Lite frågor om trikes

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Lite frågor om trikes

Inlägg av Asddfgf4 »

Tja, håller på/byggt en drift trike. Problemet som jag har fått är bakaxeln. Just nu har jag två längre bultar som är fastsvetsade i ändarna på det fyrkantinga "röret" som är bakaxeln, sedan två platta ringar så att svetsningen inte försötrs av hjulet. Sedan har jag inga hjullager, utan bara ett tjockare rör utanpå pinnbulten eftersom hjulets navdiameter är mycket större än pnnbultens. Sedan fastsrkuvad på utsidan.

Jag har billiga gummihjul på min trike nu, och jag undrar om någon vet bästa sättet att göra eller vart man kan köpa drift trikehjul i sverige. Sedan undrar jag även vilket det bästa sättet för att köra en bättre bakaxel är. Jag kan svetsa och sånt, och har det mesta materialet tror jag :)
Bild
Användarens profilbild
GASGASAREN
Elmoped

Inlägg av GASGASAREN »

Roligt att någon mer har börjat med drift trike! Har själv gjort en liten "tråd" om drift trikes här! http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=50407
Axlarna svarvade jag. finns inte någon återförsäljare av trikes i sverige eller norden. får beställa från Australien om du ska ha något.
Vågar du gasa fullt?? Om du gör så har du trimmat för lite.
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

hur får du fast hjulen bra? Och hur fäster du plasten på hjulen och VART köper du plasten??? hittar ingen bra plast som inte kostar typ mega miljoner tusen kronor
Bild
Användarens profilbild
GASGASAREN
Elmoped

Inlägg av GASGASAREN »

Jag svarvar axlar med mutter utanpå. plasten använder jag pvc rör från pipelife. jag tar bara ut luften ur däcken och kränker på plasten utanpå. mycket hänger på att sätta på rören rätt så att dom går så jämnt som möjligt.
Vågar du gasa fullt?? Om du gör så har du trimmat för lite.
Skriv svar