Öppna förgasaren idag på en orginal Derbi Senda xtreme 06:a, det satt ett 82 munstycke i ? och den går perfekt ( blöddrar inte ) Är inte 82 väldigt stort för en orginal moppe? det är en 14mm förgasare.
Därbiii skrev:Öppna förgasaren idag på en orginal Derbi Senda xtreme 06:a, det satt ett 82 munstycke i ? och den går perfekt ( blöddrar inte ) Är inte 82 väldigt stort för en orginal moppe? det är en 14mm förgasare.
går den prefekt så är det ju bra.
nädå det är inte förstort för på dom årsmodellerna är det runt 80 original men vet inte varför dom har så stort egentligen men det funkar bra iaf
hade det varit en gammal drac hade det varit alldeles för stort
Har i alla fall tänkt att köpa en 50cc Sport Airsal Cylinder ( då den gamla orginal cylindern skurit) samt byta ut det strypa orginalröret mot ett mk thrower.
Ungefär hur mycket bör jag gå upp ? Har 82(dvs orginal) i nu
Har i alla fall tänkt att köpa en 50cc Sport Airsal Cylinder ( då den gamla orginal cylindern skurit) samt byta ut det strypa orginalröret mot ett mk thrower.
Mycket tacksam för svar
ca 10-15 storlekar större än original brukar vara lagom att börja med och sen byta ned i munstycke tills den går rent man får testa sig fram.
Mycket tacksam för svar
ca 10-15 storlekar större än original brukar vara lagom att börja med och sen byta ned i munstycke tills den går rent man får testa sig fram.
Vad tycker ni jag ska ha för munstycke på min Derbi DRD med setup:
Urpluggat orginalrör
50cc sport cylinder
11/53 drevning
Har 97 på just nu för de har tidigare suttit ett MK rör på den.
Men mopeden går inte som den ska, när den blir varm o gått ett tag så blöar den och bara dör, och sedan inte startar! som att bensinen är slut typ, kan det vara nålen som behöver justeras?
har försökt bytt till 88 men den ville inte varva typ den stannade på mellan och brbrbrbrrrrrrbrrr sen efter ett tag gick den upp i varv. Svår att fåp upp i varv med 88.
Söker Yamaha slider billigt eller byte omkring göteborg!!
PMA mig!
floydei skrev:har försökt bytt till 88 men den ville inte varva typ den stannade på mellan och brbrbrbrrrrrrbrrr sen efter ett tag gick den upp i varv. Svår att fåp upp i varv med 88.
okej men menar du att den typ ''fyrtaktar'' isåfall har du förstort. men kolla Stiftet,
Svart = för stort.
Oboy brunt = bra!
vit = för litet.
hur gick den med 85 då?
med 85 så varvar den ut, men känns som lite orolig gång. har inte haft cross så länge. Van vid Scooter om du fattar :/ ska ta å kolla tändstiftet imorgon.
Men märkte när jag skulle toppa den på en lång raka. att jag varvade upp vanligt, hastigheten steg mot 95 på gpsen (Skulle mäta upp den) Sen så slutade den svara på gas under halvgas. DEn böade om jag gasade mindre än halvgas typ. fattar inte riktigt. så jag stannade och kollade men tomgången var kvar, inga missljud, och den varvade som vanligt.
Kan det vara munstycket som gjorde det?
Söker Yamaha slider billigt eller byte omkring göteborg!!
PMA mig!
Jag fick reda på att min Rieju MRX har strl 75 original, om jag drar pluggen har jag hört att man ska byta upp 5-10, stämmer det? Och isåfall, ska jag köpa en munstyckessats med strl 60-82 eller 80-102?
floydei skrev:med 85 så varvar den ut, men känns som lite orolig gång. har inte haft cross så länge. Van vid Scooter om du fattar :/ ska ta å kolla tändstiftet imorgon.
Men märkte när jag skulle toppa den på en lång raka. att jag varvade upp vanligt, hastigheten steg mot 95 på gpsen (Skulle mäta upp den) Sen så slutade den svara på gas under halvgas. DEn böade om jag gasade mindre än halvgas typ. fattar inte riktigt. så jag stannade och kollade men tomgången var kvar, inga missljud, och den varvade som vanligt.
Kan det vara munstycket som gjorde det?
jaha okej, då låter det som att 85 är förlitet, har du skruvat något på luftskruven?
men kolla tändstiftet imån så är det lättare
Xaxiz skrev:Jag fick reda på att min Rieju MRX har strl 75 original, om jag drar pluggen har jag hört att man ska byta upp 5-10, stämmer det? Och isåfall, ska jag köpa en munstyckessats med strl 60-82 eller 80-102?
okej vad bra. japp det stämmer. jag tycker du ska köpa en munstyckessats med strl 60-82
Jag har storlek 98 i min Rieju mrx 05a men när jag drar full gas möar den bara och så släpper jag gasen lite så går den faktiskt lite fortare?? måste jag ha högre munstycke??
derbeyy skrev:Jag har storlek 98 i min Rieju mrx 05a men när jag drar full gas möar den bara och så släpper jag gasen lite så går den faktiskt lite fortare?? måste jag ha högre munstycke??
Tror du måste ha större munstycke. kolla tändstiftet.
laxfanskap skrev:vad sitter det för orginal munstycke på en Rieju rrx 07?
Har ingen belysning i garaget så kan inte gå ut o kolla just nu o behöver veta