tjeena jag bytte vev på min yamaha dt50r AM6 och efter det så låter det
men det låter inte i neutral utan bara när man kör och när man kör ner för nån backe och trycker in kopplingen så låter det inte heller.
jag har kört i några veckor utan att det har blivit värre men vill ju inte ha nått som låter illa när man ska sälja den.
Asddfgf4 skrev:jag tycker det låter som att någonting sitter löst, typ avgassystemet eller nåt ANnars lät det väl normalt eller?
normalt ??? lyssna igen och när jag gasar så är det något som låter skumt
och avgasröret är det inte har testat hållt handen på röret när det låter och det vibrerar inte
det ända jag hör är någonting som skramlar, en bricka eller mutter eller någonting sådant som är löst, för när du gasar och motorn vibrerar så låter skramlet
Asddfgf4 skrev:det ända jag hör är någonting som skramlar, en bricka eller mutter eller någonting sådant som är löst, för när du gasar och motorn vibrerar så låter skramlet
men det låter inte i neutral utan bara när man kör och när man kör ner för nån backe och trycker in kopplingen så låter det inte heller.
jag har kört i några veckor utan att det har blivit värre men vill ju inte ha nått som låter illa när man ska sälja den.
va fan är det som låter och hur fixar jag det :S
Har du öppet filter?
min låter NÄSTAN likadant med öppet filter när man gasar.. så kolla filtret!
Det är bara min gissning.. behöver inte va ditt problem, för det kan vara filtret!
va fan är det som låter och hur fixar jag det :S
Har du öppet filter?
min låter NÄSTAN likadant med öppet filter när man gasar.. så kolla filtret!
Det är bara min gissning.. behöver inte va ditt problem, för det kan vara filtret!
Asddfgf4 skrev:har du kollat att luftburken är iskruvad som den ska? att slangen från förgasaren går tätt hela vägen? För det låter som den blöddrar lite typ? :/
aa du har rätt den blöddrade där jag hadde inte tryckt dit slangen men är fixat för länge sedan.