Hej jag har en Gilera SMT av årsmodellen 06. Efter att jag åkt en vända på cirka 3-4 mil började motorn ge ifrån sig ett gnisslande och tjutande ljud och tomgången var väldigt låg nästan som om moppen ville dö. Jag har ingen aning om vad felet är och jag skulle uppskatta om någon annan som vet skulle kunna svara. Det ironiska är ju att den precis vart inne på service och enligt dom var det inga problem med moppen och så händer det här.
Seriöst och fint skrivet inlägg du skriver inte som fuckos ..
till frågan ...
Var kom ljudet ifrån ?
Annars låter den som den håller på att skära men saken är den att du kanske måste byta motorolja .. Så vart det för min gamla drac iaf , Den lät konstigt och gick kasst och ville dö hela tiden , jag bytade motorolja och woops var det kanon ..
grejjen är ju den att om nu "motor"oljan ( växellådsoljan ) är felet så kan lådan ha tagit skada, för om den gör motstånd så är de högre friktion= nånstans så sliter de.....
Men om den går bra me ny olja så är det nog inga problem........
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
MIn Xps har varit likadan i typ ett år nu =) har inte bytt olja i moppen sen 06 haha Det är en -04 å har inte ens varit inne på första servicen än! hehe. ska nog byta motooljan snart för växlarna har börjat hacka så de e nog dags men som sgat testa by motoroljan =)
nu efter två dagar låter det fortfarande fast mycket lägre nästan som ett blåsljud om kommer från motorn. Men om det nu är motoroljan som måste bytas skulle inte jag då kunna klaga på MC-delen som utförde servicen för vid 178 mil (200 milsservice) byter man motorolja. Men jag ska kolla motoroljan och byta den.