Hej, köpte nyligen en Ciao av en kompis, den startar enkelt och går bra vid gaspådrag upp till 10-15km/h sen händer något och det kommer ett konstigt starkt ettrande ljud(tror det kallas brölar eller liknande) och moppen fortsätter så upp till 25 km/h med ett dåligt acc, men inte mer. När man kör i nån minut så stannar den ibland helt plötsligt men startar direkt igen. och ibland försvinner det ljudet i 2 sen o sen e den tbx igen. Har bytt tändstift och bytt tändhatt och mätt ohm mellan spole och tändhatt och den låg på 8,9 har även rensat fuggen, tanken och luftfiltret även bränslefiltret är bytt. Det sitter ett jamarcol rör på den och munstycke 39(original) Uppskattar snabba svar för att jag behöver den till skolan.
Persson97 skrev:Är fuggen korrekt inställd efter rör bytet?
Det vet jag inte, det var den förre ägaren som som bytte till jamarcol röret, men det är väl ett effektrör? och kan et då inte vara att den får för lite bensin för att org munstycket är kvar?
Persson97 skrev:Är fuggen korrekt inställd efter rör bytet?
Det vet jag inte, det var den förre ägaren som som bytte till jamarcol röret, men det är väl ett effektrör? och kan et då inte vara att den får för lite bensin för att org munstycket är kvar?
precis min tanke!
jo jamarcol är en trimkrök så bestycka fuggen rätt så bör den gå som den ska. har dock ingen direkt koll på vetteranare men gå upp några storlekar i huvudmunstycket och testa dig fram
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
1 Vid svänghjulet finns det en gumilapp du kan ta bort , eller så tar du bort motorn.
2 Vrid nu på svänhjulet tills du ser brytaren , den glänser och har två kontaktytor.
3 Ta av tänstiftet . Ta en skruvmejsel och stoppar in i hålet , skruva sedan på veven till kolven nått sitt högsta läge.
4 Nu tar du fram ditt bladmått och kollar på brytaren, hur stort är avståndet? Avståndet skall vara 0.40. för att justrera detta så skruvar du på skruven som håller fast brytaren. Är du i behov av att byta brytaren så skruvar du helt enkelt loss den gamla och ersätter med en ny (brytare från klippo gräsklippare fungerar, men rekomenderar att du köper en riktig hos en mopedhandlare). Ska du byta brytare måste du ta av motorn.
5 Dubbelkolla så att allt är rätt . Snurra några varv på veven.
6 Nu sätter du på gummilappen och testkör, går den fortfarande dåligt ska du byta munstycke !
Utför motorrenoveringar, cylinderbyte, kolvbyte M.M!
Kontakta mig på Pm eller på eliasj19@hotmail.com
Kollade brytaren och det var då en bit från den ena ytan som hade fallit av och satt sin på den andra ytan, ska jag köpa en ny eller slipa? jag vet inte vilket munstycke jag ska ha om det är 5 eller 6 mm dellorto?
Speefight skrev:Kollade brytaren och det var då en bit från den ena ytan som hade fallit av och satt sin på den andra ytan, ska jag köpa en ny eller slipa? jag vet inte vilket munstycke jag ska ha om det är 5 eller 6 mm dellorto?
Speefight skrev:Kollade brytaren och det var då en bit från den ena ytan som hade fallit av och satt sin på den andra ytan, ska jag köpa en ny eller slipa? jag vet inte vilket munstycke jag ska ha om det är 5 eller 6 mm dellorto?
Ta loss ditt orginal och mät med ett skjutmått.
Men jag har inget skjutmått och vill beställa nu och orkar inte öppna förgasaren igen, men vad jag hittar på internet verkar det vara 5mm
Ta loss ditt orginal och mät med ett skjutmått.
Men jag har inget skjutmått och vill beställa nu och orkar inte öppna förgasaren igen, men vad jag hittar på internet verkar det vara 5mm