Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
adamwestman
Svårstartad skrothög

Inlägg av adamwestman »

Tjena.
Jag ska börja gymma hade jag tänkt. Väger 60 kg och är 182 och är jävligt smal.. Vill altså gå upp i vikt och bli större haha. Jag spelar hockey 5-6 dagar i veckan på vintern. Så kanske köra morgonpass? Men hur ska man börja? Är inte alls specielt insat i ämnet. Om någon kunde lägga upp ett schema skulle vara snällt. Tack på förhand.
Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög

Inlägg av plankan »

adamwestman skrev:Tjena.
Jag ska börja gymma hade jag tänkt. Väger 60 kg och är 182 och är jävligt smal.. Vill altså gå upp i vikt och bli större haha. Jag spelar hockey 5-6 dagar i veckan på vintern. Så kanske köra morgonpass? Men hur ska man börja? Är inte alls specielt insat i ämnet. Om någon kunde lägga upp ett schema skulle vara snällt. Tack på förhand.
Spelar du hockey 5-6 dagar i veckan kan det bli svårt. Morgonpass är inget att rekommendera efter jag insåg det själv, du har för lite enegi i kroppen och även om du äter en bra frukost hjälper det inte riktigt till. Försök häng med en kompis eller någon du känner med till deras gym. Lär dig övningarna/maskinerna, sätt sedan upp ett schema som du följer utan undantag så kommer du se resultat garanterat! Eftersom du är "skit smal" så kan jag också rekommendera att du bulkar upp dig nu på vintern.
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
adamwestman
Svårstartad skrothög

Inlägg av adamwestman »

plankan skrev:
Spelar du hockey 5-6 dagar i veckan kan det bli svårt. Morgonpass är inget att rekommendera efter jag insåg det själv, du har för lite enegi i kroppen och även om du äter en bra frukost hjälper det inte riktigt till. Försök häng med en kompis eller någon du känner med till deras gym. Lär dig övningarna/maskinerna, sätt sedan upp ett schema som du följer utan undantag så kommer du se resultat garanterat! Eftersom du är "skit smal" så kan jag också rekommendera att du bulkar upp dig nu på vintern.
Så bättre att bulka och lira hockey nu, och börja gymma efter säsongen?
Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög

Inlägg av plankan »

adamwestman skrev:
plankan skrev:
Så bättre att bulka och lira hockey nu, och börja gymma efter säsongen?
nja, det är ju ingen riktig mening att bulka om du inte gymmar..
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Klart som fan att de är mening med och bulka även om han inte gymmar.
Han tränar ju hockey 5-6 dagar i veckan.

De är ju inte så att du endast får resultat av en bulk om din träning endast består av att lyfta på gymmet.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
Moonleaf89
Elmoped

Inlägg av Moonleaf89 »

När det gäller träning...
DET FINNS HUR MYCKET SOM HELST ATT SKRIVA OM DETTA ÄMNET!!

Fråga dig själv:
Äter du bra?
Ät ren mat dvs inga halv-fabrikat.. typ Felix pasta bolognese..
Får du i dig tillräckligt många kalorier/dag? sikta efter ca. 1800-2200/dag
Tränar jag rätt? eller "cheatar jag" <-- Detta märks på "pumpet" får i musklerna... och slut-resultatet..
Hur länge är jag på gymmet?
1-1½timme är lagom, längre än så har din träning fakriskt INTE vart effektiv nog, tyvärr... och du har kanske pillat på mobilen mer än du har lyft vikter ;)

Sen är det VÄLDIGT viktigt att ta reda på vilken kroppstyp DU har
(sök på google: kroppstyper, sen ska det komma upp, Mesomorf, Ectomorf, endomorf, (tecknad bild) det är de tre typerna som finns, man är väldigt sällan 100% av en enskild, utan man har oftast en blandning av MINST TVÅ)
Finns mycket att skriva om dessa....

