Värt att trimma?

Allmänna mopeddiskussioner helt enkelt. Allt mellan himmel och jord dock med inriktning på moped.
gurra88
Elmoped

Värt att trimma?

Inlägg av gurra88 »

Jag får inte trimma för mina föräldrar och jag kommer köra moppe nästan varje dag till skolan. :/
Bor i en liten stad på 10 000pers så hur stor chans tror ni det är att jag blir tagen om jag kör med den här setupen? :)

Beta rr50 06 sm
Urpluggat orginalrör
10/52
114 munstycke

Och om jag gör såhär?
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=50452
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket

Inlägg av Törnan »

bara den inte låter så mycket så är det lungt och sen håll 30 och 50 vägarna så ska det gå bra :)
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

om du inte kör som en idiot och släpper på gasen när du möter polisen är chansen väldigt liten. Själv bor jag i stockholm och har liknande setup. Har blivit stoppad 1 gång och då märkte det ingenting( åker varje dag till skolan och hem+ lite nöje)
Användarens profilbild
Böldhare
Elmoped

Inlägg av Böldhare »

Får inte trimma för mina päron. Men va en riktig rebell och drog pluggen ändå bor i en hyfsad stor stad med 70 000 invånare plus. Alla kör trimmat här för bi polisstationen åkte jag varje dag hela sommaren i runt 70 brydde sig inte ett skit. Bror på hur du kör om du kör som en *fult ord* överallt så kan man få polisen efter sig men i så fall är det bara att köra cykel väg eller liknande. kort sagt det är värt det blir mycket mer kör glädje.
gurra88
Elmoped

Inlägg av gurra88 »

Okej hur gör ni när ni ställer dom på skolan? t.ex. parkerar dom nån annanstans eller blackbox? :)
Användarens profilbild
LuddeH98
Elmoped

Inlägg av LuddeH98 »

Risken är nog inte så stor! Tror att det är större risk att dina föräldrar märker det än att du blir tagen. Bor i en liten by jag med och idag så körde jag och en kompis i en jäkla fart på en cykelbarna och gissa vilka som kom då, jo en påse nötter på hjul men som tur gjorde dom inget! En kvart efter kom en civilbli med XD! Sen körde jag och han till hans morfar för att fixa en grej och då körde vi i 80 och mötte EN TILL CIVILBIL, men de gjorde inte något heller! Risken är inte så stor !! ;)
Söker ett aerox 03 orginalrör! Skicka ett pm om du har ett som du ska sälja! :)

Följ gärna mitt Aerox Projekt
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... 177#597177
Geggkulan2
Svårstartad skrothög

Inlägg av Geggkulan2 »

gurra88 skrev:Okej hur gör ni när ni ställer dom på skolan? t.ex. parkerar dom nån annanstans eller blackbox? :)

Inte så stor chans att dom kollar mopederna när dom står still, Om den inte är misstänkt eller något.., Aldrig hört att någon fått sin moped tagen när den har stått stilla.
CH Racing 50 WSM. [Helt renoverad.]
Användarens profilbild
Böldhare
Elmoped

Inlägg av Böldhare »

gurra88 skrev:Okej hur gör ni när ni ställer dom på skolan? t.ex. parkerar dom nån annanstans eller blackbox? :)
Ställer den alltid en bit från skolan. Eller så kollar man läget noga innan ställer den vid skolan. Razzior brukar alltid vara på morgonen för att de ska se när alla kommer. En kompis stängde av moppen 100 inan skolan och rullar den dit. När polisen fråga varför den va så varm så sa han bara att han varva lite på inhängnat område de lät han gå. Vissa poliser märker om man har black box.
Senast redigerad av Böldhare den 7 november 2013, 21:59, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
LuddeH98
Elmoped

Inlägg av LuddeH98 »

LuddeH98 skrev:Risken är nog inte så stor! Tror att det är större risk att dina föräldrar märker det än att du blir tagen. Bor i en liten by jag med och idag så körde jag och en kompis i en jäkla fart på en cykelbarna och gissa vilka som kom då, jo en påse nötter på hjul men som tur gjorde dom inget! En kvart efter kom en civilbli med XD! Sen körde jag och han till hans morfar för att fixa en grej och då körde vi i 80 och mötte EN TILL CIVILBIL, men de gjorde inte något heller! Risken är inte så stor !! ;)
vi va lite sena till lektionen och då genade vi över en cykelbana

Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket

Inlägg av Törnan »

Agge0102 skrev:om du inte kör som en idiot och släpper på gasen när du möter polisen är chansen väldigt liten. Själv bor jag i stockholm och har liknande setup. Har blivit stoppad 1 gång och då märkte det ingenting( åker varje dag till skolan och hem+ lite nöje)
hahaha första gången ja åkte in till stan fick ja snutjag :D
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

småtrimma när päronen inte vill att du ska trimma rekomenderar jag ej.

blackbox skulle jag skita i o men den setupen så ser snuten inte att den är trimmad häller så om du håller hastigheten så lär dom värkens märka eller bry sig..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Nixxen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nixxen »

Det blir ju alltid roligare med att trimma. Men då får du vara beredd på att du kan bli tagen och liknande.
Om du vill vara extra säker, gör "skruven i handtaget". När du kommer till ett rödljus eller liknande nära skolan skruvar du bara in den. Skulle polisen vara där går den ju lagligt :)
Åh Lilla Boone!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

nixxen: fast vill inte föräldrarna att man kör trimmat så blir de ju inte roligare häller?
inte värt allt tjafts osv...
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

om föräldrarna säger nej, så är det nej, dom brukar oftast ge efter om man tjatar sig till det.

