Träning, kost & hälsa-tråden

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
laxfanskap
Elmoped

Inlägg av laxfanskap »

rrxaffe skrev: det du pratar om låter som perfekt träning för att öka volym. "Tänk dock på att inte lyfta så tungt så att du pajar muskelfästen" nej precis just därför man tränar ett tag lungt för att gå på hårdare och hårdare träningsätt. vadå nej nej nej? ska du öka i styrka ska du inte köra så jääävla intensivt. jag tränade på det sättet jag förslog och då ökade jag min maxvikt i bänk med 10kg dä tycker ja är skapligt iaf

Självklart ska man träna lugnt i början men jag fattade det som att han tränat ett tag. Menade givetvis att man inte ska lyfta vikter som man klarar dom första repsen osen knappt klarar att trycka upp. Det sättet du snackade om ger givetvis en hel del muskler men onödigt påfrestande för lederna om man kör det en längre tid. För att bygga bra muskler behöves intensiv träning för att hela tiden hålla musklerna varma och att dom blir uttröttade ordentligt. Jag vet om att man bygger starka muskler med mer vikt och mindre reps och mer massa tvärtom men är även ute efter att bygga lite segare muskler och därför köra lite mer reps, dock kör jag lägre i en del övningar. Kör man enbart för styrka så blir man ju stark men får inte några direkt uthålliga muskler (om man jämför med nån som tränar högreps t.ex)
rrxaffe
Elmoped

Inlägg av rrxaffe »

laxfanskap skrev:
rrxaffe skrev: det du pratar om låter som perfekt träning för att öka volym. "Tänk dock på att inte lyfta så tungt så att du pajar muskelfästen" nej precis just därför man tränar ett tag lungt för att gå på hårdare och hårdare träningsätt. vadå nej nej nej? ska du öka i styrka ska du inte köra så jääävla intensivt. jag tränade på det sättet jag förslog och då ökade jag min maxvikt i bänk med 10kg dä tycker ja är skapligt iaf

Självklart ska man träna lugnt i början men jag fattade det som att han tränat ett tag. Menade givetvis att man inte ska lyfta vikter som man klarar dom första repsen osen knappt klarar att trycka upp. Det sättet du snackade om ger givetvis en hel del muskler men onödigt påfrestande för lederna om man kör det en längre tid. För att bygga bra muskler behöves intensiv träning för att hela tiden hålla musklerna varma och att dom blir uttröttade ordentligt. Jag vet om att man bygger starka muskler med mer vikt och mindre reps och mer massa tvärtom men är även ute efter att bygga lite segare muskler och därför köra lite mer reps, dock kör jag lägre i en del övningar. Kör man enbart för styrka så blir man ju stark men får inte några direkt uthålliga muskler (om man jämför med nån som tränar högreps t.ex)
nej men nu gav jag tips för hur man blir stark. ja klart man inte ska köra bara negativt hela tiden, men vilken träning ska man träna hela tiden? gäller å variere sig förstår inte riktigt vart du vill komma, jag gav tips hur man blir stark och ja visst kan man sitta och berätta om massa,uthålliga muskler osv men vafan har du inte hört talas om periodiseradträning?
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Vägde 1hg mindre på en vecka... jävla alkohol!! Inget mer sånt!
Årets Styrelsemedlem 2013
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

DEA!! skrev:Vägde 1hg mindre på en vecka... jävla alkohol!! Inget mer sånt!
drick ba vatten ;) sen så kommer det med tiden du märker oftats resultat först efter 8 veckor även om du gått ner mycket så ser du inte det själv :)
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

nej, ska man se det kroppsligt så krävs det mycket innan man reagerar på sig själv.
Användarens profilbild
Axel
Knatonymous

Inlägg av Axel »