Utefter det kan DU anpassa din träning så att den passar DIG, många säger att -"Styrketräning/Bodybuilding är ingen hobby, det är en livsstil" på grund av alla delar som ska stämma, dvs. Maten, Sömnen, träningen osv.

Många tänker på ex. Jay Cutler eller Ronnie Coleman när de hör bodybuilding, det kan man ju göra, men det är så mycket mer, för vad är det du försöker göra när du är på gymmet och tar exempelvis 60kg i bänk? Jo, du försöker bygga muskler och det är precis det bodybuilding betyder om man översätter det ;)
Sen då att proffsen trycker i sig både det ena och det andra är ett ämne som förtjänar en egen tråd, så det tänker jag inte ens gå in på...

Maten:
Ren mat är vad man kallar Bas-föda, alltså:
Kyckling, fisk, kött, pasta, ris, grönsaker osv. man klarar sig ganska så bra om man håller sig till detta, jag gjorde det iaf under mina första 5-6år som jag tränade, men man måste tyvärr äta som en häst för att få i sig allt som man behöver under en dag.

Träningen:
Det VIKTIGASTE om du vill bygga muskler är VARIATION!!!!!!
OCH veta vilka muskler som tål mer träning och vilka muskler som behöver mindre träning..
Exempelvis så behöver Ryggen mer sets än biceps om ni inte redan visste det, 3st övingar för rygg x3-sets är på tok för lite, minst 5st övningar x4-5sets skulle jag säga, men sen visst så beror det på hur många reps man ska köra, kommer mer in på detta här under...

Dela in träningen i perioder: En period är ca 1månad. Träna 3-4dagar i veckan 1-1½timme/gång

(Månad 1) Tung period = Som det låter, du ska träna på gränsen till max-vikten som du klarar av (ca 80-100% av max vikten du klarar)
Antal reps: 1-6reps

(Månad 2) Medeltung period = ca 50-80% av vikten du klarar och 6-12reps

(Månad 3) Lätt = ca 30-50% av vikten du klarar och 15-20reps
Hur konstigt det än låter så ÄR det bra att träna lätt då och då, men öka på protein intaget, efter som du "stressar" musklerna mer under denna period.

Givetvis så ska ju protein intaget vara högt, men får du för mycket protein på en gång, hinner inte kroppen ta upp det, utan lagrar det överskottet som fett istället eller att du får springa på dass och göra No.2..
en tumregel som är bra att följa är MAX 30g protein/port
Dvs INGEN proteindrink ihop med ex. en god grillad köttbit, eller ihop med en kräft-skiva.. för då får du för mycket protein.

Dvs, kör du samma övningar med samma vikt gång på, gång på, gång på, gång på gång.. Kommer DU, visst till en början kommer du se resultat, men sen avtar resultaten och du lägger ner träningen för du känner att det inte leder nånstans, testa då det här:

Har nu tränat till och från i 10år, (är 24år) och är i "skaplig form" tycker jag själv men har alltid rört på mig, förutom styrketräningen.
Tränar ihop med en "gubbe" som har tränat styrketräning i ca 30år, så erfarenhet finns ;)

Kosttilskotten:
Proteinet är A&O när man tränar, givetvis ska man fortfarande äta mat..
Det finns hur många skolor som helst när det gäller hur mycket protein du ska ha i dig under en dag, vissa säger upp till 5g/kg kroppvikt/dag

Personligen brukar jag försöka hålla mig till 2g/kg kroppsvikt/dag.
I mitt fall ser det ut såhär:
Vikt: ca 87-89kg x2g = ca 170g protein/dag. Notera att detta INTE bara ska komma från proteinpulver, utan TOTALT, asså genom kosten+pulvret

Amino-syra komplex av något slag, hjälper en hel del med att lägga på volym på musklerna. Ex. Scitec - Amino Magic, ett av de starkaste aminosyrorna jag har hittat.

Kreatin, är bra att ha, men ska bara användas i högst 8-10veckor, för det påfrestar njurarna rätt mycket..

