Vilket trimrör ska jag köpa? MH Furia RÖSTA NU!

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran

Vilket avgas rör låter bäst?

Tecnigas - E-NOX
15
47%
Turbo Kit - High Quality
7
22%
Turbo Kit - High Quality
7
22%
Hebo - Escape Bufanda
3
9%

Antal röster: 32

Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Vilket trimrör ska jag köpa? MH Furia RÖSTA NU!

Inlägg av Brisingar »

Behöver ett nytt rör och jag får inte köra opluggat så det är inte lönt ni skriver att det inte är lönt att köra med pluggat trimrör jag vet men mitt original är slitet och låter pinsamt. Så vilket bör jag köpa för fetast ljud? Har en Motorhispania Furia 04 som är 12-52 drevad och resten original?

http://twostroke.se/product.asp?product=10175

http://twostroke.se/product.asp?product=8401

http://twostroke.se/product.asp?product=22730

Ev. Andra förslag?

Tack för svar! Är det något annat jag bör tänka på? Byta luft filter och munstycke eller något för att den ska gå bra pluggat?
Senast redigerad av Brisingar den 2 november 2013, 22:40, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Hm, du säger att du vill ha "fetare" ljud. Vad menar du med det?
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

CaToXXo skrev:Hm, du säger att du vill ha "fetare" ljud. Vad menar du med det?
Låta högt mycket gärna så mörkt som möjligt! Ska låta så mycket som möjligt, jag kan bara jämföra med Leovincen V6 och det ljudet tycker jag låter svin bra pluggat dock så passar inte det röret min. Så vilket rör låter mest och mörkat? :)
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Slidercalle123 »

Såg vad du skrev men de verkar vara skumt o skaffa ett trimrör och inte plugga ur det, om moppen låter som fan men går original så ser de lite roligt ut.
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

Dubbel post ops
Senast redigerad av Brisingar den 2 november 2013, 16:05, redigerad totalt 1 gånger.
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

Brisingar skrev:
Slidercalle123 skrev:Såg vad du skrev men de verkar vara skumt o skaffa ett trimrör och inte plugga ur det, om moppen låter som fan men går original så ser de lite roligt ut.
Fått upp den i 70 endast drevad :/ 60-65 gör den nu på rakan så det är inte så att den ska gå i 45km/h. Men kan någon rekommendera det rör som låter/smattrar/mullrar bäst? :) måste jo ha nytt då original nu låter skit ser ut som skit och skramlar lite
Slidercalle123
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Slidercalle123 »

Brisingar skrev:
Slidercalle123 skrev:Såg vad du skrev men de verkar vara skumt o skaffa ett trimrör och inte plugga ur det, om moppen låter som fan men går original så ser de lite roligt ut.
Fått upp den i 70 endast drevad :/ 60-65 gör den nu på rakan så det är inte så att den ska gå i 45km/h. Men kan någon rekommendera det rör som låter/smattrar/mullrar bäst? :)
Gianelli 2T smattrar med ett slags ljust ljud, tycker de låter nice och de går och riktigt bra. Underliggande TK är ju om du vill höras på 1 mil typ. Sök på youtube på olika rör typ "Gianelli 2T sound" om du vill höra exakt. Vill du ha högvarvigt eller lågvarvigt förresten?
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

Slidercalle123 skrev:
Brisingar skrev:
Fått upp den i 70 endast drevad :/ 60-65 gör den nu på rakan så det är inte så att den ska gå i 45km/h. Men kan någon rekommendera det rör som låter/smattrar/mullrar bäst? :)
Gianelli 2T smattrar med ett slags ljust ljud, tycker de låter nice och de går och riktigt bra. Underliggande TK är ju om du vill höras på 1 mil typ. Sök på youtube på olika rör typ "Gianelli 2T sound" om du vill höra exakt. Vill du ha högvarvigt eller lågvarvigt förresten?
Jag vill ha överliggande rör och Gianelli finns inte till Furia verken på Twostroke eller Racingplanet :/ vet inte riktigt skillnaden på låg och högvarviga rör men skulle vilja ha ett rör från twostroke då det står att dom passar min modell :)
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp

Inlägg av drd håkan »

köp mitt ;)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

drd håkan skrev:köp mitt ;)
Du har en Derbi? Passar jo inte på AM6 och jag kan gissa att där inte sitter någon plugg i den?

Men frågan är vilken av de 3st rören jag linkade där uppe låter/mullrar/smattrar högst/djupast/mörkast?
Användarens profilbild
JakobRRX
Elmoped

Inlägg av JakobRRX »

om du vill att den ska låta mycket, köp sportluftfilter. typ nåt billigt från biltema
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

JakobRRX skrev:om du vill att den ska låta mycket, köp sportluftfilter. typ nåt billigt från biltema
Okej, men kan någon svara på vilket av rören jag bör välja?
Användarens profilbild
JakobRRX
Elmoped

Inlägg av JakobRRX »

Brisingar skrev:
JakobRRX skrev:om du vill att den ska låta mycket, köp sportluftfilter. typ nåt billigt från biltema
metrakit thrower har ett ganska dovt ljud.
View My Video
så lät de på min gamla Rieju rrx
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

JakobRRX skrev:
Brisingar skrev:
metrakit thrower har ett ganska dovt ljud.
View My Video
så lät de på min gamla Rieju rrx
Överliggande mk theower passar inte min så jag undrar vilket av dom 3st rören jag har linkat jag borde köpa?
Användarens profilbild
drd håkan
Farsans gamla zündapp

Inlägg av drd håkan »

Brisingar skrev:
drd håkan skrev:köp mitt ;)
Du har en Derbi? Passar jo inte på AM6 och jag kan gissa att där inte sitter någon plugg i den?

