Ludix Stunt problem!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Användarens profilbild
tobbepihl
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Ludix Stunt problem!

Inlägg av tobbepihl »

Tjena! jag har ett problem med min ludix. Den har dragen v-ring och 17.5mm förgasare och gianelli GO. Den går jämt och fint med ett bra acc. nu till problemet :? när jag har stegrat en lägre sträcka några gånger så börjar den tillslut att böa och gå segt och dö ibland. t.ex igår när jag körde så hände det efter ett tag så och sen gick den så dålig resten av kvällen!
Någon som vet vad det är för problem :)

(jag har full tank så det kommer inte luft i bensinslangen!)
wannabefjortis
Svårstartad skrothög

Re: Ludix Stunt problem!

Inlägg av wannabefjortis »

tobbepihl skrev:Tjena! jag har ett problem med min ludix. Den har dragen v-ring och 17.5mm förgasare och gianelli GO. Den går jämt och fint med ett bra acc. nu till problemet :? när jag har stegrat en lägre sträcka några gånger så börjar den tillslut att böa och gå segt och dö ibland. t.ex igår när jag körde så hände det efter ett tag så och sen gick den så dålig resten av kvällen!

Skulle nog tro att du inte har vinklat förgasaren så att den inte fått någon bensin eller att flottörnålen har hoppat ur sitt spår så att den inte tätar på något sätt.
Trasig aerox så nuförtiden är det Derbi Senda Xtreme FTW
Användarens profilbild
tobbepihl
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av tobbepihl »

wannabefjortis skrev:
tobbepihl skrev:Tjena! jag har ett problem med min ludix. Den har dragen v-ring och 17.5mm förgasare och gianelli GO. Den går jämt och fint med ett bra acc. nu till problemet :? när jag har stegrat en lägre sträcka några gånger så börjar den tillslut att böa och gå segt och dö ibland. t.ex igår när jag körde så hände det efter ett tag så och sen gick den så dålig resten av kvällen!

Skulle nog tro att du inte har vinklat förgasaren så att den inte fått någon bensin eller att flottörnålen har hoppat ur sitt spår så att den inte tätar på något sätt.
Jag vinklade förgasaren igår men det hjälpte inte :(
wannabefjortis
Svårstartad skrothög

Inlägg av wannabefjortis »

tobbepihl skrev:
wannabefjortis skrev:

Hat du kollat flottörnålen så att den inte sitter snett och moppen får för mycket bensin?
Trasig aerox så nuförtiden är det Derbi Senda Xtreme FTW
Användarens profilbild
tobbepihl
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av tobbepihl »

wannabefjortis skrev:
tobbepihl skrev:
wannabefjortis skrev: Skulle nog tro att du inte har vinklat förgasaren så att den inte fått någon bensin eller att flottörnålen har hoppat ur sitt spår så att den inte tätar på något sätt.
Hat du kollat flottörnålen så att den inte sitter snett och moppen får för mycket bensin?
jag ska ut och kolla nu :)
Användarens profilbild
tobbepihl
Svårstartad skrothög
Kontakt:

Inlägg av tobbepihl »

när jag körde hem från skolan i fredags så blev det ännu värre! den ströp helt när jag gav full gas och jag kom ingenstans! flottörnålen ser ut som vanligt :?
Skriv svar