DEA!! skrev:nej, ska man se det kroppsligt så krävs det mycket innan man reagerar på sig själv.
+1 ätit lchf i exakt en vecka idag och gått ner 3kg ( första veckorna tappar man mycket vattenvikt om man går från att snuskäta ordentligt till strikt). Märker själv inte ett skit men har inte ont i huvet som ja brukat ha innan. :) Får hoppas att man ser resultat om en månad eller två
bibapeolola
hampe101
Elmoped

Inlägg av hampe101 »

Någon som brukar köra marklyft eller knäböj också? läste några sidor här och alla verkar bara köra bänkpress ;) Jag maxade 160kg i marklyft förra veckan och är 16 år, tyckte de var ganska bra! :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Började träna med SL 5x5, så jo lite böj har man allt kört i sina dagar! Finns flera andra, difaren, DEA, axel mf. som också kör de.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
hampe101
Elmoped

Inlägg av hampe101 »

MrAndersson skrev:Började träna med SL 5x5, så jo lite böj har man allt kört i sina dagar! Finns flera andra, difaren, DEA, axel mf. som också kör de.
Skoj, jag kör också med 5x5 :) testat med stången på bröstet/axlarna (front squats)? tar våldsamt mycket på magen :o :)
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

MrAndersson skrev:Började träna med SL 5x5, så jo lite böj har man allt kört i sina dagar! Finns flera andra, difaren, DEA, axel mf. som också kör de.
hoppas alla utgår ifrån dem övningarna även om jag suger på marklyft så går de framåt! fått in tekniken nu och börjar lasta på! ska köras imorgon !! :)

går framåt nu och känner att jag utvecklas, TACK för schemat andersson! :)
hampe101
Elmoped

Inlägg av hampe101 »

david96 skrev:
hoppas alla utgår ifrån dem övningarna även om jag suger på marklyft så går de framåt! fått in tekniken nu och börjar lasta på! ska köras imorgon !! :)

går framåt nu och känner att jag utvecklas, TACK för schemat andersson! :)
Gjorde fel i somras och fick ont i ryggen/höften, hittade felet själv. hade inte knäna ovanför stången när jag böjde ner + stången gick inte efter kroppen. Viktigt att man lyfter den efter kroppen och att man får knäna ovanför stången när den är på marken :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Ingen fara, få saker som är lika kul som träning i livet! Om jag nu kan få dig och få bättre resultat så glädjer det mig också ;)

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

Axel skrev:
DEA!! skrev:nej, ska man se det kroppsligt så krävs det mycket innan man reagerar på sig själv.
+1 ätit lchf i exakt en vecka idag och gått ner 3kg ( första veckorna tappar man mycket vattenvikt om man går från att snuskäta ordentligt till strikt). Märker själv inte ett skit men har inte ont i huvet som ja brukat ha innan. :) Får hoppas att man ser resultat om en månad eller två
hur är det med LCHF och muskelmassa? ska troligtvis börja med bara lchf nu för att bli av med fett i vinter nu :) hade tänkt skita i att "bulka" utan försöka att äta ordentligt så att man lägger på sig sakta men säkert utan att lägga på sig fett. hellre bygga sakta och försiktigt än att bygga asfort och lägga månader på att deffa sen :)
rrxaffe
Elmoped

Inlägg av rrxaffe »

PK skrev:
Axel skrev:
hur är det med LCHF och muskelmassa? ska troligtvis börja med bara lchf nu för att bli av med fett i vinter nu :) hade tänkt skita i att "bulka" utan försöka att äta ordentligt så att man lägger på sig sakta men säkert utan att lägga på sig fett. hellre bygga sakta och försiktigt än att bygga asfort och lägga månader på att deffa sen :)
lycka till att träna hårt utan kolhydrater :D
Användarens profilbild
JakobRRX
Elmoped

Inlägg av JakobRRX »

Bild
brukar inte skriva så mycket här men de är kul me bilder så lägg upp mer!
Tränat seriöst 7-8 månader och kommer fortsätta ett bra tag:)
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög

