inte riktigt lika långt men är ändå snäppet vassare och ger bättre effekt, perfekt för att stunta med eller för den som vill ha ett lågvarvigt system som drar på lite bättre än ”vanliga” thrower röret. Snygg dämpare och sportigt svetsad krök samt klarlackad yta. Effekten kommer på riktigt vid 7000rpm och drar vidare till ca 11.500rpm, självklart kan du varva lite till men då börjar effekten avta. Detta är ett sportrör som fungerar från allt från original 50cc till alla sportcyllar på marknaden, lite för klent för att passa med midrace cyllar som varvar något för mycket.

Sammanfattning: perfekt för stunt och dig som vill ha bra axx samt är ganska ny med mopeder och inte kan allt med inställningar eller bara gillar bottendrag och vill ha ett lite vassare system än t ex thrower. Nackdelen med detta är att det är relativt dyrt för ett system som inte används till mer än sportcylindrar
Ny med mopeder är jag inte kommer köpa min fjärde nu men undrade om det fanns något annat rör en det ``vanliga`` thrower :D
Allting går
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Ljungbl4d skrev:Kompisen hade thrower men tyckte att det inte gick så bra på låga varv :shock: kanske bara va jag :lol:
Det är ju en definitionsfråga. Det är ju fortfarande inget att ha på låga varv, me det har bättre bottendrag än tex TK/Gianelli osv.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Ljungbl4d
Elmoped

Inlägg av Ljungbl4d »

Ahh aja tack för svaren gubbar:)
Allting går
Användarens profilbild
MisterDT50R
Kinaraket

Inlägg av MisterDT50R »

Ljungbl4d skrev:
twostrokefille skrev:ett leovince v6

Ny med mopeder är jag inte kommer köpa min fjärde nu men undrade om det fanns något annat rör en det ``vanliga`` thrower :D
Finns 70cc thrower också
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

MisterDT50R skrev: Finns 70cc thrower också
Det är ju det s.k överliggande Pro Race. Det är långt ifrån lågvarvigt.
(Metrakit 70 PRO Thrower)

MrCurop
Svårstartad skrothög

Inlägg av MrCurop »

Lånar tråden lite :D

Hur stor skillnad är det på toppfart mellan Leovince, Thrower (dem lågvarviga) och Giannelli, TK (dem högvarviga)?
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Ganska inte så stor. En ko.pis med Rieju och v6 gjorde 80 med 14/52 (pluggat rör då) och min Derbi gjorde 70 med 12/52 och strypt CDI. (Hebo, lite mer varvvilligt än Gianelli) Med ostrypt CDI borde min Derbi göra 104.4 i teorin men i praktiken kanske 99.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

TheFlyingFin skrev:Med ostrypt CDI borde min Derbi göra 104.4 i teorin men i praktiken kanske 99.
Jag kan ju säga direkt att den inte kommer göra över 90 med 12/52 drevning.

Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

CaToXXo skrev:
TheFlyingFin skrev:Med ostrypt CDI borde min Derbi göra 104.4 i teorin men i praktiken kanske 99.
Jag kan ju säga direkt att den inte kommer göra över 90 med 12/52 drevning.[/]

14/52#
Bild

Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

TheFlyingFin skrev:
CaToXXo skrev:
Jag kan ju säga direkt att den inte kommer göra över 90 med 12/52 drevning.[/]
14/52#
Riktigt tungt drevat, tvivlar på att den kommer orka på raksträckan.

Kör själv 97 med 12/48, och det går tungt.
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

Rexxy skrev:
TheFlyingFin skrev:
CaToXXo skrev: Jag kan ju säga direkt att den inte kommer göra över 90 med 12/52 drevning.[/]
14/52#
Riktigt tungt drevat, tvivlar på att den kommer orka på raksträckan.

Kör själv 97 med 12/48, och det går tungt.
den orkar faktiskt riktigt bra med STRYPT cdi. Enda egentligen att man inte kna ligga lågt i varv på nån växel, över 5000rpm är körbart. Sen toppar den UNGEFÄR 75 med strypt CDI, den orkar inte varva i 6:an då farten är relativt låg i slutet av 5:an pga varvstoppet :/
Bild

Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

jag är dock uppe i 90 ärliga mätt med gps med org cylinder, org förgasare och thrower. 14-52 drevning :)
Bild
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Ska ligga i rör-tråden.
Årets Styrelsemedlem 2013
Låst