måste jag byta elen B21

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

måste jag byta elen B21

Inlägg av draken »

tjena. tänkte göra nå kul av min trimmade B21 och köpa en gamml pilsner epa typ o trycka i B21an. bilen som ska ha motorn kommer ju inte vara en volvo, vill ha en annan epa :)
men tror ni jag måste byta elen på epan då och sätta i elen som tillhör motorn? för jag har verkligen inte lust att byta hela jävla elsystemet...

trimmet är ialf orginal botten, planad 531topp, vx3 kamaxel, lättat svänghjul, elfläkt, hårdare väntilfjädrar, dubbla weber 45or, sportluft och eget grenrör :)
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

En så gammal motor är ju mer eller mindre som en moped i elen det enda den behöver är tändningen och det tar du det som tillhör b21an o sen använder du bilens elsystem kopplat till generatorn bara. Tänk bara på att skaffa en bil med 12v annars kommer det bli lite mer att tänka på.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Användarens profilbild
bensinskalle
En av oss!

Inlägg av bensinskalle »

Nä de är somsagt skitsimpel el på en b21. Sen beror de ju på vad du ska stoppa motorn i för något förstås. Är de inte rätt bil är det ju bara att vara beredd på att det kommer krävas ett visst interface...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
Skriv svar