Köpa nytt avgassystem.

Allt som rör Scootrar och inte passar in i de ovan nämnda kategorierna. Tips, lack mm
VilleH
Elmoped

Köpa nytt avgassystem.

Inlägg av VilleH »

Hej! Min förra tråd blev låst pga att jag postade i fel ställe. Har fått några svar som hjälpte lite men skulle gärna få lite mer svar.

Jag har en Speedfight 2 och behöver ett nytt avgassystem. Kommer kanske trimma (ta bort strypningen) senare. Vilket tycker ni jag ska köpa för max 2000 kr?

Har hittat några bra men vet inte riktigt vilken jag ska köpa.
Min kompis har en Speedfight 2 med stage 6 replica, fast det låter som f*n. Han satte bara på sitt och topphastigheten ökade med ca 10km pga avgasystemet när det är strypt.
Jag vill ha ungefär samma fast att den är laglig i början.

Tack så jättemycket!

EDIT: Ta bort tråd tack.
Senast redigerad av VilleH den 29 september 2013, 13:58, redigerad totalt 2 gång.
Användarens profilbild
KrooxTheStyler
Farsans gamla zündapp

Inlägg av KrooxTheStyler »

Köp ett leovince zx :)
CPI SM
VilleH
Elmoped

Inlägg av VilleH »

KrooxTheStyler skrev:Köp ett leovince zx :)
Kommer den gå snabbare med det avgassystemet? :)
adamwestman
Svårstartad skrothög

Inlägg av adamwestman »

Felpost igen. Ta och läs reglerna!

Edit: ta det i avgasrörstråden scooter
Nixxen
Farsans gamla zündapp

Inlägg av Nixxen »

Ett pluggat trimmrör går sämre än vad ett pluggat originalrör gör. Drar du dock pluggen på trimmröret kommer det gå mycket bättre.
När du drar pluggen så kommer du även vara tvungen att byta munstycke och eventuellt fjädrar/vikter.

Så ifall du ska köra lagligt rekommenderar jag dig att köpa ett begagnat originalrör, skulle du även få för dig att köra trimmat går det ju att plugga ur originalröret också! :)
Åh Lilla Boone!
Användarens profilbild
Persson97
F.D Crew

Inlägg av Persson97 »

reglerna
Två frlposter i rad är inget modsen hurrar över..
Feministens ideologi bottnar i att män är svin och att kvinnor ska vara lika bra.
VilleH
Elmoped

Inlägg av VilleH »

Nixxen skrev:Ett pluggat trimmrör går sämre än vad ett pluggat originalrör gör. Drar du dock pluggen på trimmröret kommer det gå mycket bättre.
När du drar pluggen så kommer du även vara tvungen att byta munstycke och eventuellt fjädrar/vikter.

Så ifall du ska köra lagligt rekommenderar jag dig att köpa ett begagnat originalrör, skulle du även få för dig att köra trimmat går det ju att plugga ur originalröret också! :)
Tack!
Skriv svar