CaToXXo skrev:
Det känns som att du stämplar alla bakhjulsdrivna Volvos som pundarvolvo, och, antagligen, BMW, Audi eller Mercedes som blattebil ?
Vad tycker du han ska ha för bil? Toyota Aygo?
Jag ser inget fel alls på en fin Volvo 740 eller BMW E36.
Vem ser du kör runt i gamla äldre Volvos med bakhjulsdrift? Ibland par gamla människor, ibland en medelsvensson, men oftast en kille på 18-25 år, ser ut som en pundare med slitna gråa mjukisbyxor som blivit smutsfärgade med sunkig tjocktröja, snus i käften och en kepa som han böjt sönder skärmen på.
BMW, Merca, Audi = Blattebil? Ja, vem ser du oftast åka runt i en tyskbil för 200-300.000 kronor? Jo, en invandrare som tagit hela bilen på lån och lever i en billig 1a i ett ghetto, det finns en anledning till att vissa bilar har sina stämplingar, men roligt att du tar åt dig :*
Sen det där med Aygo, ska du inte passa på att klä ut dig till en prinsessa när du ändå ska skämma ut dig själv?
euroman skrev:
Inte direkt att man har så mycket val än att köpa såkallade "pundarbilar" när man fyller 18, går i skolan ingen inkomst, Det beror ju såklart på om föräldrarna är villiga att lägga ut mycket pengar på en bil då.
Sen är det ju årskatt, Försäkring,Bensin, Pengar till reservdelar, Besitning mm det kostar allt med bilar mer än man tror.
Har själv en v50 T5 den kostar 12300 på mig i försäkring om året då är jag ändå 26år. Är man 18 är det ännu dyrare.
ONT: Skulle behållt moppen och sen köpt en vettig bil precis innan man fyller 18år, Är allt skönt på sommaren och kunna ta sig någonstans med polare mm

Han har 25.000 kronor att lägga ut på en bil i dagsläget verkar det som och är bara 16 ½ han lär ha minst 30.000 kronor när han är 18 år och då finns det ett stort utbud på bilar för den summan, som är komfortabla, säkra, snygga, relativt låga mil och inte har stämpel på sig som tattarbil, blattebil etc, men vad vet jag? Det kanske är coolt med den stämpeln? Lika coolt som det verkar vara med en original 740 utan ljuddämpare som verkar ytterst populärt.
http://www.blocket.se/stockholm/bilar?c ... 1&sp=1&w=1
Du ser själv vilket utbud det finns inom Stockholms län med bilar, 10.000 - 30.000 kronor, max 19.900 mil.