Hej, Jag har en Peugeot Jetforce TSDI -03. Köpte den av en kille för ett tag sedan. Den är helt original och inte trimmad eller så.
Nu till mitt problem. Mopeden var svårstartad och när jag väl fick igång den så fick jag vänta tills den blev varm. innan jag kunde låta den gå på tomgång. För annars så dog den.
Efter en tid så dog batteriet. Och vi köpte nytt pga av det var rätt gammalt. Moppen gick super förutom att den behövdes värmas upp innan man kunde låt den gå på tomgång.
Nu för 3 dagar sen så dog den bara och jag kunde inte starta den igen. Vad kan felet vara ?
Kan även undra varför det typ låter "poff" ur avgasröret när den är kall, vissa gånger dör den direkt efter det. Tacksam för svar
Smoke2k skrev:Hej, Jag har en Peugeot Jetforce TSDI -03. Köpte den av en kille för ett tag sedan. Den är helt original och inte trimmad eller så.
Nu till mitt problem. Mopeden var svårstartad och när jag väl fick igång den så fick jag vänta tills den blev varm. innan jag kunde låta den gå på tomgång. För annars så dog den.
Efter en tid så dog batteriet. Och vi köpte nytt pga av det var rätt gammalt. Moppen gick super förutom att den behövdes värmas upp innan man kunde låt den gå på tomgång.
Nu för 3 dagar sen så dog den bara och jag kunde inte starta den igen. Vad kan felet vara ?
Kan även undra varför det typ låter "poff" ur avgasröret när den är kall, vissa gånger dör den direkt efter det. Tacksam för svar
Jag tkr det låter som den misständer elr är jag helt ute och cyklar?
Okej, Ville höra det från andra än min farsa haha. För min farsa har snackat om att det är tändningen som spökar. Men påverkar det även hur moppen går på tomgång.
Moppen ligger på ca 2000-3000 varv på tomgång men sen blir "svagare" och dör.
typ 50% av moppar pallar nt tomgång på morgonen drar man i gasen ngra gånger så e det ju lugnt sen...
back to topic, tror också det är täningen...men min kompis har en 06a tror jag det är likadan och den axxar som en direktinsprut men den har ju förgasare :S