Slider startar inte, tjurig motor

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!
Användarens profilbild
Pontus.g
Elmoped

Slider startar inte, tjurig motor

Inlägg av Pontus.g »

Tjena!
Moppen hade stått i vecka och nu startar den inte. Antar endast att den är extremt sur eftersom att jag misstänker att den haft gashäng hela veckan. Bytte nämligen styre någon vecka innan, och eftersom att jag råka sätta gasen lite långt in på det nya styret så hängde gasen sig lite såkallat "semestergas" som säkert flera förstår hur jag menar. Så jag tror att gasen legat i litegranna hela veckan och märkte inte det förens igår. Varför jag tror det beror på det är för att det är verkligen pisseblöt i cylindern, då stiftet är väldigt blöt varje gång jag tar upp för att kolla mellan kickningarna.

Säkerligen kickat 200grr, rengjort stiftet ett antal gånger och testat med startgas även. Moppen tänder och har gått i gång någon gång ibland i några sekunder men inte mera. Stargasen hjälpte inte något om det kan vara värt att nämna. Någon som har tips på vad jag borde testa/kolla/göra härnäst?
Användarens profilbild
Agge0102
Fribajsaren!
Kontakt:

Inlägg av Agge0102 »

jadu, kanske lite långsökt, men prova att tömma tanken och fylla på med ny fräsch bensin :)
Användarens profilbild
Pontus.g
Elmoped

Inlägg av Pontus.g »

Därbiii skrev:jadu, kanske lite långsökt, men prova att tömma tanken och fylla på med ny fräsch bensin :)
De kändes väldigt långsökt haha.. Men varför skulle det kunna hjälpa? :)
Användarens profilbild
Pontus.g
Elmoped

Inlägg av Pontus.g »

Ingen som har någon ide?
Användarens profilbild
david96
Hedersmedlem

Inlägg av david96 »

Bort med stiftet och låt dem stå så.över natten sen ner med startgas där och sätt på stiftet och kicka
Kan pilla i din cylinder om du är snäll:*
Användarens profilbild
Pontus.g
Elmoped

Inlägg av Pontus.g »

david96 skrev:Bort med stiftet och låt dem stå så.över natten sen ner med startgas där och sätt på stiftet och kicka
Fick faktiskt igång den, plocka bort förgasaren från insuget o tändstiftet från cylindern o kickade ett par gånger. Sedan startgas o sen gick den igång riktigt så jag kunde bränna ut skiten i cylindern :)
Låst