Funderar på att börja stunta lite smått. Undrar om jag kommer kunna dra bakan med denna setup. Den ska ju självklart orka jålla kvar den där uppe då.
Setup:
50cc airisal sport cylinder
Poilini super race
avgassystem
21 mm förgasare
Mallosi variator
Andra vikter
Hårdare koppling fjädrar
Annan koppling
Stage 6 luftfilter
Aerox är ganska tunga jämfört med slider och såna moppar men om man rycker lite så går det sen kan det underlätta om man har höjningssats på också. Men i alla fall så funkar det utmärkt med den setupen och jag kan rekommendera att skaffa stuntpegs så att inte några kåpor går sönder. Sen när du väl kommit upp Så ska du använda bakbromsen om du håller på att slå över och vinkla styret eller hela din överkropp om du känner att du håller på att "tippa". Det krävs mycket träning också eller om man har det där med balanspunkt i blodet(min farbror skulle prova köra på bakan, tre dagar senare så körde han genom alla 6 växlar på en 600 kubikare)
Trasig aerox så nuförtiden är det Derbi Senda Xtreme FTW
wannabefjortis skrev:Aerox är ganska tunga jämfört med slider och såna moppar men om man rycker lite så går det sen kan det underlätta om man har höjningssats på också. Men i alla fall så funkar det utmärkt med den setupen och jag kan rekommendera att skaffa stuntpegs så att inte några kåpor går sönder. Sen när du väl kommit upp Så ska du använda bakbromsen om du håller på att slå över och vinkla styret eller hela din överkropp om du känner att du håller på att "tippa". Det krävs mycket träning också eller om man har det där med balanspunkt i blodet(min farbror skulle prova köra på bakan, tre dagar senare så körde han genom alla 6 växlar på en 600 kubikare)
Haha, finfint! vart kan man köpa pegs och vad kostar dom?
Har skejtat rätt mycket så kan rätt lång manual på de och cykel dkan jag stegra en bit med. Hjälper de nått tror du?
Senast redigerad av HaZ den 4 november 2013, 22:39, redigerad totalt 1 gånger.
kör stunt aerox, har testat lite olika setups och urpluggat orginal rör är extremt lätt att få upp den med, zx är också dugligt.
Kör just nu med stage6 sport pro mkII, 19mm, urpluggat org, malossi koppling och då behöver jag inte ju inte använda någon speciell balans. Bara att gasa, och fortsätta gasa
alb1n skrev:kör stunt aerox, har testat lite olika setups och urpluggat orginal rör är extremt lätt att få upp den med, zx är också dugligt.
Kör just nu med stage6 sport pro mkII, 19mm, urpluggat org, malossi koppling och då behöver jag inte ju inte använda någon speciell balans. Bara att gasa, och fortsätta gasa
Vad för cylinder? Hur tror du de kommer gå med mi setup?
alb1n skrev:kör stunt aerox, har testat lite olika setups och urpluggat orginal rör är extremt lätt att få upp den med, zx är också dugligt.
Kör just nu med stage6 sport pro mkII, 19mm, urpluggat org, malossi koppling och då behöver jag inte ju inte använda någon speciell balans. Bara att gasa, och fortsätta gasa
Vad för cylinder? Hur tror du de kommer gå med mi setup?
Aerox är sjukt tunga, men med rätt teknik går det Om du ska stunta med aerox så borde du ha 70cc, Är mycket skönare ! Och använd bakbromsen så lite som helst, bara i nödfall Har stuntat i 2 år med 4 olika mopeder så vet vad jag snackar om
TrueBorn skrev:Aerox är sjukt tunga, men med rätt teknik går det Om du ska stunta med aerox så borde du ha 70cc, Är mycket skönare ! Och använd bakbromsen så lite som helst, bara i nödfall Har stuntat i 2 år med 4 olika mopeder så vet vad jag snackar om
Nu är de dock så att jag inte orkar slänga ut ~2k på en ny cylinder då jag redan har en fullt fungerande
70cc av sport variant
16-17,5mm fögg
Ur pluggat org rör eller lågvarvligt effekt rör
Detta med fly koppling å Stage6 variator så..
du vet ju inte vad du pratar om. 70cc är inget måste för att stunta. 50cc räcker gott och väll till en aerox. Beror på hur kunnig man är. En stuntare som körde med 50cc är Jan-ee här på forumet, tror han är rätt så inaktiv nu för tiden men han körde med 50cc sport och zx rör sen lite andra inställningar. Går lika bra med original, bara du håller den inom balans punkten hela tiden så går det fint fint
alb1n skrev:kör stunt aerox, har testat lite olika setups och urpluggat orginal rör är extremt lätt att få upp den med, zx är också dugligt.
Kör just nu med stage6 sport pro mkII, 19mm, urpluggat org, malossi koppling och då behöver jag inte ju inte använda någon speciell balans. Bara att gasa, och fortsätta gasa
Vad för cylinder? Hur tror du de kommer gå med mi setup?
