Behöver ett nytt rör och jag får inte köra opluggat så det är inte lönt ni skriver att det inte är lönt att köra med pluggat trimrör jag vet men mitt original är slitet och låter pinsamt. Så vilket bör jag köpa för fetast ljud? Har en Motorhispania Furia 04 som är 12-52 drevad och resten original?
CaToXXo skrev:Hm, du säger att du vill ha "fetare" ljud. Vad menar du med det?
Låta högt mycket gärna så mörkt som möjligt! Ska låta så mycket som möjligt, jag kan bara jämföra med Leovincen V6 och det ljudet tycker jag låter svin bra pluggat dock så passar inte det röret min. Så vilket rör låter mest och mörkat?
Såg vad du skrev men de verkar vara skumt o skaffa ett trimrör och inte plugga ur det, om moppen låter som fan men går original så ser de lite roligt ut.
Slidercalle123 skrev:Såg vad du skrev men de verkar vara skumt o skaffa ett trimrör och inte plugga ur det, om moppen låter som fan men går original så ser de lite roligt ut.
Fått upp den i 70 endast drevad :/ 60-65 gör den nu på rakan så det är inte så att den ska gå i 45km/h. Men kan någon rekommendera det rör som låter/smattrar/mullrar bäst? måste jo ha nytt då original nu låter skit ser ut som skit och skramlar lite
Slidercalle123 skrev:Såg vad du skrev men de verkar vara skumt o skaffa ett trimrör och inte plugga ur det, om moppen låter som fan men går original så ser de lite roligt ut.
Fått upp den i 70 endast drevad :/ 60-65 gör den nu på rakan så det är inte så att den ska gå i 45km/h. Men kan någon rekommendera det rör som låter/smattrar/mullrar bäst?
Gianelli 2T smattrar med ett slags ljust ljud, tycker de låter nice och de går och riktigt bra. Underliggande TK är ju om du vill höras på 1 mil typ. Sök på youtube på olika rör typ "Gianelli 2T sound" om du vill höra exakt. Vill du ha högvarvigt eller lågvarvigt förresten?
Fått upp den i 70 endast drevad :/ 60-65 gör den nu på rakan så det är inte så att den ska gå i 45km/h. Men kan någon rekommendera det rör som låter/smattrar/mullrar bäst?
Gianelli 2T smattrar med ett slags ljust ljud, tycker de låter nice och de går och riktigt bra. Underliggande TK är ju om du vill höras på 1 mil typ. Sök på youtube på olika rör typ "Gianelli 2T sound" om du vill höra exakt. Vill du ha högvarvigt eller lågvarvigt förresten?
Jag vill ha överliggande rör och Gianelli finns inte till Furia verken på Twostroke eller Racingplanet :/ vet inte riktigt skillnaden på låg och högvarviga rör men skulle vilja ha ett rör från twostroke då det står att dom passar min modell
Du har en Derbi? Passar jo inte på AM6 och jag kan gissa att där inte sitter någon plugg i den?
Men frågan är vilken av de 3st rören jag linkade där uppe låter/mullrar/smattrar högst/djupast/mörkast?[/quot
jag har en Derbi men har ett rör som passar till AM6 nej det sitter ingen plugg i och hade aldrig köpt ett trim rör för att köra pluggat om du nu ska välja ett av dom där uppe hade jag tagit hebot:)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06
draken skrev:köp tk. då jävlar låter det! hade det på min och man hörde mej köra på 4km räckvidd.. dock hade ja lite mera trimm och den varvade ganska mycket
rärox skrev:Om man inte kan köra fort, då får man låta häftigt istället!
är den tråkig, seg o orginal så kan den väll låta så med?
Det är väl inte så att jag ville köra original tråkigt? Hade din farsars polare kört ihjälsig på trimmad moppe i 15års åldern kanske han heller hade velat att sin 15 son skulle köra runt i 100km/h?
Men Aja är technigas enox det röret som låter bäst av dessa?
Rösta högst uppe nu!!! Rösta vilket av rören låter bäst! kommer göra en före och efter video på det röret jag köper vs original röret (köper röret till jul)
draken skrev:köp tk. då jävlar låter det! hade det på min och man hörde mej köra på 4km räckvidd.. dock hade ja lite mera trimm och den varvade ganska mycket
Jag undrar bara då röret kommer lite mer underifrån på E-Nox och min dämpare är sjukt mjuk så när jag skjutsar en polare nu så är det 1dm från hjulet till original dämparen, så kommer inte E-Nox vara längre ner då själva ljuddämparen sitter riktad så här --> /