Öka prestandan utan trimm?

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
Alfie
Elmoped

Öka prestandan utan trimm?

Inlägg av Alfie »

Tja, jag är ny här och har läst runt lite men jag antar att detta är rätt ställe.

Jag har iaf en Rieju SM, en 07a. Allt i motorn är orginal. Det enda jag har bytt för att öka topphastigheten var drevet. Jag bytte framdrevet från 11tandat till 13tandat.
Jag undrar då, finns det något sätt att öka Acc eller topphastighet utan att förlora något på det? Jag vill inte dra pluggen, borra eller liknande. Tacksam för alla svar!
StigrareN^
Svårstartad skrothög

Re: Öka prestandan utan trimm?

Inlägg av StigrareN^ »

Alfie skrev:Tja, jag är ny här och har läst runt lite men jag antar att detta är rätt ställe.

Jag har iaf en Rieju SM, en 07a. Allt i motorn är orginal. Det enda jag har bytt för att öka topphastigheten var drevet. Jag bytte framdrevet från 11tandat till 13tandat.
Jag undrar då, finns det något sätt att öka Acc eller topphastighet utan att förlora något på det? Jag vill inte dra pluggen, borra eller liknande. Tacksam för alla svar!
Finns inte så mycket att göra då!
Användarens profilbild
Pelsnernels
Kinaraket

Inlägg av Pelsnernels »

Att öka prestandan är ju liksom att trimma så nej, även ditt 13-drev räknas förövrigt som trim.
Nels, Nels, Pelsnernels!
Xaxiz
Elmoped

Inlägg av Xaxiz »

Borra pluggen och byt till mindre drev fram/ större bak, moppen blir starkare och accelererar bättre. Det räknas som trim men polisen märker det inte, så länge dem inte bänkar den iaf.
Användarens profilbild
Rexxy
King of the street

Inlägg av Rexxy »

En sak att öka prestandan är att försöka bestycka förgasaren mer rätt. Den kanske är bra nu, men det brukar alltid finnas lite extra att plocka ur genom förgasarinställning. Även justera tändingen kan ge lite.

Sen det vanliga. Rätt tryck i däcken, välsmort drivpaket m.m. Mycket effekt kan gå förlorat via slitna drev och kedjor.
Användarens profilbild
k-skåpet
F.D Crew

Inlägg av k-skåpet »

Allmän service, T.ex nytt stift, kolv och kolvringar är alltid bra och kan göra mer skillnad än man tror om de gamla grejerna gått ett par mil.
Beta v1.0 Ktm edition.
http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=40990

Söker Prorace rör, byter gärna mot portad sp-cylinder och massa andra saker, hör av dig om du har något du är sugen på att byta eller sälja. :)
Alfie
Elmoped

Inlägg av Alfie »

Pelsnernels skrev:Att öka prestandan är ju liksom att trimma så nej, även ditt 13-drev räknas förövrigt som trim.
¨
Jo det vet jag, men av någon anledning var detta OK för farsan...
Alfie
Elmoped

Inlägg av Alfie »

Tack för de andra svaren, ska definitivt ta tag i det i helgen!
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

När farsan är på jobbet drar du strypningarna :wink:
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

Alfie skrev:Tack för de andra svaren, ska definitivt ta tag i det i helgen!
Fast om jag var du så skulle jag nog vara nöjd med den som den är, med tanken på chansen att något går snett/du tar sönder något är det inte värt det eftersom det inte är mer än Absolut ett par km extra du kan få ut.

:)
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
Skriv svar