Testa att dra ur egr:en, du vet var den slangen sitter? Min gör också max 65 med 11-50 men när jag drar bort egr:en så avgaserna går ut där då gör den bortåt 80-85 på mätarnPelsnernels skrev:Okej, inget att göra åt då. Men att den bara gör ca 65 ca med 13-65 är inte det liiiite segt?
dra bara ut den så kommer axxet och toppfart ökaPelsnernels skrev:Jag vet var den sitter ja. Blir det samma effekt om man bara blockerar det med en bricka? Har inget annat bakdrev hemma nej.
Okej men låter som sagt mer. Kan man inte göra så att den inte låter mer men ändå utnyttjar effekten?Consuela skrev:dra bara ut den så kommer axxet och toppfart ökaPelsnernels skrev:Jag vet var den sitter ja. Blir det samma effekt om man bara blockerar det med en bricka? Har inget annat bakdrev hemma nej.
lungtPelsnernels skrev:Jag tackar för detta mycket seriösa svar ConsuelaConsuela skrev:du kan sätta en ljudämpare som ansluter med slangen
Det funkar inte att svetsa dit en bricka eller liknande istället då?MisterDT50R skrev:HAHAHAHHAA copycat du har ingen DT dracfuckoConsuela skrev:dra bara ut den så kommer axxet och toppfart ökaPelsnernels skrev:Jag vet var den sitter ja. Blir det samma effekt om man bara blockerar det med en bricka? Har inget annat bakdrev hemma nej.
Men ja han har rätt.
Här haru!nesse98 skrev:(va likadant för mej, ecu boxen(cdin) som stryper. Köp malossi ecu box, dyr men de är den enda som finns till dts efter -07.)
har samma problem kan du länka?
Ideén med den här metoden är att låta avgaserna gå raka vägen direkt ut från EGR:en, täpper man till den kommer det inte att fungera. Jag har inte täppt för min, men vad jag har hört ger det ca 2-3 km/h extra att täppa igen den. Testa att dra bort den om du kör ute på landsväg, funkar det kommer du garanterat känna skillnad i fart och vrid, och då kan du köpa ljuddämpare till moppen. Funkar det inte kan du ju täppa igen egr och testa, då kapar du egr vid röret och svestar på en bricka (enkelt förklarat) Bäst av allt är att köpa trimrörPelsnernels skrev:Okej, någon som är säker angånde om det går att sätta dit en bricka? för tex trimrör har väl inte egr? Borde väl gå att bara blockera egr:en på orginalröret då och ändå få ökad effekt?
Det alla snackar om egr.n är bullshit. Den där slagnen går tillbaka till din luftburk så att motorn förbränner avgaserna 2 gånger. Mest troligen äre cdi:n som stryper eller felintställd förgasare.Pelsnernels skrev:Tändstiftet är liiite mörkt men borde inte vara några problem. Kanske tar ett kort senare
Okej, ska testa att ändra mer på förgasarinställningarna dåAndreWidestedt skrev:Det alla snackar om egr.n är bullshit. Den där slagnen går tillbaka till din luftburk så att motorn förbränner avgaserna 2 gånger. Mest troligen äre cdi:n som stryper eller felintställd förgasare.Pelsnernels skrev:Tändstiftet är liiite mörkt men borde inte vara några problem. Kanske tar ett kort senare