Titta vad originalmunstycket är som sitter i.Gameboysnubben skrev:har en speedfight 2 gianelli next rör urpluggad och dragen vring
har en gunther 12mm förgasare vilket munstycke ?
Köp munstyckessats och prova dig framBreekz skrev:Tjena har en speedfight 2 07 LC.
Setup:
Dragen V Bricka
Stage 6 Pro replica (Urpluggad)
Dr pulley 7,5 vikter
Malossi Luftfilter (Sport) http://www.twostroke.se/product.asp?product=25573
Gurnter förgasare 12 mm
Orginal munstycke: 54
Vad ska jag ha för munstycke?
Bump numero dosJagharenslidervadhardu skrev:BumpelibumpJagharenslidervadhardu skrev:Vad för storlek ska jag ha? På ett ungefär?
Kör med 95 nu.
Slider 09
Airsal 70cc Sport
LeoVince ZX-R ostrypt
Dragen v-ring
Dragen luftburksstrypning
4,3g vikter
Gula (hårda) kopplingsfjädrar
Motoforce Racing Evolution vev
Nej. Min har grymt axx, bara problem i uppförsbackar. Och jag har lätta vikter så den axxar bra, ska skaffa nya så den kommer upp i ca 75.krillepille skrev:Jag får up min neos i 90-95 ned ett leovince och det är lågvarviga och ditt är högvarvigt och går bara 67 och för modligen tar det en stund innan det händer och då sticker den
KarlssoN^ skrev:Hej.
Eftersom den gamla tråden försvann när vi uppdatera forumet, så gör jag en ny.
Vi hjälper varandra med egna erfarenheter helt enkelt.
Hej! jag har fått myvket problem med min aerox, har nar precis bytt till en racingvev och satt på ett c21 rör istället för c16, min övriga setup är stage 6 racing mkII 70cc 21mm dellorto m.m. mopeden bara "bjöddrar" kan det vara så att man behöver gå net i munstycksstorlek efter ett vevbyte? just nu har jag storlek98 tack på förhand MVH sosares
Munstycke och bestycknings guider:
- Justera förgasaren till din nya setup.
- Hur du vet om du har för stort/litet munstycke
- Bestycknings Guiden!
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=vYTHLlhh ... r_embedded[/youtube]
Din moppe kommer nog gå trögare än med orginal rör, du ska ha orginal munstycke om du kör pluggat trimrör.currysnurry skrev:Tja, har en aerox -03 och undrar vad för munstycke jag ska ha ungefär? Har satt i 8 storlekar större( 74 till 82) men har inte hunnit testa pga vädret här...
Här är min setup:
V-ring
4,25 vikter
Leovince ZX-r ( plugg i röret)
munstycke 82
?Original fjädrar?
AndreWidestedt skrev:Din moppe kommer nog gå trögare än med orginal rör, du ska ha orginal munstycke om du kör pluggat trimrör.currysnurry skrev:Tja, har en aerox -03 och undrar vad för munstycke jag ska ha ungefär? Har satt i 8 storlekar större( 74 till 82) men har inte hunnit testa pga vädret här...
Här är min setup:
V-ring
4,25 vikter
Leovince ZX-r ( plugg i röret)
munstycke 82
?Original fjädrar?
Om du drar pluggen borde ditt munstycke vara mellan 82~90.