Inlägg av Bullwinkle »

rrxaffe skrev:
PK skrev:
Axel skrev: +1 ätit lchf i exakt en vecka idag och gått ner 3kg ( första veckorna tappar man mycket vattenvikt om man går från att snuskäta ordentligt till strikt). Märker själv inte ett skit men har inte ont i huvet som ja brukat ha innan. :) Får hoppas att man ser resultat om en månad eller två
lycka till att träna hårt utan kolhydrater :D
Tung träning och LCHF och du gör det jag gjorde på gymmet, kollapsade
nära nog.
tog två timmar att återställa.
Inte alltid anträffbar men försöker vara aktiv.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Fimpa lchf, kanske funkar när du brukar det.. När du sedan börjar äta normalt igen, vad händer då? Du behöver kolhydraterna.
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög

Inlägg av Bullwinkle »

DEA!! skrev:Fimpa lchf, kanske funkar när du brukar det.. När du sedan börjar äta normalt igen, vad händer då? Du behöver kolhydraterna.
Håller med dig till ett hundra procent. LCHF är definitivt olämpligt, vid bantning - ja, men tung träning -nej.
Är det nåt, släng iväg ett PM. Jobbar typ 16 timmar om dagen, har alltid något för händerna.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

På vilket sätt är LCHF dåligt tillsammans med hård träning? Vart tar kroppen helst sin energi ifrån?

Kolla In Min KTM Senda!

Användarens profilbild
PK
#DVAJJ

Inlägg av PK »

tung träning blir det inte när jag kör lchf iallafall :) bör väl gå att köra lchf utan gym för planerar att börja efter jul då det är ganska svårt att ta sig till gymmet så väntar tills jag har körkort :)
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Absolut inget negativ med och köra LCHF eller någon annan lågkolhydrats kost under intensiv träning.

Jag skulle inte göra det, men med mitt vetande så finns de inget negativt med det.

Kolla In Min KTM Senda!

Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög

Inlägg av Bullwinkle »

MrAndersson skrev:På vilket sätt är LCHF dåligt tillsammans med hård träning? Vart tar kroppen helst sin energi ifrån?
Du bränner muskler, muskler går åt före fett.
rrxaffe
Elmoped

Inlägg av rrxaffe »

MrAndersson skrev:Absolut inget negativ med och köra LCHF eller någon annan lågkolhydrats kost under intensiv träning.

Jag skulle inte göra det, men med mitt vetande så finns de inget negativt med det.
även om fettet i sig innehåller mer energi så kan man inte använda lika mycket energi av fettet som man kan med kolhydrater under styrketräning
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög

Inlägg av Bullwinkle »

rrxaffe skrev:
MrAndersson skrev:Absolut inget negativ med och köra LCHF eller någon annan lågkolhydrats kost under intensiv träning.

även om fettet i sig innehåller mer energi så kan man inte använda lika mycket energi av fettet som man kan med kolhydrater under styrketräning
Jag har ALLTID minst tre energibars tillgängligt vid träning, visserligen har jag lagt om träningen en del nu men LCHF, kommer aldrig på fråga, äta var tredje timme, mm, mm.
Nej tack.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Rrxaffe, varför skulle du inte kunna gör de?

Desertrat, varför skulle kroppen göra de?

Kolla In Min KTM Senda!

Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Det är nog inte många bodybuilders/strongmen som tränar utan kolhydrater.
Användarens profilbild
Bullwinkle
Svårstartad skrothög

Inlägg av Bullwinkle »

MrAndersson skrev:Rrxaffe, varför skulle du inte kunna gör de?

Det är ett välkänt faktum i bantningssammanhang.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Desertrat skrev:
MrAndersson skrev:Rrxaffe, varför skulle du inte kunna gör de?

Det är ett välkänt faktum i bantningssammanhang.
Ett välkänt faktum ja, är det sant då? Nej.
Speciellt inte vid en LCHF diet, eller någon annan lågkolhydrats diet.

