För ett tag sen så tog min polare hans aerox hem till mig som jag då skulle starta, och det har jag nu lyckats med. I starten så vill den liksom inte iväg fast den åker ändå väldigt sakta och den låter som att den misständer lite. Har provat original tryckfjäder men den var helt värdelös, jag har också provat en polini 22kg fjäder och då blev resultatet mycket bättre. Så om någon har någon idé på vad som kan vara fel så säg det. Det är en 06:a förresten
Setup på Aeroxen
stage6 50cc sport
originalförgasare 12mm med 95 i huvudmunstycke och trottelclipset högst upp(funkar bäst så)'
sportluftfilter
original vev
original membran
malossi variator med 4,5grams vikter
koso koppling men tillhörande fjädrar (förmodligen en sport eller racing koppling)
original kopplingsklocka och drivrem
gianelli next trimsystem
Trasig aerox så nuförtiden är det Derbi Senda Xtreme FTW
wannabefjortis skrev:För ett tag sen så tog min polare hans aerox hem till mig som jag då skulle starta, och det har jag nu lyckats med. I starten så vill den liksom inte iväg fast den åker ändå väldigt sakta och den låter som att den misständer lite. Har provat original tryckfjäder men den var helt värdelös, jag har också provat en polini 22kg fjäder och då blev resultatet mycket bättre. Så om någon har någon idé på vad som kan vara fel så säg det. Det är en 06:a förresten
Setup på Aeroxen
stage6 50cc sport
originalförgasare 12mm med 95 i huvudmunstycke och trottelclipset högst upp(funkar bäst så)'
sportluftfilter
original vev
original membran
koso koppling men tillhörande fjädrar (förmodligen en sport eller racing koppling)
gianelli next trimsystem
Låter som förgasar inställningar..
Den låter mycket också,sitter röret på som det ska? annars kan de dra tjuvluft och orsaka till att den går som den går.
wannabefjortis skrev:För ett tag sen så tog min polare hans aerox hem till mig som jag då skulle starta, och det har jag nu lyckats med. I starten så vill den liksom inte iväg fast den åker ändå väldigt sakta och den låter som att den misständer lite. Har provat original tryckfjäder men den var helt värdelös, jag har också provat en polini 22kg fjäder och då blev resultatet mycket bättre. Så om någon har någon idé på vad som kan vara fel så säg det. Det är en 06:a förresten
Setup på Aeroxen
stage6 50cc sport
sportluftfilter
original vev
original membran
gianelli next trimsystem
Den låter mycket också,sitter röret på som det ska? annars kan de dra tjuvluft och orsaka till att den går som den går.
Hade ingen packning hemma men den gick lika bra med när det var tätt, men kan det vara för litet eller stort huvudmunstycke på?
Setup på Aeroxen
stage6 50cc sport
sportluftfilter
original vev
original membran
gianelli next trimsystem
Hade ingen packning hemma men den gick lika bra med när det var tätt, men kan det vara för litet eller stort huvudmunstycke på?
Kolla färgen på tändstiftet.. skulle tro att det är för stort..
sen fixa en packning till röret, låter ju förjävligt.
AndreWidestedt skrev:lät som den blöddra rätt ordentligt, prova 85~90
har stage6 50cc sport
originalluftburk
gianelli rör
original förgasare
har på videon på strl 85
Stod 95 högre upp.
Är cylindern nymonterad?
Men är mest troligen förgasar inställningar, och det såg ut att gå fett.
cylindern som sitter på har gått en ungefär 45-50 mil, men alla delar ssom sitter i variatorn på videon är från min aerox. dvs allt original förutom en stage6 race/sport koppling, och när vi tog mina saker då gick den i alla fall framåt.