Kymco 200cc fyrhjuling värt att köpa?

Här snackas det om alla fordon som inte har med mopeder att göra. Snacka om MC, Motocross, Minisar, Bilar, Traktorer etc HÄR
tsesandberg
Elmoped

Kymco 200cc fyrhjuling värt att köpa?

Inlägg av tsesandberg »

Har tittat på en kymco 200cc fyrhjuling från tidigt 2000 tusental. Den som äger den körde bara runt som vanligt och så bara stannade den. Troligen är det något fel på tändsystem. Övrig info är att det är en väldigt stor spricka i kåpan plus att han bytt kardanen en gång och det finns inget batteri. Vad skulle ni ha bjudit för den? Han sa inget pris...
Användarens profilbild
plankan
Svårstartad skrothög

Re: Kymco 200cc fyrhjuling värt att köpa?

Inlägg av plankan »

tsesandberg skrev:Har tittat på en kymco 200cc fyrhjuling från tidigt 2000 tusental. Den som äger den körde bara runt som vanligt och så bara stannade den. Troligen är det något fel på tändsystem. Övrig info är att det är en väldigt stor spricka i kåpan plus att han bytt kardanen en gång och det finns inget batteri. Vad skulle ni ha bjudit för den? Han sa inget pris...
Du lär ju få seriösa problem att hitta en ny kåpa men har du motivation och lust att renovera den så köp den. Hade dock inte gett mer än 2000 ;-
Kolla gärna in mitt Beta RR Projekt! :) http://www.twostrokerider.se/forum/view ... hp?t=51756
Användarens profilbild
TheFlyingFin
Kinaraket

Inlägg av TheFlyingFin »

50. Max.
Bild

Jag är inte rasist, jag är pianist! Jag trycker ner båda vita och svarta!
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

Jag hade gett max 500:-.. ;)
tsesandberg
Elmoped

Inlägg av tsesandberg »

Tror jag bjuder 1500.
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

Hade letat upp något mer vettigt om jag vore du, dels har kymco inte världens bästa kvalitet, dels så är det x antal problem med den och dels är den gammal, för modligen relativt slutkörd med tanke på alla fel & maskinens ålder. om jag vore du så skulle jag leta upp något annat, annars buda runt en tusenlapp.
har du tur så är den inte alls så illa som jag just beskrev den men chansen är stor att den faktiskt är det. hjuling är förövrigt förjävla värt!
går att busa som fan i skogen, på grusplander och även på asfalt, lite vältriga av sig men när du väl lärt dig köra ordentligt (kanske du redan kan?) så är det kul som fan!
till vintren är det detsutom ycket stabilare änn moppe etc, bara till o trycka dit rejäla sulor och köra. sen kan man ju köpa till värmehandtag osv senare, gas rulle är väll även att rekomendera på vintren då tummen inte mår fullt så bra när man gasar..
hoppas att du hittar en vettig hoj och har förbannat kul med den!
du har inga bilder föresten?
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
bonnaracing
Svårstartad skrothög

Inlägg av bonnaracing »

hadde bjudit 5-6k men istället för att fråga på ett amatör forum som inte har ett dugg koll på vad dom är värda så tipsar jag att du blir medlem på atvforum.se
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

bonnaracing skrev:hadde bjudit 5-6k men istället för att fråga på ett amatör forum som inte har ett dugg koll på vad dom är värda så tipsar jag att du blir medlem på atvforum.se
dom är skitduktiga! men somsagt så behövs nog lite bilder för att fullt beskriva priset på maskinen.
sen kan väll han fråga här om han vill? men blir nog mer seriösa svar på ett forum inriktat på just atv's
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
bonnaracing
Svårstartad skrothög

Inlägg av bonnaracing »