Nång Gainer om du har (som jag) lite svårt att lägga på dig volym, men även här gäller tumregeln MAX 30g protein åt gången..

Vitaminer: Ex. multivitamin paket typ Scitec - Jumbo Pak eller Mivitotal Sport, även Multiman brustabletter eller Berocca.

Sen är det såhär, som Magnus Samuelsson har sagt:
"Äter du bra och sköter dig under veckan, så vad du gör på lördagen spelar ingen roll, ingen större i alla fall"
Dvs vill du äta en pizza och dricka en bärs, gör det då, men gör INTE det varje dag INTE varje mål mat..

Såg att nån hade skrivit att alkohol ihop med träning är BIG NO, NO!! för det bryter ner musklerna bla, bla, bla... Det är klart äter man bara Mamma Scans köttbullar och dricker cola, så är det ju klart att man tycker så..

Efter mina 10år av styrketräning kan jag konstatera: Eh, nej.. Jag har supit hårt på helgerna emellanåt, gubben som jag tränar med har supit ännu hårdare, och varken han eller jag har blivit nått klenare, dock ska tilläggas att träna på bakfyllan kanske inte är sådär jätte-smidigt ;) minst 4dagar efter att du har haft din fylla är kroppen helt återställd, sen beror det på gener också men som en fingervisning till varför ni kanske känner er risiga flera dar efter en ordentlig fylla ;)

Finns tyvärr HUR MYCKET SOM HELST ATT SKRIVA OM,(Som jag skrev längst upp) tror att om ni orkat läsa igenom allt detta, insett det också, sen kanske ni har fått lära er ett och annat också..

Mycket om träning är sk. Bro-Science, dvs att det som funkar för mig kanske inte funkar för just DIG!! Kom ihåg det, däremot sånt som tränings perioder och sånt FUNKAR!! GARANTERAT!! Om du sköter kosten, och de andra bitarna, som sömnen och DIN kroppstyp..
Kör:
Saab 9-3 Aero -99
Aprilia Rally A/C

Åker:
Aggressive inlines: Xsjado - Jeff Stockwell
-custom setup av mig Röd/Blå/Svart

-Dumma frågor föder dumma svar..
Ex. Funkar dom här? (länk)
-Ja annars hade dom ju inte sålts.. idiot!
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped

Inlägg av Pantad »

Moonleaf89 skrev: Helvetes massa text.
Go läsning, man tackar :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Pantad skrev:
(Y)

btw 70x15, 75x12, 80x8 85x8, (bänk) så sjukt nöjd över hur kroppen ställde om så snabbt! bara att jag gick ner reps för någon vecka sen gör att man orkar sjukt mycket mer även nu med fler reps! tagga! havregrynsgröt och banan imorgon sedan ben för att sedan till mmsport för köpa skit 8)

sjukt skoj att kompisen som man inte tränat med på 2 månader ba oj jävlar vad stor du blivit du blir fan snart större än simon om du fortsätter så här (våran kompis som är redigt biff )
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped

Inlägg av Pantad »

david96 skrev:
Pantad skrev:
(Y)

btw 70x15, 75x12, 80x8 85x8, (bänk) så sjukt nöjd över hur kroppen ställde om så snabbt! bara att jag gick ner reps för någon vecka sen gör att man orkar sjukt mycket mer även nu med fler reps! tagga! havregrynsgröt och banan imorgon sedan ben för att sedan till mmsport för köpa skit 8)

sjukt skoj att kompisen som man inte tränat med på 2 månader ba oj jävlar vad stor du blivit du blir fan snart större än simon om du fortsätter så här (våran kompis som är redigt biff )
Fan, eru bög eller?! Du säger jag går på bola XD
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Pantad skrev:
david96 skrev:
Pantad skrev: Go läsning, man tackar :)
(Y)

du är 99 och har skägg och tar typ 100 -.- jag är 96'a och är nu i slutet när man ätit varje 2 timmar som detta har hänt och man följde anderssons schema :P

maten är fan viktigare än själva tränning, känner sjukt stor skillnad nu när jag tryckt i mig massa pasta/havegryn/banern innan, sjukt med energi :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped

Inlägg av Pantad »

david96 skrev:
Pantad skrev:
david96 skrev: (Y)

du är 99 och har skägg och tar typ 100 -.- jag är 96'a och är nu i slutet när man ätit varje 2 timmar som detta har hänt och man följde anderssons schema :P
Host*98*Host :roll:
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

Träning handlar inte bara om att träna och äta, den handlar även om att vila. Believe it or not!
Användarens profilbild
Pantad
Elmoped

Inlägg av Pantad »

joar skrev:Träning handlar inte bara om att träna och äta, den handlar även om att vila. Believe it or not!
https://www.youtube.com/watch?v=9V9b9iGFXhg

"Sleep is for the weak" :wink:
laxfanskap
Elmoped

Inlägg av laxfanskap »

joar skrev:Träning handlar inte bara om att träna och äta, den handlar även om att vila. Believe it or not!
ptff, #aldrigvila its to mainstream ;)
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

Jag har testat att träna hårt 6 dagar i veckan, jobbat, pluggat och allt det andra som hör till när man är ungdom, och resultatet blev akuten, 4 dygn på intensiven och 4 dagar på avdelning, sen 4 månader vilotid efter det och då fick pulsen inte överstiga 120 slag per minut.

Min diagnos var hjärtmuskelinflammation och hjärtsäcksinflammation.

Men det är ert val om ni vi vara en "klenis" eller inte ;)

MvH
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

joar skrev:Jag har testat att träna hårt 6 dagar i veckan, jobbat, pluggat och allt det andra som hör till när man är ungdom, och resultatet blev akuten, 4 dygn på intensiven och 4 dagar på avdelning, sen 4 månader vilotid efter det och då fick pulsen inte överstiga 120 slag per minut.

MvH
Antar att du tränat med en inflammation i kroppen då, då det inte bara kommer av sig själv.
Att träna med en inflammation vet ju alla att man inte ska göra, så lite får du allt skylla dig själv! Om man frågar mig... :roll:

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
laxfanskap
Elmoped

Inlägg av laxfanskap »

joar skrev:Jag har testat att träna hårt 6 dagar i veckan, jobbat, pluggat och allt det andra som hör till när man är ungdom, och resultatet blev akuten, 4 dygn på intensiven och 4 dagar på avdelning, sen 4 månader vilotid efter det och då fick pulsen inte överstiga 120 slag per minut.

MvH
fyfan de lät inte gött....
Antar att du tränat med en inflammation i kroppen då, då det inte bara kommer av sig själv.
Att träna med en inflammation vet ju alla att man inte ska göra, så lite får du allt skylla dig själv! Om man frågar mig... :roll:

ibland känner man ju tyvärr inte om man har en inflamation som inte brutit ut ordentligt än, det är ju störst risk i början :( har en kompis som inte vill missa gym för att han är sjuk så han gymmade även fast han hade feber osv så han fick massa kramper o skit i hjärtat, då kan man snacka om att han fick skylla sej själv :oops:
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Absolut, men chansen för att man blir så sjuk för att man tränat två dagar innan man blev förkyld är ju rätt liten ;)

Men jag vet hur de känns, inne på min 2 månad utan träning nu.
Läkarna hade även "glömt bort mig", så jag hade i princip inte funnits i en månad, ska in på nya undersökningar den 6 Nov, och hoppas på att dom lyckas ta reda på något denna gången. Jävla as.

Kolla In Min KTM Senda!

Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

okej. ska börja träna IGEN :)

känns som att jag inte är skapt för att träna. är en lat jävel. ska dock försöka få in rutin nu då jag verkligen vill ha resultat! är helt okej i muskeluppbyggdnad. inget att skryta med men ändå helt okej. ska ju dock bli mer höhöhö ;) problemet är att det är 40 lager med smör runt hela mig som ska bort.

jo. jag har rätt långt till gymmet så tänkte såhär:

äta lchf för att på så vis förbränna fett och förhoppningsvis inte tappa allt för mycket muskelmassa (tips?)

sen när jag har körkort om ca 1 månad så kan jag ta mig till gymmet och därmed börja träna hårt! då slutar jag med lchf och kör vanlig kost med liite överskott i kalorierna. kommer troligtvis bli mer rippad när jag börjar lyfta. samtidigt som jag gör detta så kör jag på nån rolig PWO. känner att jag alltid är lite slapp på gymmet så tänkte testa någon pwo :) kör fettförbränningspiller de första veckorna.

bra idé? sen efter det så tränar jag som vanligt. tänkte börja köra en mer "sakta men säker-metod" och alltså inte bulka-deffa-bulka-deffa osv. ligga på lagom överskott så att man bygger utan att få för mycket fett. då kan man se helt okej ut året runt :D

synpunkter? :)
laxfanskap
Elmoped

Inlägg av laxfanskap »

PK skrev:okej. ska börja träna IGEN :)

känns som att jag inte är skapt för att träna. är en lat jävel. ska dock försöka få in rutin nu då jag verkligen vill ha resultat! är helt okej i muskeluppbyggdnad. inget att skryta med men ändå helt okej. ska ju dock bli mer höhöhö ;) problemet är att det är 40 lager med smör runt hela mig som ska bort.

äta lchf för att på så vis förbränna ett och förhoppningsvis inte tappa allt för mycket muskelmassa (tips?)

sen när jag har körkort om ca 1 månad så kan jag ta mig till gymmet och därmed börja träna hårt! då slutar jag med lchf och kör vanlig kost med liite överskott i kalorierna. kommer troligtvis bli mer rippad när jag börjar lyfta. samtidigt som jag gör detta så kör jag på nån rolig PWO. känner att jag alltid är lite slapp på gymmet så tänkte testa någon pwo :) kör fettförbränningspiller de första veckorna.

bra idé? sen efter det så tränar jag som vanligt. tänkte börja köra en mer "sakta men säker-metod" och alltså inte bulka-deffa-bulka-deffa osv. ligga på lagom överskott så att man bygger utan att få för mycket fett. då kan man se helt okej ut året runt :D

Bra att du tar handen ur kallingarna och vill göra nått åt saken!
Inte så inne på lchf, då jag aldrig behövt oroa mej för övervikt men jag skulle hellre köra basic med kaloriunderskott och att röra på sej mycket. Kör bara hårt hård träning i början och skit i pwo det första taget så du får in rutinerna och så på gymmet istället :) Sen kan du skaffa någon pwo. Använd inte några fettförbränningspiller, sånt är bara skit enligt mej då jag känner folk som har testat sådant och det hjälper knappt, om inte ens något...
Annars låter det bra och jag önskar dej lycka till :)
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Nja. Funkar nog bra med lchf :) har testat med vanlig kost fast kaloriunderskott och tycker det är väldigt svårt.

Pwo har ja kört med lite tidigare :) blev mycket bättre och man kom inte bara iväg till gymmet utan man VILLE verkligen komma iväg ;) sen blev det bra mycket mer pump än vanligt.

Fettförbränningspiller fungerar absolut :) inga stora skillnader direkt men blir mycket i det stora hela :)
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

PK skrev:Nja. Funkar nog bra med lchf :) har testat med vanlig kost fast kaloriunderskott och tycker det är väldigt svårt.

Pwo har ja kört med lite tidigare :) blev mycket bättre och man kom inte bara iväg till gymmet utan man VILLE verkligen komma iväg ;) sen blev det bra mycket mer pump än vanligt.