(dvs trimma inte om du inte får)
Användarens profilbild
LuddeH98
Elmoped

Inlägg av LuddeH98 »

Det är sjukt pinsamt att ha trimmat och sen bli tagen, och kommer hem till föräldrarna i snutbil! Det är bättre att övertala dem, bara till att tjata!

Mamma frågade mig om min var pluggad och jag sa jag ja, sen frågade hon om det var när den var pluggad som den var trimmad och jag sa ju ja, då sa hon att jag skulle ta bort den XD

Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

trimma inte om du inte får trimma :/ What goes around comes around stämmer mer än du tror ;) Trimmar du och blir tagen och du kommer hem till dina päron kan du räkna med att det kommer bli konsekvenser... Mina päron hade ju tagit moppen från mig om jag körde trimmat innan jag fick :P
Bild
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

gilerahjärnan skrev:om föräldrarna säger nej, så är det nej, dom brukar oftast ge efter om man tjatar sig till det.

Pfft man bygger hyper och säger den gör 65:3

trimma utan deras vetskap och ta konsekvenserna för sina handlingar du åker inte dit om su inte är efterbliven. Ser minst 4 poliabilar varjegång jag körde till skolan med min. Bor i Göteborg
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

david96 skrev:
gilerahjärnan skrev:om föräldrarna säger nej, så är det nej, dom brukar oftast ge efter om man tjatar sig till det.

trimma utan deras vetskap och ta konsekvenserna för sina handlingar du åker inte dit om su inte är efterbliven. Ser minst 4 poliabilar varjegång jag körde till skolan med min. Bor i Göteborg
Lyssna inte på denna pojken, för vad han säger nu är fel :) trimma inte om du inte får. Punkt slut.
Bild
Ekman
F.D Moderator

Inlägg av Ekman »

Böldhare skrev:Får inte trimma för mina päron. Men va en riktig rebell och drog pluggen ändå bor i en hyfsad stor stad med 70 000 invånare plus. Alla kör trimmat här för bi polisstationen åkte jag varje dag hela sommaren i runt 70 brydde sig inte ett skit. Bror på hur du kör om du kör som en *fult ord* överallt så kan man få polisen efter sig men i så fall är det bara att köra cykel väg eller liknande. kort sagt det är värt det blir mycket mer kör glädje.
Haha snälla försök använda lite punkter/kommatecken och lär dig när man ska särskriva och när man inte ska.

OnT: Körde med trimmad moppe i 3 år utan att bli stannad en endaste gång. Medelstor stad med ca. 70k invånare.
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Asddfgf4 skrev:
david96 skrev:

Lyssna inte på denna pojken, för vad han säger nu är fel :) trimma inte om du inte får. Punkt slut.
vf inte? Han får la skylla sig själv om han åker fast. Men om han går pch gråter hos sin mamma om han blir tagen så borde han inte gå emot dem. Hans pengar hans val han får ta konsekvenserna
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

david96 skrev:
Asddfgf4 skrev:
david96 skrev: Pfft man bygger hyper och säger den gör 65:3

vf inte? Han får la skylla sig själv om han åker fast. Men om han går pch gråter hos sin mamma om han blir tagen så borde han inte gå emot dem. Hans pengar hans val han får ta konsekvenserna
Jag bara anser att man borde lyssna på sina päron :/
Bild
gurra88
Elmoped

Inlägg av gurra88 »

Tack för alla svar :)
Mina föräldrar är inge kunniga om motorer så om jag kör urpluggat på sommarlovet och pluggat när det är skola, för att på skolan riskerar jag ju mopperazzia.
Tror ni att det är en bra ide? :)
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

jag tycker fortfarande inte du ska trimma om du inte får. Hur länge har du kört moppe?

Glöm inte byta munstycke när du trimmar, och tbx te original när du gör den original.
Bild
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

gurra88 skrev:Tack för alla svar :)
Mina föräldrar är inge kunniga om motorer så om jag kör urpluggat på sommarlovet och pluggat när det är skola, för att på skolan riskerar jag ju mopperazzia.
Tror ni att det är en bra ide? :)
Nja. Alltså det är inte bara att plugga och plugga ur, du måste ju ställa in förgasaren efter varje gång och det är ju drygt :P

Bara så du vet så kan man sätta in en skruv i handtaget så man inte kan gasa fullt om det behövs. (Du skruvar typ in det när du blir stoppad, Guide)
Skriv svar