Häll på att byta munstycke, men när jag var på väg att skruva upp den ena skruven på flottörsskålen så började det droppa bensin , så jag började sätta en handduk och fortsatte skruva. Men sen började det droppa mer och mer, så jag satte en flaska och tänkte att det skulle sluta.
Men nu har det gått ett tag och inte slutat droppa och nästan 1/4 av flaskan är full, vad bör jag göra för att det ska sluta droppa?
Flottörskålen är alltid fylld med bensin. Så det verkar ganska normalt. Därför blir moppen lite svårare att starta när man bytt munstycke för flottörskålen är tömd
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det
Victorh: eller skall man fråga?
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten
Tuta skrev:Flottörskålen är alltid fylld med bensin. Så det verkar ganska normalt. Därför blir moppen lite svårare att starta när man bytt munstycke för flottörskålen är tömd
Tuta skrev:Flottörskålen är alltid fylld med bensin. Så det verkar ganska normalt. Därför blir moppen lite svårare att starta när man bytt munstycke för flottörskålen är tömd
Hört det också, men det har droppat ett tag nu
Lossa den helt och titta, kanske ställ en hink under om du inte vill ha bensin överallt
Sen ser du om det rinner när flottörskålen är helt borta.
Lossa den helt och titta, kanske ställ en hink under om du inte vill ha bensin överallt
Kan ju testa det, men det borde ändå sluta droppa snart om det inte kommer flottörskålen
MrCurop skrev:
Kan ju testa det, men det borde ändå sluta droppa snart om det inte kommer flottörskålen
Jo det kan man ju tycka, flottörskålen är ju inte så stor... :/
MrCurop skrev:Tror ni det inte är vakumkranen som är sönder?
Jag tror de. Min var sönder iallafall och hade exakt samma problem som dig.. Trodde de var bensinen i flottören som rann först så ja fortsatte å skruva å sen börja de forsa bensin..Dra ut bensinslangen och vik den så den inte läcker så har du fixat problemet.
MisterDT50R skrev:jag tror faktiskt du har glömt att dra åt dräneringsskruven, den här alltså:
Kanske inte ser exakt ut så på din men den sitter iaf längst ner på flottörskålen
Jo nu ser jag! Går ut och testar direkt!
EDIT: Ska jag verkligen dra åt skruven? Den sitter som ett berg
Är den åtskruvad som ett berg då är den åtskruvad, och det är ett annat fel, om det inte är slangen som sitter brevid dräneringsskruven det läcker ur, eller?
MisterDT50R skrev:jag tror faktiskt du har glömt att dra åt dräneringsskruven, den här alltså:
Kanske inte ser exakt ut så på din men den sitter iaf längst ner på flottörskålen
Jo nu ser jag! Går ut och testar direkt!
EDIT: Ska jag verkligen dra åt skruven? Den sitter som ett berg
Är den åtskruvad som ett berg då är den åtskruvad, och det är ett annat fel, om det inte är slangen som sitter brevid dräneringsskruven det läcker ur, eller?
Vad har det med saken o göra? Han håller ju på att ta bort hela koppen, förmodligen vaccumkranen som är paj.
Tyckte det lät svårt att få in en flaska under flottörskålen om det droppar ur den, därför tänkte jag att det rann ur dräneringsslangen, men nu sa han att det inte gjorde det och då är det förmodligen vakkumkranen som han ska kolla över eftersom det aldrig slutar droppa
EDIT:Och packningen, även om kranen är paj ska det ju inte läcka där, inte mycket iaf!