Men frågan är vilken av de 3st rören jag linkade där uppe låter/mullrar/smattrar högst/djupast/mörkast?[/quot

jag har en Derbi men har ett rör som passar till AM6 :) nej det sitter ingen plugg i och hade aldrig köpt ett trim rör för att köra pluggat ;) om du nu ska välja ett av dom där uppe hade jag tagit hebot:)
Den som inte vågar misslyckas, kommer aldrig att lyckas:)
moppe drd pro -06

kolla in mitt drd pro projekt:) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=53065
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

Okej 1röst på Hebo't någon annan som kan säga vilket rör dom hade valt för ljudets skull?
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draken »

köp tk. då jävlar låter det! hade det på min och man hörde mej köra på 4km räckvidd.. dock hade ja lite mera trimm och den varvade ganska mycket
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

draken skrev:köp tk. då jävlar låter det! hade det på min och man hörde mej köra på 4km räckvidd.. dock hade ja lite mera trimm och den varvade ganska mycket
http://twostroke.se/product.asp?product=11794
Eller

Vilken av dom borde jag köpa?
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

TK låter sjukt högt, och enligt mig ett väldigt äckligt ljud. Hebo är nästan lika illa.

Tecnigas röstar jag på, av ovanstående.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae

"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

CaToXXo skrev:TK låter sjukt högt, och enligt mig ett väldigt äckligt ljud. Hebo är nästan lika illa.

Tecnigas röstar jag på, av ovanstående.
http://twostroke.se/product.asp?product=22730

Ska denna passa en Motorhispania Furia 04? Förstår inte riktigt infon.
Användarens profilbild
CaToXXo
King of the street

Inlägg av CaToXXo »

Brisingar skrev: Ska denna passa en Motorhispania Furia 04? Förstår inte riktigt infon.
Ja.

Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

CaToXXo skrev:
Brisingar skrev: Ska denna passa en Motorhispania Furia 04? Förstår inte riktigt infon.
Ja.
Låter den högt förresten? Är det ljust eller mörkt ljud smattrar det mycket eller lite? Bara allmänt hur är den?
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

alla dessa jävla moppepojkar som bara vill förstöra hörseln för resten av omvärlden :roll:
Bild
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

Asddfgf4 skrev:alla dessa jävla moppepojkar som bara vill förstöra hörseln för resten av omvärlden :roll:
Haha ^ +1 till dig
Användarens profilbild
rärox
Kinaraket

Inlägg av rärox »

Asddfgf4 skrev:alla dessa jävla moppepojkar som bara vill förstöra hörseln för resten av omvärlden :roll:

Om man inte kan köra fort, då får man låta häftigt istället!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

rärox skrev:Om man inte kan köra fort, då får man låta häftigt istället!
är den tråkig, seg o orginal så kan den väll låta så med?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

Persson97 skrev:
rärox skrev:Om man inte kan köra fort, då får man låta häftigt istället!
är den tråkig, seg o orginal så kan den väll låta så med?
Det är väl inte så att jag ville köra original tråkigt? Hade din farsars polare kört ihjälsig på trimmad moppe i 15års åldern kanske han heller hade velat att sin 15 son skulle köra runt i 100km/h?

Men Aja är technigas enox det röret som låter bäst av dessa? :)
Användarens profilbild
vicke1112
Farsans gamla zündapp
Kontakt:

Inlägg av vicke1112 »

köp e-nox!
lärling på Agria Trädgårdsmaskiner i Kållered

fordon jag haft: piaggio ciao -87 bondtrimmad. piaggio nrg mc2 extreme -03 portad cylinder + effektrör. yamaha aerox -02 helrenoverad, stylad, stage6 70cc, mm. nuvarande fordon: gilera runner sp50 -03 portad och ombyggt rör. baotian cityrider -08 72cc, mm. aprilia SR50 ditech -01 portad. saab 900 -96
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

vicke1112 skrev:köp e-nox!
Går och låter den bra då? :D
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Nu smiter jag in i kön för TK röret. Har sett många såna här trådar och tk är ofta rekommenderat :)
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

Rösta högst uppe nu!!! Rösta vilket av rören låter bäst! :D kommer göra en före och efter video på det röret jag köper vs original röret (köper röret till jul)
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

Jag har bara personligt erfarenhet av Tecnigas, och tycker den funkar fint. Har fått min Senda att piska på bra med det röret.
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

Inlägg av draken »

Brisingar skrev:
draken skrev:köp tk. då jävlar låter det! hade det på min och man hörde mej köra på 4km räckvidd.. dock hade ja lite mera trimm och den varvade ganska mycket
http://twostroke.se/product.asp?product=11794
Eller

Vilken av dom borde jag köpa?
det är bara en smaksak, låter lika
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
Brisingar
Svårstartad skrothög

Inlägg av Brisingar »

Jag undrar bara då röret kommer lite mer underifrån på E-Nox och min dämpare är sjukt mjuk så när jag skjutsar en polare nu så är det 1dm från hjulet till original dämparen, så kommer inte E-Nox vara längre ner då själva ljuddämparen sitter riktad så här --> /

kommer inte den ev. slå i bakhjulet då? :/?
Användarens profilbild
DerbiZebbe
Elmoped

Inlägg av DerbiZebbe »

Felpost!
Senast redigerad av DerbiZebbe den 3 november 2013, 12:42, redigerad totalt 1 gånger.
Skriv svar