Hej nu har jag verkligen gjort allting jag kan tänka mig för att fixa min moppe. Det är så att felet är att den verkligen inte vill acca eller ha en bra toppfart, problemet skedde när jag bytte till mitt zx-r rör jag bytte även munstycke, innan dess gick den bra med original rör.... Jag bytte rör och den gick som sagt inte bra, sen slutatde moppen fungera ett tag, då gjorde jag rent luftfiltret, sen funkade den, sen sluta den funka igen då köpte jag munstycken och prova mig fram till det ultimata, sen funkiade den, men den hade fortfarande inte ett bra acc eller toppfart. Förut kunda jag stunta, nu går det inte ens att få upp moppen på bakan.
Aja då tänkte jag att jag skulle fixa problemet så jagg har bytt kopplingsfjädrar till de gula man får med röret, jag ahr även experimenterat med vikter från 3,5 gram upp till 6.7. Jag har även bytt luftfilter till ett sport.
Har även fibblat med förgasaren, luftskruven, har kollat satt inte det läcker luft ur röret. Jag kan verkligen inte tänka på vad som kan vara problemet.
Moppen vill verkligen inte iväg fort, den blöddrar lite när man gasar i början men det är troligtvis bara för att den inte får den kraft den behöver för den är verkligen slö, Går i typ 30 i uppförbacke, och typ 45-50 på raksträcka. därimor efter en nerförsbacke så går den i typ 70-80 men sen saktar den långsamt ner.
Jag har pluggat ur röret.
Hjääääälp alla svar är jag tacksam för, jag vill verkligen att min moppe ska funka. Den har ingen kraft alls i starten.
Tror ni jag har för ''Tunga'' kopplingsfjädrar? men även original fjädrarna funkade inte.
JUSTE! det kommer luft när man gasar vid där röret går in i motorn, men inte från själva röret utan typ som ett slags öppning i ett plastskydd runt cylindern? troligtvis är väl detta en kylnign men tänkte värt att fråga vad det är?
Notera att moppen gick jätte bra med original rör-_-...
HJÄLP