Hade tänkt och köpa mig en ny cylinder och har hittat en som jag tycker verkar duga gott. Problemet jag har är att jag vet inte om det är en originalare eller en trimcylinder.
Har försökt och läsa mig till det på nätet men blir bara mer förvirrad. Cylindern jag hade tänkt mig är följande: http://www.cykelkraft.se/cylinder-ciaob ... t-gjutjarn
Varför jag har just valt denna är för att det står att den passar direkt på motorblocket utan att behöva mixtra och trixa. Kan någon berätta ifall detta är en 60CC eller en original?
GurkMarmelad skrev:malossi är ett märke som gör t ex trimdelar till mopeder så nej, det är inte en original cylinder
Jag tackar för snabbt svar! Jag litar på ditt kunnande och beställer den senare ikväll.
jag kan inget om ciao men jag vet att malossi är ett trimmärke! och man vet ju inte om vad cylindervolymen är, det står bara att man kan ta kolv radien xkolv radien x 3.14 men det står inte något om radien i beskrivningen :/
GurkMarmelad skrev:malossi är ett märke som gör t ex trimdelar till mopeder så nej, det är inte en original cylinder
Jag tackar för snabbt svar! Jag litar på ditt kunnande och beställer den senare ikväll.
jag kan inget om ciao men jag vet att malossi är ett trimmärke! och man vet ju inte om vad cylindervolymen är, det står bara att man kan ta kolv radien xkolv radien x 3.14 men det står inte något om radien i beskrivningen :/
Åhfan... Tack för svar i alla fall. Kollar vidare!
shuggee skrev:
Åhfan... Tack för svar i alla fall. Kollar vidare!
Cylindern är en trimcylinder !
Den är på 70cc.
Men den passar utan modifiering.
För att den ska gå bra bör du tagit bort pluggen , filat insuget till 13mm , köpt en 13mm förgasare och ett trimrör !
/Elias
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Speedway skrev:Cylindern är en trimcylinder !
Den är på 70cc.
Men den passar utan modifiering.
För att den ska gå bra bör du tagit bort pluggen , filat insuget till 13mm , köpt en 13mm förgasare och ett trimrör !
/Elias
Tack för svar! Jag har en 13mm förgasare liggandes, sprillans ny! Hur skulle det bli ifall man bara sätter på cylindern och 13 gasaren utan att ta bort pluggen? När du säger "ska gå bra" menar du bara att den tappar lite toppfart eller att den kommer gå dåligt?
Den lär gå dåligt med plugg kvar. Hög effekt från 70ccn och för att den ska kunna utnyttjas någorlunda krävs "minst" urpluggat orginal. Annars är det bara waste att köpa 70cc
Pelsnernels skrev:Den lär gå dåligt med plugg kvar. Hög effekt från 70ccn och för att den ska kunna utnyttjas någorlunda krävs "minst" urpluggat orginal. Annars är det bara waste att köpa 70cc
Okej. Tack åter igen alla för snabba svar! Ha en bra dag.
shuggee skrev: Sitter ett munstycke med storlek 66 i 13mm förgasaren, räcker det?
det har inte jag någon aning om men vad har du i nu? när den är org.
I originalet sitter där ett 47 tror jag
då kommer förmodligen 66 bli ganska bra om du ska ha på en 60/70 cc cylinder, rensat rör och 13 mm gögge. men du kanske behöver större. jag vet ej. du får kolla hur den går med 66 och kolla färgen på tändstiftet.
Hallå igen. Killen som ska göra jobbet åt mig skrev nyss ett sms och frågade ifall jag köpte nytt vevparti eftersom "originalet går inte". Är detta något som stämmer? Där står på sidan att den passar direkt i original motorblocket utan modifiering.
inte för att jag är något proffs på matte direkt men jag fick cylindern till 62cc om man gjorde enligt deras uträkning. så inte är det någon 70cc iaf om jag nu har räknat rätt..
Vi har tagit bort CC måtten på Ciao cylindrarna p.g.a .allas olika uppfattningar. Du kan själv räkna ut cylindervolymen, radien*radien*pi(3,14)*slaglängden(43mm på Ciao).
Står även att den generar 4.5 hk, låter mycket för org cylinder på Ciao och 43 mm kolv låter stort på org cylinder det med.