Vevparti frågor!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
joelbck
Elmoped

Vevparti frågor!

Inlägg av joelbck »

Tjena tjena, har skaffat imig en aerox och behöver byta vev på den... då kommer jag till frågan, köpa en vev som klarar 15k+ varv? eller en orginalliknande? vad måste man köpa mer förutom bara själva vevpartiet?
jag har stunt setup på den 70cc 17,5 förgasare 4,5g vikter osv, försöker också hitta ett begagnat motorblock med bra evv osv så hör av er om ni har en aerox motor ( liggande minarelli ) :)
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

assså det beror ju helt på hur du känner. Original i ra skcik klarar 70 cc men en som är bättre är ju alltid....bättre, haha :P Du behöver vevlager etc, men brukar komma med veven :)
Bild
joelbck
Elmoped

Inlägg av joelbck »

Asddfgf4 skrev:assså det beror ju helt på hur du känner. Original i ra skcik klarar 70 cc men en som är bättre är ju alltid....bättre, haha :P Du behöver vevlager etc, men brukar komma med veven :)
Okej tack :)
derix
Elmoped

Inlägg av derix »

Tänk på att inte köpa motorforce eller dylikt då deras grejer OFTAST lovar mer än vad de håller, Det är alltså värt att lägga till någon/ar kronor till för betylidgt bättre kvalle.
Användarens profilbild
Robbe
Svårstartad skrothög

Inlägg av Robbe »

Du måste köpa ramlager och packboxar också! Ingenting som ingår när man köper en vev. Så snacka inte utan egna erfarenheter :)
Ännu en stolt moppebög på tsr! =)
joelbck
Elmoped

Inlägg av joelbck »

Okej tack för svaren!! hade tänkt köpa en motoforce pga priset men kanske inte blir så då :P ingen som har en aerox motor till salu? :)
Användarens profilbild
alb1n
Farsans gamla zündapp

Inlägg av alb1n »

motoforces vev för 15k varv är alldeles utmärkt, funkar prima med min stage6 sport pro MKII
Användarens profilbild
potog
King of the street
Kontakt:

Inlägg av potog »

alb1n skrev:motoforces vev för 15k varv är alldeles utmärkt, funkar prima med min stage6 sport pro MKII
då kan man ju lik väl köpa en Stage6 hpc vev eller va dom nu heter :)
vem fan e lennart?
Skriv svar