Tjena, har bara några extra kilon på magen som jag skulle bli av med, har hört om nutrilett men är det passande för 15 åringar? Hade bara tänkt att byta ut frukost, middag, kvällsmat, äter skol-lunchen. Hur skulle det här funka? Hade bara tänkt att bli av med några kilon på typ en vecka inget regelbundet liksom
Bättre att leva ett kort och lyckligt liv än ett långt olyckligt! YOLO
ta mindre ris/pasta/potatis och mindre kött, mer grönsaker osv Du vill få i dig mindre kalorier än du gör av med. Så räkna ut ditt BMI, och räkna ut ca hur många kalorier du ska ha per dag ( jag är 1.92 lång, 74 kg tung, tränar ca 4-5 gånger i veckan, jag ska tex ha 2600 kalorier/dag för att behålla min vikt) . Så googla, ta reda på det, och kolla på hur mycket du får i dig
lånar tråden lite jag är skit smal och äter ändå jävligt mycket både nyttigt och onyttigt men jag går fan aldrig upp i vikt ! Någon som vet hur man kan gå upp i vikt förutom att träna för det är jag för lat för ??
FreZz skrev:du har hållit på i en vecka... det tar några månader för att se resultat.
+ 1
resultaten märks som sagt inte direkt..
vad jag har gjort för att börja gå ner lite i vikt är att jag helt har slutat med allt snacks,godis å läsk osv. sen så har jag i stort sett ätit som vanligt men mindre portioner och det har fungerat för mig. sen så får man ju snabbare resultat om man även rör på sig dagligen. man bör tänka långsiktigt med viktnedgång och träning, det funkar inte att gå på någon mirakelkur någon vecka och sedan är kilona borta..
så käka lite nyttigare och lite mindre portiner + rör på dig dagligen är mitt råd till dig.
Du blev förmodligen inte fet på 1 vecka? Precis, räkna då inte med att de tar 1 vecka och bli av med det.
Drick max 1l vatten om dagen, inte mer. Gör detta under 2 dagar då kommer du gå ner mellan 1-4 kg beroende på hur mycket vätska du har bundet i kroppen. Men du lär ju gå upp de igen när du dricker mer.
Sluta med alkohol, godis, kakor, chips osv så kan du säkert se lite resultat utan träning.
tobbepihl skrev:lånar tråden lite jag är skit smal och äter ändå jävligt mycket både nyttigt och onyttigt men jag går fan aldrig upp i vikt ! Någon som vet hur man kan gå upp i vikt förutom att träna för det är jag för lat för ??
Om du är smal och äter onyttigt hjälper inte. Eftersom att du har hög ämnesomsättning får du räkna med att börja gymma regelbundet och äta många mellanstora portioner mat, nyttig mat dvs. Då kommer du se resultat. Men varför skulle du möjligen ens vilja lägga på dig fett? För att se större ut? Har själv hög ämnesomsättning och det är jag ta mej fan riktigt glad för.
tobbepihl skrev:lånar tråden lite jag är skit smal och äter ändå jävligt mycket både nyttigt och onyttigt men jag går fan aldrig upp i vikt ! Någon som vet hur man kan gå upp i vikt förutom att träna för det är jag för lat för ??
Du äter "jävligt mycket" enligt vem? Dig själv? Du äter för lite för att din kropp ska få ett överskott och lägga på sig vikt.
Var själv med om de åt "som en häst" enligt mig själv, märkte ingen skillnad i vikt. Började tvinga i mig mat som två hästar. Då kom ökningarna 20 kg på 10 månader.
Om du är smal och äter onyttigt hjälper inte. Eftersom att du har hög ämnesomsättning får du räkna med att börja gymma regelbundet och äta många mellanstora portioner mat, nyttig mat dvs. Då kommer du se resultat. Men varför skulle du möjligen ens vilja lägga på dig fett? För att se större ut? Har själv hög ämnesomsättning och det är jag ta mej fan riktigt glad för.
jag vill hellre vara lite större än vara smal så man nästan ser revbenen.
tobbepihl skrev:jag äter iallafall lika mycket som mina tjocka kompisar
Säker på de? Är du längre än dom?
Vill du gå upp i vikt, så får du väl äta mer. De är inte direkt avancerat och gå upp/ner i vikt. Upp=Ät mer än vad kroppen bränner Ner=Ät mindre än kroppen bränner.
Kan ju inte säga så mycket mer än det som är sagt, men om man styrketränar samtidigt som man konditionstränar går det snabbare att förbränna fett. Får du starkare ben av styrketräningen behöver benen mer energi när du tex joggar, för det är större "massa" som behöver energi och då förbränner kroppen mer underhudsfett för att ge energi till benen. Det är vad jag har läst i alla fall, om det är sant eller inte låter jag vara osagt, men jag tror på det...
Lycka till!
Vill du gå upp i vikt, så får du väl äta mer. De är inte direkt avancerat och gå upp/ner i vikt. Upp=Ät mer än vad kroppen bränner Ner=Ät mindre än kroppen bränner.
ja jag är längre än dom
det finns hur mycket bulk och deff guider där ute... googla bara "hur deffa" så kommer du få upp en massa bra sidor som handlar om hur du blir av med fett eller skapar fett om du vill ha det istället.