var ute och körde igår och moppen har aldrig strulat eller något sånt. sen körde vi en skogs väg och det var rätt mycket stenar man fick väjja för och sånt men det guppade ju massor sen kom det en uppförsbacke, sen efter det så dog den som jag inte hade nån bensin.. så då kollade jag o jag hade bensin och sen så provade vi att starta den så gick den igång och kan stå och gasa på tomgången sen när jag ska åka så bara dör den och så höll den på ett par gånger. sen när vi kom hem såg vi att jag inte hade nån gnista, och bytte till en fungerande cdi box till likadan vivacity och fortfarade ingen gnista.. kan det vara tändspolen då eller va kan det vara ??
maccan92 skrev:var ute och körde igår och moppen har aldrig strulat eller något sånt. sen körde vi en skogs väg och det var rätt mycket stenar man fick väjja för och sånt men det guppade ju massor sen kom det en uppförsbacke, sen efter det så dog den som jag inte hade nån bensin.. så då kollade jag o jag hade bensin och sen så provade vi att starta den så gick den igång och kan stå och gasa på tomgången sen när jag ska åka så bara dör den och så höll den på ett par gånger. sen när vi kom hem såg vi att jag inte hade nån gnista, och bytte till en fungerande cdi box till likadan vivacity och fortfarade ingen gnista.. kan det vara tändspolen då eller va kan det vara ??