Spelar du hockey 5-6 dagar i veckan kan det bli svårt. Morgonpass är inget att rekommendera efter jag insåg det själv, du har för lite enegi i kroppen och även om du äter en bra frukost hjälper det inte riktigt till. Försök häng med en kompis eller någon du känner med till deras gym. Lär dig övningarna/maskinerna, sätt sedan upp ett schema som du följer utan undantag så kommer du se resultat garanterat! Eftersom du är "skit smal" så kan jag också rekommendera att du bulkar upp dig nu på vintern.adamwestman skrev:Tjena.
Jag ska börja gymma hade jag tänkt. Väger 60 kg och är 182 och är jävligt smal.. Vill altså gå upp i vikt och bli större haha. Jag spelar hockey 5-6 dagar i veckan på vintern. Så kanske köra morgonpass? Men hur ska man börja? Är inte alls specielt insat i ämnet. Om någon kunde lägga upp ett schema skulle vara snällt. Tack på förhand.
Så bättre att bulka och lira hockey nu, och börja gymma efter säsongen?plankan skrev:Spelar du hockey 5-6 dagar i veckan kan det bli svårt. Morgonpass är inget att rekommendera efter jag insåg det själv, du har för lite enegi i kroppen och även om du äter en bra frukost hjälper det inte riktigt till. Försök häng med en kompis eller någon du känner med till deras gym. Lär dig övningarna/maskinerna, sätt sedan upp ett schema som du följer utan undantag så kommer du se resultat garanterat! Eftersom du är "skit smal" så kan jag också rekommendera att du bulkar upp dig nu på vintern.adamwestman skrev:Tjena.
Jag ska börja gymma hade jag tänkt. Väger 60 kg och är 182 och är jävligt smal.. Vill altså gå upp i vikt och bli större haha. Jag spelar hockey 5-6 dagar i veckan på vintern. Så kanske köra morgonpass? Men hur ska man börja? Är inte alls specielt insat i ämnet. Om någon kunde lägga upp ett schema skulle vara snällt. Tack på förhand.
nja, det är ju ingen riktig mening att bulka om du inte gymmar..adamwestman skrev:Så bättre att bulka och lira hockey nu, och börja gymma efter säsongen?plankan skrev:Spelar du hockey 5-6 dagar i veckan kan det bli svårt. Morgonpass är inget att rekommendera efter jag insåg det själv, du har för lite enegi i kroppen och även om du äter en bra frukost hjälper det inte riktigt till. Försök häng med en kompis eller någon du känner med till deras gym. Lär dig övningarna/maskinerna, sätt sedan upp ett schema som du följer utan undantag så kommer du se resultat garanterat! Eftersom du är "skit smal" så kan jag också rekommendera att du bulkar upp dig nu på vintern.adamwestman skrev:Tjena.
(Y)Pantad skrev:Go läsning, man tackarMoonleaf89 skrev: Helvetes massa text.
Fan, eru bög eller?! Du säger jag går på bola XDdavid96 skrev:(Y)Pantad skrev:Go läsning, man tackarMoonleaf89 skrev: Helvetes massa text.
btw 70x15, 75x12, 80x8 85x8, (bänk) så sjukt nöjd över hur kroppen ställde om så snabbt! bara att jag gick ner reps för någon vecka sen gör att man orkar sjukt mycket mer även nu med fler reps! tagga! havregrynsgröt och banan imorgon sedan ben för att sedan till mmsport för köpa skit
sjukt skoj att kompisen som man inte tränat med på 2 månader ba oj jävlar vad stor du blivit du blir fan snart större än simon om du fortsätter så här (våran kompis som är redigt biff )
du är 99 och har skägg och tar typ 100 -.- jag är 96'a och är nu i slutet när man ätit varje 2 timmar som detta har hänt och man följde anderssons schemaPantad skrev:Fan, eru bög eller?! Du säger jag går på bola XDdavid96 skrev:(Y)Pantad skrev: Go läsning, man tackar
btw 70x15, 75x12, 80x8 85x8, (bänk) så sjukt nöjd över hur kroppen ställde om så snabbt! bara att jag gick ner reps för någon vecka sen gör att man orkar sjukt mycket mer även nu med fler reps! tagga! havregrynsgröt och banan imorgon sedan ben för att sedan till mmsport för köpa skit
sjukt skoj att kompisen som man inte tränat med på 2 månader ba oj jävlar vad stor du blivit du blir fan snart större än simon om du fortsätter så här (våran kompis som är redigt biff )
Host*98*Hostdavid96 skrev:du är 99 och har skägg och tar typ 100 -.- jag är 96'a och är nu i slutet när man ätit varje 2 timmar som detta har hänt och man följde anderssons schemaPantad skrev:Fan, eru bög eller?! Du säger jag går på bola XDdavid96 skrev: (Y)
https://www.youtube.com/watch?v=9V9b9iGFXhgjoar skrev:Träning handlar inte bara om att träna och äta, den handlar även om att vila. Believe it or not!
