Problem Gilera Runner 02

Här kan du via upp ditt projekt som inriktar sig på scooter. Inga frågor i detta forum!
Användarens profilbild
GileraRunner02
Varnad

Problem Gilera Runner 02

Inlägg av GileraRunner02 »

Tjena! Bytte förgasare från 12 till 17.5 dellorto. Varför jag bytte var för att jag vill att den skulle gå bättre o inte blöddra lika mycket men den började blöddra mer :( och läckte bensin som fan. Men då Bytte jag flottören (den som åker upp o ner) då läckte den inte alls lika mycket men droppar lite efter 1 timme typ när den ståt still. Det jag undra är hur får jag den att gå jämt asså utan att blöddra när man drar fullgas och hur får jag den att sluta läcka...?

Tack på förhand!!
hampe101
Elmoped

Inlägg av hampe101 »

Den bläddrar troligtvis för att du har för stort huvudmunnstycke, därför blir den överfylld och läcker ut bensin :)
Senast redigerad av hampe101 den 30 september 2013, 10:56, redigerad totalt 1 gånger.
hampe101
Elmoped

Inlägg av hampe101 »

Den bläddrar troligtvis för att du har för stort huvudmunnstycke, därför den blir överfyllda och läker ut bensin :)
Användarens profilbild
Asddfgf4
Motorsmurfen

Inlägg av Asddfgf4 »

kolla att alla packningar är hela, byt huvudmunstycket så slutar det blöddra, skruva åt alla skruvar, kolla att flotörsnålen tätar, i annat fall slipa till den lite så den tätar bra :)
Bild
Användarens profilbild
GileraRunner02
Varnad

hampe101 skrev:Den bläddrar troligtvis för att du har för stort huvudmunnstycke, därför den blir överfyllda och läker ut bensin :)
Tänkte också det men har testat både 79, 82, 82.5, 86... Grejen är att den går jävligt bra första 15-20 minuterna med typ gasres asså sjukt bra acc men sen så börjar den blöddra o vara seg :/
Användarens profilbild
GileraRunner02
Varnad

Asddfgf4 skrev:kolla att alla packningar är hela, byt huvudmunstycket så slutar det blöddra, skruva åt alla skruvar, kolla att flotörsnålen tätar, i annat fall slipa till den lite så den tätar bra :)
Aa ska kolla packningarna men vad finns det för mer packningar än den runt flottörskålen?? Ska kolla på flottörnålen också, tack för alla svar!
Låst