DEA!! skrev:Det är nog inte många bodybuilders/strongmen som tränar utan kolhydrater.
Skillnad på intensiv träning och träna som en bodybuilder/strongman!

Kolla In Min KTM Senda!

Användarens profilbild
DEA!!
Hedersmedlem

Inlägg av DEA!! »

Imorgon är det invägning igen, lika nervöst varje gång!
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

13kg på 5 veckor, ingen större skillnad, mer bara att man tar mer men utseende messigt känns man knappast större, ska börja med deffen nu så man får ordentligt slimmad kropp för första gången :oops:

kommer köra periodioskt fasta bara kolhydrater innan träning i princip och allmänt mycket protein

bilder i spolien på baksidan, tog en innan och efter för se om man ser någon skillnad är 13 kilo och besviken på att de är så lite skillnad :/
inte gått upp märkvärdigt runt magen ungefär 1-2 cm beroende när jag mäter

bilder i spoiler :)

[spoiler]65 kilo
Bild

78 kilo
Bild[/spoiler]
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Mycket bättre djup, även bredare och grövre armar!

Inga före/efter på övriga kroppen? Mitt tips till "nästa gång" öva lite posering, då får du fram musklerna mycket bättre, sen ser de snyggare ut också!

Kolla In Min KTM Senda!

Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög

Inlägg av plankan »

MrAndersson skrev:För och bygga styrka lyfter du tungt och lite.
Ska du bygga massa så lyfter du lätt och mer.
Volym och styrka bygger du absolut bäst med att köra färre och tyngre, uthållningsstyrka bygger du bäst med att köra mer och lättare. Däremot kan man inte bara köra färre och tyngre. Rekommenderas att man kör tungt och färre i ca 8 veckor, sen byter du och kör lättare och mer i 8 veckor etc. På detta sätt överraskar man kroppen och bryter muskelns vana vilket gör att man får bäst volym och styrka.
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög

Inlägg av plankan »

david96 skrev:13kg på 5 veckor, ingen större skillnad, mer bara att man tar mer men utseende messigt känns man knappast större, ska börja med deffen nu så man får ordentligt slimmad kropp för första gången :oops:

kommer köra periodioskt fasta bara kolhydrater innan träning i princip och allmänt mycket protein

bilder i spolien på baksidan, tog en innan och efter för se om man ser någon skillnad är 13 kilo och besviken på att de är så lite skillnad :/
inte gått upp märkvärdigt runt magen ungefär 1-2 cm beroende när jag mäter

bilder i spoiler :)

[spoiler]65 kilo
Bild

78 kilo
Bild[/spoiler]
Du har ju en tydlig förbättring, musklerna är mycket synligare och även lite större i volym. Men du kan inte hoppas för mycket på 5 veckor, du får ju trots allt tänka hur många rygg pass du kört under dessa 5 veckor. Kanske inte är mer än 5-6? Ser bra ut, fortsätt så!
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Att kroppen på 8 veckor skulle hinna vänja sig så mycket så att resultaten minskar när man tränar 3-4 pass i veckan är bullshit, och jag antar nu att 70% av dom här inte riktigt tränar på en så hög nivå utan mer motion, fitness inriktat.

Inga dubbelposter heller.

Kolla In Min KTM Senda!

Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög

Inlägg av plankan »

MrAndersson skrev:Att kroppen på 8 veckor skulle hinna vänja sig så mycket så att resultaten minskar när man tränar 3-4 pass i veckan är bullshit, och jag antar nu att 70% av dom här inte riktigt tränar på en så hög nivå utan mer motion, fitness inriktat.

Inga dubbelposter heller.
Ber om ursäkt för dubbelposten. För vissa kanske kroppen inte vänjer sig helt, men det blir en tydlig förändring att ändra träningstyp, gymmar 5-6 gånger i veckan och detta har hjälpt mig mycket.
Skriv svar