Avbruten mutter i variatorn.

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
Tedax
Elmoped

Avbruten mutter i variatorn.

Inlägg av Tedax »

Tja tja! Mina små skruvar som håller fast variatorbrickan har gått av. Jag behöver använda vbrickan igen men problemet e ju att det sitter skruvar där. Hur får jag ut dom? Förresten, finns det strypningar att köpa till trimvariatorer? Behöver strypa moppen ibland när farsan ska provköra annars får jag smaka på en rak höger. :oops:

Tack på förhand! :lol:
LeoLudix
Elmoped

Inlägg av LeoLudix »

Testa med att slå på pappa. Om detta inte funkar så tror jag att det är dina kåpor det är fel på, testa med att byta vikterna i variatorn så tror jag allt löser sig, tror att runt 1,9g vikter är bra för din setup glöm inte att lösa upp dom i saltvatten innan du sätter i dom i variatorn.
gilerahjärnan
Varnad

Inlägg av gilerahjärnan »

LeoLudix skrev:Testa med att slå på pappa. Om detta inte funkar så tror jag att det är dina kåpor det är fel på, testa med att byta vikterna i variatorn så tror jag allt löser sig, tror att runt 1,9g vikter är bra för din setup glöm inte att lösa upp dom i saltvatten innan du sätter i dom i variatorn.
lägg av.
svennis100
Svårstartad skrothög

Inlägg av svennis100 »

LeoLudix skrev:Testa med att slå på pappa. Om detta inte funkar så tror jag att det är dina kåpor det är fel på, testa med att byta vikterna i variatorn så tror jag allt löser sig, tror att runt 1,9g vikter är bra för din setup glöm inte att lösa upp dom i saltvatten innan du sätter i dom i variatorn.
Vad är felet på dig? Väx upp.

OT: Vilka skruvar menar du?
Tedax
Elmoped

Inlägg av Tedax »

OT: Vilka skruvar menar du?[/quote]

http://img235.imageshack.us/img235/9254/bild68aw.jpg Dom tre som håller fast brickan :)
svennis100
Svårstartad skrothög

Inlägg av svennis100 »

åfan, aldrig sett skruvar på en variator förr :O så vet inte riktigt hur du ska göra :P Tänkte mer på v-ringen när du sa variatorbrickan, därför jag inte fattade hur du menade haha ;)
LeoLudix
Elmoped

Inlägg av LeoLudix »

snälla sluta trakasera mig för min hudfärg... vi är samma inombord bara olika på utsidan
Användarens profilbild
Speedway
Kinaraket

Inlägg av Speedway »

Har nån sagt nått om din hudfärg ? .... glömde att din hudfärg va turkos
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Användarens profilbild
Törnan
Kinaraket

Inlägg av Törnan »

du har en speedfight va? :) ISåfall är ju dendär stora brickan som sitter fast e ju v-ringen :) Du får ju borra eller köpa ny variatorsak (vet inte va det kallas för) :)

Ps ja har en liggandes hemma om det inte löser sig ;)
Always Törnan ;)

Avslutade projekt :)
Andra Dt50x:en ;)
740-traktorn ;)

Bild
Skriv svar