har en Exxo Caliber R 125cc som ja köpte rotorkit till här om dagen efter att ha installerat den så fick ja gnista osv men kompet har försvunnit helt och om man kör i en växel o rullar med koppling i så är det segt som fan, och den går inte igång, farsan säger att det är ventilerna vad tror ni?
Desertrat skrev:Det är ventilerna, nära nog till 100 procent, har du rubbat kamtimingen i maskinen?
Eller har justeringen vid avgasventilen rubbat sig? Ett vanligt fel på dem.
va menar du med rubbat?, det nya svänghjulet har ingen t markering så jag vet inte hur jag ska få dem till sista storken när båda ventilerna är öppna jag justera dom utan att va säker på om det va sista storken och då var båda pyte lite öppna då fick den även lite komp men startar inte
Desertrat skrev:Det är ventilerna, nära nog till 100 procent, har du rubbat kamtimingen i maskinen?
Eller har justeringen vid avgasventilen rubbat sig? Ett vanligt fel på dem.
va menar du med rubbat?, det nya svänghjulet har ingen t markering så jag vet inte hur jag ska få dem till sista storken när båda ventilerna är öppna jag justera dom utan att va säker på om det va sista storken och då var båda pyte lite öppna då fick den även lite komp men startar inte
Kolla kamkuggen
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Tratten skrev:det nya svänghjulet har ingen t markering så jag vet inte hur jag ska få dem till sista storken när båda ventilerna är öppna jag justera dom utan att va säker på om det va sista storken och då var båda pyte lite öppna då fick den även lite komp men startar inte
Du har alltså försökt justera dem när du inte vet om kammen stod rätt? Och du gick på ögonmåttet att båda var "pyttelite öppna"? Tyvärr, det duger inte.
Gör om, gör rätt.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
Tratten skrev:det nya svänghjulet har ingen t markering så jag vet inte hur jag ska få dem till sista storken när båda ventilerna är öppna jag justera dom utan att va säker på om det va sista storken och då var båda pyte lite öppna då fick den även lite komp men startar inte
Du har alltså försökt justera dem när du inte vet om kammen stod rätt? Och du gick på ögonmåttet att båda var "pyttelite öppna"? Tyvärr, det duger inte.
Gör om, gör rätt.
kammen stod rätt men svänghjulet är en annan femma för det nya svänghjulet hade ingen "t" markering båda måste stäms för att den ska vara på sin sista stroke om jag inte har helt fel o jag tog ett 0,05 bladmått men den kom inte in under ventilerna