tjena, har ett ganska "vanligt" fel, den misständer när man slirar på kopplingen, när man gasar fullt och håller i kopplingen lite, och på fulla varv går den fullt ut, bara på mellanregistret den fuckar upp sig.
hade liknande problem förra vintern, men då va de snö i cdin (vatten)
igår insåg att jag hade lite vatten i förgasarn, den rengjordes självklart, och hade vatten i tanken, tog ut allt vatten från tanken och hällde i bensinen igen. utan resultat.
hände en kompis med men han hade en am6a (mh ryz) det var tydligen tändsystemt som fucka ur eller nått. vi köpte bara en ny tänding och cdi så funka den som den skulle igen.
derix skrev:hände en kompis med men han hade en am6a (mh ryz) det var tydligen tändsystemt som fucka ur eller nått. vi köpte bara en ny tänding och cdi så funka den som den skulle igen.
hade för mig den gick mkt sämre när ja satte i choke, men det är bara i mellanregistret som den fuckar upp, och clipset är längst upp
CaToXXo skrev:Kolla vatten runt tändstift/tändhatt/cdi-box nu med.
det har jag redan gjort, men det är just det att den går toppen på höga varv. ska testa byta munstycke och se om de tär det, för den går lite konstigt, den har gått snabbare.
Men fuckar den på mellanvarv så lär det inte vara huvudmunstycket. Varför har du nålen på snålaste läget? Flytta clipset nåt hack o se om det blir bättre.
"Staight roads are for fast cars, curvy roads are for fast drivers." - Colin Mcrae
"När trådmatningen och spänningen är rätt inställld, så ska det låta som när man steker fläsk." - Gunde Svan
CaToXXo skrev:Men fuckar den på mellanvarv så lär det inte vara huvudmunstycket. Varför har du nålen på snålaste läget? Flytta clipset nåt hack o se om det blir bättre.
fixade problemet, men svar på din fråga: om jag höjer nålen blöddrar den
felet: filtret satt för tajt så den fick dåligt med luft.