Original cylinder räcker faktiskt väldigt långt, om du vill så kan du ju porta originalet. Men Plugga ur original röret först och köp dig en ny/begagnad sport koppling med lite hårdare kopplingsfjädrar och vikter. Så skall du allt kunna lära dig grunden snabbt
jag fick upp kompisen aerox som hade 50cc original,pro replica ,17.5 mm och sedan andra vikter
StuntRoxx Projektet! SÅLD! Beta Ark Projektet! SÅLD! Moppetiden är förbi för min del men tittar in då och då! Numera ägare till BMW 120D F20 M-Sport -15!
Klicka här för att komma till min biltråd!
70cc av sport variant
16-17,5mm fögg
Ur pluggat org rör eller lågvarvligt effekt rör
Detta med fly koppling å Stage6 variator så..
du vet ju inte vad du pratar om. 70cc är inget måste för att stunta. 50cc räcker gott och väll till en aerox. Beror på hur kunnig man är. En stuntare som körde med 50cc är Jan-ee här på forumet, tror han är rätt så inaktiv nu för tiden men han körde med 50cc sport och zx rör sen lite andra inställningar. Går lika bra med original, bara du håller den inom balans punkten hela tiden så går det fint fint
Vet exsakt va jag säger aå klart det inte är ett måste men om man ändå tänkt att lägga 1300kr på en 50cc cylinder så är det 100gånger bättre att ta en 70cc för en hundring mer
70cc av sport variant
16-17,5mm fögg
Ur pluggat org rör eller lågvarvligt effekt rör
Detta med fly koppling å Stage6 variator så..
du vet ju inte vad du pratar om. 70cc är inget måste för att stunta. 50cc räcker gott och väll till en aerox. Beror på hur kunnig man är. En stuntare som körde med 50cc är Jan-ee här på forumet, tror han är rätt så inaktiv nu för tiden men han körde med 50cc sport och zx rör sen lite andra inställningar. Går lika bra med original, bara du håller den inom balans punkten hela tiden så går det fint fint
Vet exsakt va jag säger aå klart det inte är ett måste men om man ändå tänkt att lägga 1300kr på en 50cc cylinder så är det 100gånger bättre att ta en 70cc för en hundring mer
Tyvärr vet potog vad han talar om. Den setupen med det röret och förgasaren är inte rekomenderat för stunt med 50cc.
Sedan väger inte aerox ett piss så ostrypt fungerar hur bra som helst. Har kör med några själv och heldre ostrypt org rör med 50cc istället för trimmrör om du inte köper ett riktigt lågvarvigt rör.
Tolva är dendär metall delen som kommer där bak på moppen som många stuntare har.
rasmusborg skrev:
du vet ju inte vad du pratar om. 70cc är inget måste för att stunta. 50cc räcker gott och väll till en aerox. Beror på hur kunnig man är. En stuntare som körde med 50cc är Jan-ee här på forumet, tror han är rätt så inaktiv nu för tiden men han körde med 50cc sport och zx rör sen lite andra inställningar. Går lika bra med original, bara du håller den inom balans punkten hela tiden så går det fint fint
Vet exsakt va jag säger aå klart det inte är ett måste men om man ändå tänkt att lägga 1300kr på en 50cc cylinder så är det 100gånger bättre att ta en 70cc för en hundring mer
Tyvärr vet potog vad han talar om. Den setupen med det röret och förgasaren är inte rekomenderat för stunt med 50cc.
Sedan väger inte aerox ett piss så ostrypt fungerar hur bra som helst. Har kör med några själv och heldre ostrypt org rör med 50cc istället för trimmrör om du inte köper ett riktigt lågvarvigt rör.
Tolva är dendär metall delen som kommer där bak på moppen som många stuntare har.
Menade att den fungerar till stunt. Om man vet vad man håller på med så kan man få hans setup att gå riktigt bra. Sa ju inte att det var den bästa men menade att de går att köra bra med 50cc och rör.
potog skrev:
Vet exsakt va jag säger aå klart det inte är ett måste men om man ändå tänkt att lägga 1300kr på en 50cc cylinder så är det 100gånger bättre att ta en 70cc för en hundring mer
Tyvärr vet potog vad han talar om. Den setupen med det röret och förgasaren är inte rekomenderat för stunt med 50cc.
Sedan väger inte aerox ett piss så ostrypt fungerar hur bra som helst. Har kör med några själv och heldre ostrypt org rör med 50cc istället för trimmrör om du inte köper ett riktigt lågvarvigt rör.
Tolva är dendär metall delen som kommer där bak på moppen som många stuntare har.
Menade att den fungerar till stunt. Om man vet vad man håller på med så kan man få hans setup att gå riktigt bra. Sa ju inte att det var den bästa men menade att de går att köra bra med 50cc och rör.
Har portat den cylindern å den är ganska så slö org asså. Å kan säga att med den cylindern och det röret aå hade du haft fin ketchup effekt å vi vet alla hur det är å försöka stegra med det..... Å har man kraftig ketchup så tvekar ja att å stunta nått vidare bra asså eller ens lyckas över huvud taget