Fettförbränningspiller fungerar absolut :) inga stora skillnader direkt men blir mycket i det stora hela :)
min kusin som inte tränar något körde på lchf, man märkte stor skillnad då ölmagen försvann ;)

kör tunga basövningar (knäböj,marklyft,bänkpress) som aktiverar hela kroppen, vilket resulterar i att du förbränner mera, och du förbränner även efter gymmet (upp till 48h) då musklerna återhämtar sig.

ett pass kan t.ex se ut:
bänkpress 3 set 5 reps
marklyft 3 set 5 reps
bänkpress med hantlar
sen lite isolationsövningar, bicepscurl och sånt
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Desertrat skrev:Jag blir lite beklämd när jag läser den här tråden, vi är alla så individuella, det som funkar för en annan fungerar inte alls för den andre.

man bör ta råden här med en nypa salt.
Den som vet hur det funkar är din instruktör, hon/han har en längre och omfattande utbildning på det och fortbildar sig löpande på nyheter inom området.
Jag lyssnar överhuvudtaget inte på "amatörer" som försöker ge mig råd på golvet, det finns några på golvet som jag vet kan sina saker, och är jag osäker så frågar jag dem eller instruktörerna.

så många "amatörinstruktörer" och så lite resultat.
Spelar ju absolut ingen roll, kom med information själv.
När du tillför någon bra information i tråden kan jag börja lyssna. Innan de så får du väl lyssna på oss "amatörer".
Kan lova att de finns folk här som har mycket mer erfarenhet än vad du tror!

Kolla In Min KTM Senda!

Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög

Inlägg av Bullwinkle »

MrAndersson skrev:
Desertrat skrev:Jag blir lite beklämd när jag läser den här tråden, vi är alla så individuella, det som funkar för en annan fungerar inte alls för den andre.

Den som vet hur det funkar är din instruktör, hon/han har en längre och omfattande utbildning på det och fortbildar sig löpande på nyheter inom området.
Jag lyssnar överhuvudtaget inte på "amatörer" som försöker ge mig råd på golvet, det finns några på golvet som jag vet kan sina saker, och är jag osäker så frågar jag dem eller instruktörerna.

När du tillför någon bra information i tråden kan jag börja lyssna. Innan de så får du väl lyssna på oss "amatörer".
jag har mitt program redan, men det är mer militär PT-inriktat, som är avpassat för just mig.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Kul för dig, ger ingen anledning för dig och komma hit och klanka ner på dom som svarar i tråden.

Om du ska va sån så kan du ju klaga i alla felsöknings trådar, med "Jag lyssnar aldrig på någon här, för de finns mekaniker med en utbildning som kan mer."

Kolla In Min KTM Senda!

Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög

Inlägg av Bullwinkle »

MrAndersson skrev:Kul för dig, ger ingen anledning för dig och komma hit och klanka ner på dom som svarar i tråden.

Om du ska va sån så kan du ju klaga i alla felsöknings trådar, med "Jag lyssnar aldrig på någon här, för de finns mekaniker med en utbildning som kan mer."
Det mekaniska är annorlunda med.

Jag återkommer inte in i tråden mer.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Desertrat skrev:
MrAndersson skrev:Kul för dig, ger ingen anledning för dig och komma hit och klanka ner på dom som svarar i tråden.

Det mekaniska är annorlunda med.

Jag återkommer inte in i tråden mer.
Vi alla som skrivit i tråden bryr oss massor om du inte skriver mer.

Kanske skulle satsa stronglift igen? Ökar det mina chanser att förbränna fett jämfört med 2 muskelgrupper/dag? :)
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

hittade det här 100 pushups programmet, såg intressant ut för jag skulle behöva öva lite på just armhävningar. de säger att man ska köra 3 pass per vecka med programmet, men vilka dagar ska jag göra det? gymmar minst 3 dagar i veckan så ska man ta det på samma dag eller på vilodagarna?

gymmar
måndag eller tisdag
onsdag eller torsdag
lördag
lite beroende på hur man hinner
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

äta lchf för att på så vis förbränna fett och förhoppningsvis inte tappa allt för mycket muskelmassa (tips?)

