Pirre skrev:Hej, jag har ett Metra kit Thrower carbon, och jag undrar hur man tar bort strypningen, är det bara att fila på svetslopporna tills brickan lossnar?
Är ingen riktig hejjare på att trimma men vilket rör passar bäst till min Derbi drd pro 06 ? nu gör den 65 med borrad krök och munstycke.
har inte så mkt pengar o leka med heller, har 2500 o lägga men vet inte om jag ska lägga allt på röret. kom med förslag!
OM man bara tänker köra med rör som setup men vill ändå stunta tex köra på bakhjulet m.m. Så ska du satsa på ett turbokit eller Hebo! tro mig jag vet kör själv med turbokit och det är hur lätt som helst att köra på bakan,, tkr det är mkt svårare med metrakit, känns som det är dubbelt så mkt mer krut i ett turbokit än metra faktiskt med 2500 i pening kan du nog få tag på någon cylinder också =)
XPS_POJKEN skrev:OM man bara tänker köra med rör som setup men vill ändå stunta tex köra på bakhjulet m.m. Så ska du satsa på ett turbokit eller Hebo! tro mig jag vet kör själv med turbokit och det är hur lätt som helst att köra på bakan,, tkr det är mkt svårare med metrakit, känns som det är dubbelt så mkt mer krut i ett turbokit än metra faktiskt med 2500 i pening kan du nog få tag på någon cylinder också =)
XPS_POJKEN skrev:OM man bara tänker köra med rör som setup men vill ändå stunta tex köra på bakhjulet m.m. Så ska du satsa på ett turbokit eller Hebo! tro mig jag vet kör själv med turbokit och det är hur lätt som helst att köra på bakan,, tkr det är mkt svårare med metrakit, känns som det är dubbelt så mkt mer krut i ett turbokit än metra faktiskt med 2500 i pening kan du nog få tag på någon cylinder också =)
Hur vet du att han vill leka och köra bakan ?
Metrakit SP har bättre krut punkt ..
Det är det jag inte vet : / syftade på thrower BTW de ska va metrakit Pro race ..
XPS_POJKEN skrev:OM man bara tänker köra med rör som setup men vill ändå stunta tex köra på bakhjulet m.m. Så ska du satsa på ett turbokit eller Hebo! tro mig jag vet kör själv med turbokit och det är hur lätt som helst att köra på bakan,, tkr det är mkt svårare med metrakit, känns som det är dubbelt så mkt mer krut i ett turbokit än metra faktiskt med 2500 i pening kan du nog få tag på någon cylinder också =)
Hur vet du att han vill leka och köra bakan ?
Metrakit SP har bättre krut punkt ..
Det är det jag inte vet : / syftade på thrower BTW de ska va metrakit Pro race ..
Ah , ja turbokit har bättre krut än metrakit thrower !
Hihih oja..... nejnej men om han köper nån hyffsad cylinder =) men he tror jag inte han får för 2,5 : / Men som du säger så ska han gå på ett sp men ett TK e billigare visst e sp lågvarvigt om jag inte tror fel nu??
finns inte där:P en sista fråga bara.. nån some vet vad effektökningen kommer bli med rör,mysntycke,luftfilter och 14,53 drevning ? mest ute efter toppfart då jag har en bra bit till skolan, tack för alla snabba svar
Det kromade ger inte lika mycket effekt som det svetsade här har du info om dom på svenska :
Kromade :
Avgassystem av SCR Corse kännetecknas av hög kvalitet bearbetning till mycket låga priser! Avgassystemet "SM Chrome" vi kan inleda en visuell "måste" också till ett annat pris! Tekniskt är systemet för alla 50 till 70cc cylinder sport kit utformade. ingen EG-BE Anmärkning: Alla CORSE SCR avgassystem (utom Racing-line modeller) med en svart anodiserad avgassystem levereras.
Svetsade :
Den Handgjorda avgassystem är designade för 50cc till 70cc MidRace cylinder kit (Airsal Sport / Racing, Metrakit SP, Manston Replica ,..). Responsen av anläggningen är cirka 9000 till 14000 rpm. Härifrån är det fortfarande bara ner! Även priset .. I motsats till andra likvärdiga SCR-utrustning är nästan alltid bättre val med en unnachahmlichem pris / prestanda! Insidan: SCR CORSE Handmade är nästan identisk med den Metrakit SP avgassystem. De otaliga är på anläggningar SCR bara en pjäs. En makt som skillnaden mellan de två systemen inte finns. OBS: Alla CORSE SCR avgassystem (utom Racing-line modeller) med en svart anodiserad avgassystem levereras.