Snake furious08 Behöver hjälp!

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
LeoLudix
Elmoped

Snake furious08 Behöver hjälp!

Inlägg av LeoLudix »

Moppen är en ludix snake furious 08.
Hej nu har jag verkligen gjort allting jag kan tänka mig för att fixa min moppe. Det är så att felet är att den verkligen inte vill acca eller ha en bra toppfart, problemet skedde när jag bytte till mitt zx-r rör jag bytte även munstycke, innan dess gick den bra med original rör.... Jag bytte rör och den gick som sagt inte bra, sen slutatde moppen fungera ett tag, då gjorde jag rent luftfiltret, sen funkade den, sen sluta den funka igen då köpte jag munstycken och prova mig fram till det ultimata, sen funkiade den, men den hade fortfarande inte ett bra acc eller toppfart. Förut kunda jag stunta, nu går det inte ens att få upp moppen på bakan.
Aja då tänkte jag att jag skulle fixa problemet så jagg har bytt kopplingsfjädrar till de gula man får med röret, jag ahr även experimenterat med vikter från 3,5 gram upp till 6.7. Jag har även bytt luftfilter till ett sport.
Har även fibblat med förgasaren, luftskruven, har kollat satt inte det läcker luft ur röret. Jag kan verkligen inte tänka på vad som kan vara problemet.
Moppen vill verkligen inte iväg fort, den blöddrar lite när man gasar i början men det är troligtvis bara för att den inte får den kraft den behöver för den är verkligen slö, Går i typ 30 i uppförbacke, och typ 45-50 på raksträcka. därimor efter en nerförsbacke så går den i typ 70-80 men sen saktar den långsamt ner.
Jag har pluggat ur röret.
Hjääääälp alla svar är jag tacksam för, jag vill verkligen att min moppe ska funka. Den har ingen kraft alls i starten.
Tror ni jag har för ''Tunga'' kopplingsfjädrar? men även original fjädrarna funkade inte.
JUSTE! det kommer luft när man gasar vid där röret går in i motorn, men inte från själva röret utan typ som ett slags öppning i ett plastskydd runt cylindern? troligtvis är väl detta en kylnign men tänkte värt att fråga vad det är?
Notera att moppen gick jätte bra med original rör-_-...
HJÄLP :(
Senast redigerad av LeoLudix den 8 oktober 2013, 22:12, redigerad totalt 3 gång.
Elit1337
Elmoped

Inlägg av Elit1337 »

Kan den vara skuren?
Team Donkey, Members Only!
Bild
LeoLudix
Elmoped

Inlägg av LeoLudix »

vet inte men skulle inte tro det, isåfall har jag kört med en skuren moppe i typ 2-3 månader:/ verkar vara något annat kan bara fan inte komma på vad :(
LeoLudix
Elmoped

Re: Behöver VERKLIGEN hjälp nu.

Inlägg av LeoLudix »

LeoLudix skrev:Hej nu har jag verkligen gjort allting jag kan tänka mig för att fixa min moppe. Det är så att felet är att den verkligen inte vill acca eller ha en bra toppfart, problemet skedde när jag bytte till mitt zx-r rör jag bytte även munstycke, innan dess gick den bra med original rör.... Jag bytte rör och den gick som sagt inte bra, sen slutatde moppen fungera ett tag, då gjorde jag rent luftfiltret, sen funkade den, sen sluta den funka igen då köpte jag munstycken och prova mig fram till det ultimata, sen funkiade den, men den hade fortfarande inte ett bra acc eller toppfart. Förut kunda jag stunta, nu går det inte ens att få upp moppen på bakan.
Aja då tänkte jag att jag skulle fixa problemet så jagg har bytt kopplingsfjädrar till de gula man får med röret, jag ahr även experimenterat med vikter från 3,5 gram upp till 6.7. Jag har även bytt luftfilter till ett sport.
Har även fibblat med förgasaren, luftskruven, har kollat satt inte det läcker luft ur röret. Jag kan verkligen inte tänka på vad som kan vara problemet.
Moppen vill verkligen inte iväg fort, den blöddrar lite när man gasar i början men det är troligtvis bara för att den inte får den kraft den behöver för den är verkligen slö, Går i typ 30 i uppförbacke, och typ 45-50 på raksträcka. därimor efter en nerförsbacke så går den i typ 70-80 men sen saktar den långsamt ner.
Jag har pluggat ur röret.
Hjääääälp alla svar är jag tacksam för, jag vill verkligen att min moppe ska funka. Den har ingen kraft alls i starten.
Tror ni jag har för ''Tunga'' kopplingsfjädrar? men även original fjädrarna funkade inte.
JUSTE! det kommer luft när man gasar vid där röret går in i motorn, men inte från själva röret utan typ som ett slags öppning i ett plastskydd runt cylindern? troligtvis är väl detta en kylnign men tänkte värt att fråga vad det är?
Notera att moppen gick jätte bra med original rör-_-...
HJÄLP :(
värt att nämna är att den dör även på tomgång efter jag kört ett tag? jag har provat ställa in luft och bensin väldigt bra men den dör vid tomgång efter man kört, t.ex vid rödljus osv
Användarens profilbild
tacopaj
Volvo Power

Inlägg av tacopaj »

LeoLudix skrev:vet inte men skulle inte tro det, isåfall har jag kört med en skuren moppe i typ 2-3 månader:/ verkar vara något annat kan bara fan inte komma på vad :(
Då är den inte skuren ;)
rekomenderar att du testar med ett mindre munstycke, eftersom den far iväg efter en nerförsbacke kanske hör ihop med att den förbränner bensinen i förgasaren.
Bild
Members: tacopaj, Jonsson98, Voltfax
LeoLudix
Elmoped

Inlägg av LeoLudix »

a får väl ta ocj byta har 62 nu 54 original.
Men det känns inte som att det skulle göra en så stor skillnad på allt? den borde ju endå ha en bra topphastighet, en kompis har en likadan den gör 80 på raksträcka med zx.... Förstår verkligen inte :(
Användarens profilbild
TheGrimReaper
King of the street

Inlägg av TheGrimReaper »

Fixa rubriken är du snäll läs reglerna så kommer du först hur man skriver en rubrik! :)

peugeot 103 projekt
Aerox projekt Pågår
Roxon projekt Står still
Bild
LeoLudix
Elmoped

Inlägg av LeoLudix »

Tror ni att köpa en ny trim variator+ trim koppling komemr lösa problemen?
tänkte mig en polini speed control variator och en polini 3g koppling?
LeoLudix
Elmoped

Inlägg av LeoLudix »

skullevara mysigt med lite mer svar :(
SnakeTobbe
Elmoped

Inlägg av SnakeTobbe »

Du måste ändra till ett större lågfart munstycket, det sitter brevid huvud munstycket.
Skriv svar