Antar att du tränat med en inflammation i kroppen då, då det inte bara kommer av sig själv.joar skrev:Jag har testat att träna hårt 6 dagar i veckan, jobbat, pluggat och allt det andra som hör till när man är ungdom, och resultatet blev akuten, 4 dygn på intensiven och 4 dagar på avdelning, sen 4 månader vilotid efter det och då fick pulsen inte överstiga 120 slag per minut.
Min diagnos var hjärtmuskelinflammation och hjärtsäcksinflammation.
Men det är ert val om ni vi vara en "klenis" eller inte
MvH
fyfan de lät inte gött....joar skrev:Jag har testat att träna hårt 6 dagar i veckan, jobbat, pluggat och allt det andra som hör till när man är ungdom, och resultatet blev akuten, 4 dygn på intensiven och 4 dagar på avdelning, sen 4 månader vilotid efter det och då fick pulsen inte överstiga 120 slag per minut.
MvH
Antar att du tränat med en inflammation i kroppen då, då det inte bara kommer av sig själv.
Att träna med en inflammation vet ju alla att man inte ska göra, så lite får du allt skylla dig själv! Om man frågar mig...![]()
Bra att du tar handen ur kallingarna och vill göra nått åt saken!PK skrev:okej. ska börja träna IGEN
känns som att jag inte är skapt för att träna. är en lat jävel. ska dock försöka få in rutin nu då jag verkligen vill ha resultat! är helt okej i muskeluppbyggdnad. inget att skryta med men ändå helt okej. ska ju dock bli mer höhöhöproblemet är att det är 40 lager med smör runt hela mig som ska bort.
jo. jag har rätt långt till gymmet så tänkte såhär:
äta lchf för att på så vis förbränna ett och förhoppningsvis inte tappa allt för mycket muskelmassa (tips?)
sen när jag har körkort om ca 1 månad så kan jag ta mig till gymmet och därmed börja träna hårt! då slutar jag med lchf och kör vanlig kost med liite överskott i kalorierna. kommer troligtvis bli mer rippad när jag börjar lyfta. samtidigt som jag gör detta så kör jag på nån rolig PWO. känner att jag alltid är lite slapp på gymmet så tänkte testa någon pwokör fettförbränningspiller de första veckorna.
bra idé? sen efter det så tränar jag som vanligt. tänkte börja köra en mer "sakta men säker-metod" och alltså inte bulka-deffa-bulka-deffa osv. ligga på lagom överskott så att man bygger utan att få för mycket fett. då kan man se helt okej ut året runt
synpunkter?
min kusin som inte tränar något körde på lchf, man märkte stor skillnad då ölmagen försvannPK skrev:Nja. Funkar nog bra med lchfhar testat med vanlig kost fast kaloriunderskott och tycker det är väldigt svårt.
Pwo har ja kört med lite tidigareblev mycket bättre och man kom inte bara iväg till gymmet utan man VILLE verkligen komma iväg
sen blev det bra mycket mer pump än vanligt.
Fettförbränningspiller fungerar absolutinga stora skillnader direkt men blir mycket i det stora hela
Spelar ju absolut ingen roll, kom med information själv.Desertrat skrev:Jag blir lite beklämd när jag läser den här tråden, vi är alla så individuella, det som funkar för en annan fungerar inte alls för den andre.
man bör ta råden här med en nypa salt.
Den som vet hur det funkar är din instruktör, hon/han har en längre och omfattande utbildning på det och fortbildar sig löpande på nyheter inom området.
Jag lyssnar överhuvudtaget inte på "amatörer" som försöker ge mig råd på golvet, det finns några på golvet som jag vet kan sina saker, och är jag osäker så frågar jag dem eller instruktörerna.
så många "amatörinstruktörer" och så lite resultat.
jag har mitt program redan, men det är mer militär PT-inriktat, som är avpassat för just mig.MrAndersson skrev:Spelar ju absolut ingen roll, kom med information själv.Desertrat skrev:Jag blir lite beklämd när jag läser den här tråden, vi är alla så individuella, det som funkar för en annan fungerar inte alls för den andre.
Den som vet hur det funkar är din instruktör, hon/han har en längre och omfattande utbildning på det och fortbildar sig löpande på nyheter inom området.
Jag lyssnar överhuvudtaget inte på "amatörer" som försöker ge mig råd på golvet, det finns några på golvet som jag vet kan sina saker, och är jag osäker så frågar jag dem eller instruktörerna.
När du tillför någon bra information i tråden kan jag börja lyssna. Innan de så får du väl lyssna på oss "amatörer".
Kan lova att de finns folk här som har mycket mer erfarenhet än vad du tror!
Det mekaniska är annorlunda med.MrAndersson skrev:Kul för dig, ger ingen anledning för dig och komma hit och klanka ner på dom som svarar i tråden.
Om du ska va sån så kan du ju klaga i alla felsöknings trådar, med "Jag lyssnar aldrig på någon här, för de finns mekaniker med en utbildning som kan mer."