som sagt. hur långt kommer man med lchf och utan träning om man vill bli av med fett? :)

har hittat en polare som jag börjar träna med sen efter jag har körkort så det blir bra med det :) men vill som sagt bli av med så mycket som går innan det.
Användarens profilbild
NOName?
Kinaraket

Inlägg av NOName? »

PK skrev:

som sagt. hur långt kommer man med lchf och utan träning om man vill bli av med fett? :)

har hittat en polare som jag börjar träna med sen efter jag har körkort så det blir bra med det :) men vill som sagt bli av med så mycket som går innan det.
bar att testa och se :D
men på en månad kommer inga stora förändringar att ske
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

[quote="DEA!!"
Vi alla som skrivit i tråden bryr oss massor om du inte skriver mer.

Kanske skulle satsa stronglift igen? Ökar det mina chanser att förbränna fett jämfört med 2 muskelgrupper/dag? :)[/quote]

Inte direkt, du kommer ev. få en högre förbränning. Men då skulle ju de sättet jag skrev om när vi snacka deff vara åt spillo, och du skulle få börja om från början med den förbränningen du får pga. stronglift!

Kolla In Min KTM Senda!

laxfanskap
Elmoped

Inlägg av laxfanskap »

PK skrev:

Min morsa körde på lchf ett ganska långt tag och rörde även på sej men hon gick endast ner cirka 5 kg.
Nu kör hon kaloriunderskott och joggar/går nästan varje dag och det har hon gått ner betydligt mer på.
Jag har som sagt inte testat något själv så kan tyvärr inte säga mer men om du rör på dej så blir nog båda bra! :)
laxfanskap
Elmoped

Inlägg av laxfanskap »

Desertrat skrev:
MrAndersson skrev:

jag har mitt program redan, men det är mer militär PT-inriktat, som är avpassat för just mig.
Om jag förstår dej rätt så får du mycket hjälp från instruktörer och pt folk?
Sitter det en sådan jämte dej just nu och säger att alla här är amatörer och inte kan något eller har du kommit på det själv?
Det här är en diskussionstråd där man kan diskutera träningen så det kommer från egna erfarenheter och det man läst osv. Jag säger inte att din pt inte är bra men bara för att en pt säger något till dej så behöver inte allt som står här som inte han sagt vara fel, och har du en pt så tror jag inte du är så jävla duktig själv.
Ber om ursäkt om jag kommenterat sådant som redan sagts och för min dubbelpost.
Lycka till med din träning och hoppas att din pt kan allt nudå!
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög

Inlägg av Bullwinkle »

laxfanskap skrev:
Desertrat skrev:
MrAndersson skrev: Spelar ju absolut ingen roll, kom med information själv.
Om jag förstår dej rätt så får du mycket hjälp från instruktörer och pt folk?
Sitter det en sådan jämte dej just nu och säger att alla här är amatörer och inte kan något eller har du kommit på det själv?
Det här är en diskussionstråd där man kan diskutera träningen så det kommer från egna erfarenheter och det man läst osv. Jag säger inte att din pt inte är bra men bara för att en pt säger något till dej så behöver inte allt som står här som inte han sagt vara fel, och har du en pt så tror jag inte du är så jävla duktig själv.
Ber om ursäkt om jag kommenterat sådant som redan sagts och för min dubbelpost.
Lycka till med din träning och hoppas att din pt kan allt nudå!
Du har svar per PM
Och det skall inte hit ut, och nej, jag angriper inte folk i det svaret, du får bara en förklaring.
Och jag vill än en gång säga att det är enbart en förklaring till laxen privat.
joar
Farsans gamla zündapp

Inlägg av joar »

MrAndersson skrev:

MvH
Dock så tränade jag inte, utan levde mitt vanliga liv med ganska högt tempo. Hade mest otur, men om ja hade tagit det lugnt så kanske jag hade sluppit det. Aja jag blev iallafall friskförklarad för ett par månader sen och börjar komma tillbaka i gymmet nu! :D
Skriv svar