TJENA, min crossmoppe mh furia 04 krånglade idag på väg till skolan. den gick inte att gasa med när jag åkte ungefär 10-15 minuter. sen så hoppade min koppling och den vill inte gå tillbaks! moppen gasa av sig själv tror att choken bugga lite. fick PANIK! blev försenad till skolan 50min!! snälla hjälp mig någon!
har även fått nytt styre som är 10 cm längre!! plus har fått mk rör osv. toppar runt 85 med 12-52 drevning! snälla hjälp någon.
tack men choken är skit konstig den ligger lixom lite löst plus att hur ska jag göra med kopplings vajern? har inga verktyg bara en platt mejsel.. :/ måste ta mig hem också..
plattmejsel kan funka om du har skruvnippel vid kopplingen. Du måste låta kopplingsvajern släppa ut lite, så inte kopplingen ligger på. Likaså choken, släpp lös vajern lite mer, skruva ut den lixom Annars får du flytta in handtaget lite på styret och fixa det när du kommer hem
tack som fan! det funkade! med lite hjälp av en vän så fixa det sig.
det var choken som fastna bara halvägs. och jag var tvungen att ta plattmejseln och göra som du sa att öppna upp handtaget! tack så mycket.
nu undrar jag även en sak till. när jag växlar så låter det ganska mycket och jag tror jag måste olja växellådan. kan inte så mycket om sånt men det finns en skruv typ jag man kan skruva upp som ett lock och där nere är det motorn tror jag och ska jag hälla i olja där eller behövs det bara 2 takts olja i olje tanken bredvid min bensin tank. har funderat varför det finns ett lock där och vad för olja jag ska lägga i där.
furiapojken04 skrev:tack som fan! det funkade! med lite hjälp av en vän så fixa det sig.
det var choken som fastna bara halvägs. och jag var tvungen att ta plattmejseln och göra som du sa att öppna upp handtaget! tack så mycket.
nu undrar jag även en sak till. när jag växlar så låter det ganska mycket och jag tror jag måste olja växellådan. kan inte så mycket om sånt men det finns en skruv typ jag man kan skruva upp som ett lock och där nere är det motorn tror jag och ska jag hälla i olja där eller behövs det bara 2 takts olja i olje tanken bredvid min bensin tank. har funderat varför det finns ett lock där och vad för olja jag ska lägga i där.
tack!
Det är växellådsolja. Där ska du ha 10w-40 olja. Ja la i typ 1liter då min var heltom, så några deciliter borde räcka.
Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!