tjena. har nyss renoverat vattenpumpen på min aerox pga läckage. men nu blir den varm som faen nästan direkt. har tyvärr ingen temp mätare men riktigt riktigt varm blir den . vet någon va de kan vara för fel?
tog bort termostaten nu. ingen skillnad. lika varm som förut.
impellern kan väl bara sitta på ett sätt? det är vatten på alla ställen som det ska vara.
men har du eller någon annan någon ide om vad som kan vara fel.
pluggade igen vatten slangarna som går mellan förgasare och cylinder men de kan väl inte vara orsaken.??
tog bort termostaten nu. ingen skillnad. lika varm som förut.
impellern kan väl bara sitta på ett sätt? det är vatten på alla ställen som det ska vara.
men har du eller någon annan någon ide om vad som kan vara fel.
pluggade igen vatten slangarna som går mellan förgasare och cylinder men de kan väl inte vara orsaken.??
tog bort termostaten nu. ingen skillnad. lika varm som förut.
impellern kan väl bara sitta på ett sätt? det är vatten på alla ställen som det ska vara.
men har du eller någon annan någon ide om vad som kan vara fel.
pluggade igen vatten slangarna som går mellan förgasare och cylinder men de kan väl inte vara orsaken.??
nej hällt i 50% glykol och 50% vatten ?
blandningen ska inte ha så mycke betydelse, bara de finns lite glykol...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
wotan skrev:
tog bort termostaten nu. ingen skillnad. lika varm som förut.
impellern kan väl bara sitta på ett sätt? det är vatten på alla ställen som det ska vara.
men har du eller någon annan någon ide om vad som kan vara fel.
pluggade igen vatten slangarna som går mellan förgasare och cylinder men de kan väl inte vara orsaken.??
nej hällt i 50% glykol och 50% vatten ?
blandningen ska inte ha så mycke betydelse, bara de finns lite glykol...
hehe ja nu har ja inte en sprängskiss i huvet men de verkar ju vara cirkulationsproblem... De borde ju vara något med impellern.... Enda sättet är nog o ta isär och kolla.........
Den kanske sitter åt fel håll om du tagit bort den, eller den kanske inte driver korrekt.......................
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
bensinskalle skrev:hehe ja nu har ja inte en sprängskiss i huvet men de verkar ju vara cirkulationsproblem... De borde ju vara något med impellern.... Enda sättet är nog o ta isär och kolla.........
Den kanske sitter åt fel håll om du tagit bort den, eller den kanske inte driver korrekt.......................
den kan väl bara sitta åt ett håll? hmm får ta isär igen å kolla då. men du tror inte att slangarna som går mellan förgasare å cylinder kan vara orsaken. har pluggat igen dem.
Motorn har sin arbetstemp på ca 50-80 grader. Så att du inte kan ta på kylaren och det så är det inge fel
Gissar på att det är så du tror att den går varm.
Men det är ingen fara
//Holma
Holma_ skrev:Motorn har sin arbetstemp på ca 50-80 grader. Så att du inte kan ta på kylaren och det så är det inge fel
Gissar på att det är så du tror att den går varm.
Men det är ingen fara
//Holma
kylaren har ja inte känt på men efter ca 3 min körning så bränner jag mig på alluminium cyllindern bara genom att nudda. så ska de väl inte vara?
Holma_ skrev:Motorn har sin arbetstemp på ca 50-80 grader. Så att du inte kan ta på kylaren och det så är det inge fel
Gissar på att det är så du tror att den går varm.
Men det är ingen fara
//Holma
kylaren har ja inte känt på men efter ca 3 min körning så bränner jag mig på alluminium cyllindern bara genom att nudda. så ska de väl inte vara?
Jodå..det blir varmt..väldgit snabbt
MAn kan lätt bränna sig efter bara 3min..om du kör konstant 3min.
Tomgång 3min är ju lite underligt om du bränner dig på en alu cylinder.
~OWR~ One Wheel riders R.I.P DooD
Kolla mina projekt!
Holma_ skrev:Motorn har sin arbetstemp på ca 50-80 grader. Så att du inte kan ta på kylaren och det så är det inge fel
Gissar på att det är så du tror att den går varm.
Men det är ingen fara
//Holma
kylaren har ja inte känt på men efter ca 3 min körning så bränner jag mig på alluminium cyllindern bara genom att nudda. så ska de väl inte vara?
Jodå..det blir varmt..väldgit snabbt
MAn kan lätt bränna sig efter bara 3min..om du kör konstant 3min.
Tomgång 3min är ju lite underligt om du bränner dig på en alu cylinder.
okej. ska kolla med slangarna å de. men sen provar ja väl å köra så får vi se vad som händer. skär den så får du betala..
alltså!!! är den FÖR varm så ska den koka , så länge som den inte kokar så är allt helt okej. Och kokar de så kommer de ordentligt me varmt vatten ur vattenbehållaren...
Live slow - Die whenever
Drive fast - Live forever
wotan skrev:
tog bort termostaten nu. ingen skillnad. lika varm som förut.
impellern kan väl bara sitta på ett sätt? det är vatten på alla ställen som det ska vara.
men har du eller någon annan någon ide om vad som kan vara fel.
pluggade igen vatten slangarna som går mellan förgasare och cylinder men de kan väl inte vara orsaken.??
nej hällt i 50% glykol och 50% vatten ?
blandningen ska inte ha så mycke betydelse, bara de finns lite glykol...
vad ja vet är glykolet för att inte vattnet ska frysa när du kör på vintern , du lär kunna köra utan glykol om du bara kör på sommarn.