Persson97 skrev:
bonnaracing skrev:hadde bjudit 5-6k men istället för att fråga på ett amatör forum som inte har ett dugg koll på vad dom är värda så tipsar jag att du blir medlem på atvforum.se
dom är skitduktiga! men somsagt så behövs nog lite bilder för att fullt beskriva priset på maskinen.
sen kan väll han fråga här om han vill? men blir nog mer seriösa svar på ett forum inriktat på just atv's
jo men har verkar bara få oseriösa svar åxå, förutom ditt kanske, 500 får man inte ens för en badboy 250 som är skuren, å kymco ligger högre en dom...
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

bonnaracing skrev: jo men har verkar bara få oseriösa svar åxå, förutom ditt kanske, 500 får man inte ens för en badboy 250 som är skuren, å kymco ligger högre en dom...
sant det du säger! men just på denna maskin så är den inte så värst ny och felet är relativt okänt då ägaren inte verkar vara säker på vad som är fel, kan bli rätt kostsamt bara det! detsutom så är typ alla forum fullt med folk som tycker att det är häftigt med många posts utan att dom ens är hjälpsamma.
atvforum har dock lite annorlunda regler änn tsr, trippelposts är helt okej och ¨posthunts¨ är aldrig några som hällst problem! snarare tvärtom då det blir mer liv i sidan!
sen en tusenlapp som jag sa kom jag på direkt efter att det var förlite, men tycker inte att han ska buda för högt häller, om det hade vart jag som letat efet maskin så hade jag förmodligen kikat vidare. men sen är ju nästan ingen moppepojk gjord av pengar häller men det jag anser är att det kan bli bra mycket mer pengar änn vad han räknat med för att åtgärda fel och problem på hjulingen.
edit, att den saknar batteri brukar inte vara några som hällst problem! om kan inte endast har elstart dvs.. plockade personligen bort mitt batteri på min lilla moppehjuling hemma då den startar direkt på kicken endå och känner inte att jag är i behov av batteri, däremot farsans cf moto har bara elstart så där är ett batteri ett måste!
Senast redigerad av Persson97 den 2 oktober 2013, 22:40, redigerad totalt 1 gånger.
bonnaracing
Svårstartad skrothög

Inlägg av bonnaracing »

ska man ha en maskin under typ 10k så äre typ gammla Linhai å kymcos som gäller, ska men ha lite nyare äre runt 15-18, sen om man ska ha märkes maskin äre 25k å uppåt, är det en quad eller terrängmaskin? Jag fick ge 10k för en Linhai 260 som man fick byta det mesta sakerna på, men då vet man att man har en ganska vettig maskin då motorn är en kopia av yamaha och ramen polaris
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

bonnaracing skrev:ska man ha en maskin under typ 10k så äre typ gammla Linhai å kymcos som gäller, ska men ha lite nyare äre runt 15-18, sen om man ska ha märkes maskin äre 25k å uppåt, är det en quad eller terrängmaskin? Jag fick ge 10k för en Linhai 260 som man fick byta det mesta sakerna på, men då vet man att man har en ganska vettig maskin då motorn är en kopia av yamaha och ramen polaris
haha, quad är gatureggad va? har inte direkt tänkt på det förens nu!
jo men det beror ju på vilket/vilka fel det är på maskinen, farsan har ägt en jävla massa hjulingar men mest cf moto då han reparerade dom och sålde vidare ett tag, och den billigaste han köpt låg runt 30k, missförstå mig inte nu men om man bara har lite tålamod så kan man hitta en vettig maskin för en vettig peng, under 10k har jag själv sett några relativt fina maskiner med endast småfel såsom böjda styren, felinställda osv. sen en tusenlapp, 500 kr osv som jag och några andra rabblade upp kan kanske stämma om skicket är helt åt fladderes men annars så leta runt i 6k klassen så kan du med lite tur hitta en vettig maskin!
edit: http://www.blocket.se/kalmar/Suzuki_Qua ... ?ca=21&w=2 kolla denna maskin tillexempel!
Suzuki gör riktigt bra hojar och denna är detsutom relativt ny!
inga jätte problem och det verkar på säljaren som att han i stort sett är villig att ge bort den. vet att den bara är på 160 kubik men endå! men om kymcon känns bra så kör den då! annars så kan du ju fråga säljaren om ungefär hur mycket han vill ha för den och gå därefter :wink:
Skriv svar