hysterisk sherco

Här pratar vi om allt angående motor/trimning för Cross/SM/RR/Veteran
göran andersson
Elmoped

hysterisk sherco

Inlägg av göran andersson »

fick kolvras på min sherco o jag portade ur avgasporten till muffins form(smal nere bred uppe med en radie i taket på porten)för o få bort en skada där.blev ca2,5mm höjning på högsta stället,nu e den slö på låga varv sen blir den helt hysterisk.vet att det kan bli så om man höjer avgas förmycket.men 2,5mm.kan det vara så att jag behöver större förg för bättre botten?kör helt urpluggat med 12mm förgasare o 80munstycke.orginaldrevning.
aint a fuck to die doin what you like.so race on.
Användarens profilbild
draken
Farsans gamla zündapp

Re: hysterisk sherco

Inlägg av draken »

göran andersson skrev:fick kolvras på min sherco o jag portade ur avgasporten till muffins form(smal nere bred uppe med en radie i taket på porten)för o få bort en skada där.blev ca2,5mm höjning på högsta stället,nu e den slö på låga varv sen blir den helt hysterisk.vet att det kan bli så om man höjer avgas förmycket.men 2,5mm.kan det vara så att jag behöver större förg för bättre botten?kör helt urpluggat med 12mm förgasare o 80munstycke.orginaldrevning.
du har helt enkelt portat cylindern å gjort den högvarvig.. 2,5mm är ganska mycke å höjja också
Derbi_pöjk skrev:
gilerahjärnan skrev:om polisen kommer så säger du fuck aina o drar ifrån.
så kommer snuten och säger fuck you och drar in körkortstillståndet....
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

2,5mm är mycket när man utgår från dagens cylindrar som är relativt vassa från början (en annan femma om det vore originalcylindern på en gammal 1hk-moppe). Möjligt att du kan återfå lite botten genom att höja spoldurationen för att matcha avgas bättre än det gör nu.

Du har bestyckat om förgasaren efter portningen, right?
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
göran andersson
Elmoped

har bestyckat den efter portningen.glömde säga att jag även höjde o bredda spolarna med.sätter jag i större munstycke så börjar förgasaren o spöka o gå orent,men stiftet e fortfarande för ljust.
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Kolla vilka durationer du har på alla portar.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
göran andersson
Elmoped

ok.får leta fram gradskivan o mäta o räkna lite,behöver ändå skivan till polarens fs1a som jag håller på o sätter aerox cylinder på.annars får ja ge fan i o va så snål o köpa ny cyl till shercon.ha ha
Skriv svar