Vi alla som skrivit i tråden bryr oss massor om du inte skriver mer.Desertrat skrev:Det mekaniska är annorlunda med.MrAndersson skrev:Kul för dig, ger ingen anledning för dig och komma hit och klanka ner på dom som svarar i tråden.
Om du ska va sån så kan du ju klaga i alla felsöknings trådar, med "Jag lyssnar aldrig på någon här, för de finns mekaniker med en utbildning som kan mer."
Jag återkommer inte in i tråden mer.
som sagt. hur långt kommer man med lchf och utan träning om man vill bli av med fett?PK skrev:okej. ska börja träna IGEN
känns som att jag inte är skapt för att träna. är en lat jävel. ska dock försöka få in rutin nu då jag verkligen vill ha resultat! är helt okej i muskeluppbyggdnad. inget att skryta med men ändå helt okej. ska ju dock bli mer höhöhöproblemet är att det är 40 lager med smör runt hela mig som ska bort.
äta lchf för att på så vis förbränna fett och förhoppningsvis inte tappa allt för mycket muskelmassa (tips?)
sen när jag har körkort om ca 1 månad så kan jag ta mig till gymmet och därmed börja träna hårt! då slutar jag med lchf och kör vanlig kost med liite överskott i kalorierna. kommer troligtvis bli mer rippad när jag börjar lyfta. samtidigt som jag gör detta så kör jag på nån rolig PWO. känner att jag alltid är lite slapp på gymmet så tänkte testa någon pwokör fettförbränningspiller de första veckorna.
bra idé? sen efter det så tränar jag som vanligt. tänkte börja köra en mer "sakta men säker-metod" och alltså inte bulka-deffa-bulka-deffa osv. ligga på lagom överskott så att man bygger utan att få för mycket fett. då kan man se helt okej ut året runt
synpunkter?
bar att testa och sePK skrev:som sagt. hur långt kommer man med lchf och utan träning om man vill bli av med fett?PK skrev:okej. ska börja träna IGEN
äta lchf för att på så vis förbränna fett och förhoppningsvis inte tappa allt för mycket muskelmassa (tips?)
synpunkter?![]()
har hittat en polare som jag börjar träna med sen efter jag har körkort så det blir bra med detmen vill som sagt bli av med så mycket som går innan det.
Min morsa körde på lchf ett ganska långt tag och rörde även på sej men hon gick endast ner cirka 5 kg.PK skrev:som sagt. hur långt kommer man med lchf och utan träning om man vill bli av med fett?PK skrev:okej. ska börja träna IGEN
synpunkter?![]()
har hittat en polare som jag börjar träna med sen efter jag har körkort så det blir bra med detmen vill som sagt bli av med så mycket som går innan det.
Om jag förstår dej rätt så får du mycket hjälp från instruktörer och pt folk?Desertrat skrev:jag har mitt program redan, men det är mer militär PT-inriktat, som är avpassat för just mig.MrAndersson skrev:Spelar ju absolut ingen roll, kom med information själv.Desertrat skrev:Jag blir lite beklämd när jag läser den här tråden, vi är alla så individuella, det som funkar för en annan fungerar inte alls för den andre.
När du tillför någon bra information i tråden kan jag börja lyssna. Innan de så får du väl lyssna på oss "amatörer".
Du har svar per PMlaxfanskap skrev:Om jag förstår dej rätt så får du mycket hjälp från instruktörer och pt folk?Desertrat skrev:jag har mitt program redan, men det är mer militär PT-inriktat, som är avpassat för just mig.MrAndersson skrev: Spelar ju absolut ingen roll, kom med information själv.
Sitter det en sådan jämte dej just nu och säger att alla här är amatörer och inte kan något eller har du kommit på det själv?
Det här är en diskussionstråd där man kan diskutera träningen så det kommer från egna erfarenheter och det man läst osv. Jag säger inte att din pt inte är bra men bara för att en pt säger något till dej så behöver inte allt som står här som inte han sagt vara fel, och har du en pt så tror jag inte du är så jävla duktig själv.
Ber om ursäkt om jag kommenterat sådant som redan sagts och för min dubbelpost.
Lycka till med din träning och hoppas att din pt kan allt nudå!
Dock så tränade jag inte, utan levde mitt vanliga liv med ganska högt tempo. Hade mest otur, men om ja hade tagit det lugnt så kanske jag hade sluppit det. Aja jag blev iallafall friskförklarad för ett par månader sen och börjar komma tillbaka i gymmet nu!MrAndersson skrev:Antar att du tränat med en inflammation i kroppen då, då det inte bara kommer av sig själv.joar skrev:Jag har testat att träna hårt 6 dagar i veckan, jobbat, pluggat och allt det andra som hör till när man är ungdom, och resultatet blev akuten, 4 dygn på intensiven och 4 dagar på avdelning, sen 4 månader vilotid efter det och då fick pulsen inte överstiga 120 slag per minut.
MvH
Att träna med en inflammation vet ju alla att man inte ska göra, så lite får du allt skylla dig själv! Om man frågar mig...