Nållager hjälp ! och Kolv hjälp !

Här pratar vi om allt som har med motor/trimning för scooter att göra.
Slideradde
Elmoped

Nållager hjälp ! och Kolv hjälp !

Inlägg av Slideradde »

tjenare jag ska byta nållager och jag vet inte om jag måste smörja det innan jag ska sätta dit det. måste jag göra det eller kan jag bara sätta dit de och köra ?

1 sak till
kan jag smörja den nya kolven med 2t olja om jag bara tar lite som fan ?

Tack i förhand.
Användarens profilbild
MrAndersson
King of the street

Inlägg av MrAndersson »

Du behöver inte smörja nållagret.

Du ska även smörja in kolven med 2t olja. Du behöver inte snåla! Smeta in den så hela utsidan av kolven är oljig.
Every man dies, but not every man really lives!

Kolla In Min KTM Senda!

Träningsnarkoman som gått ifrån sin egna hoj, men hänger kvar här och hjälper till. Går min egna väg.
Användarens profilbild
G-son
King of the street

Inlägg av G-son »

Det är alltid lämpligt att smörja in såna delar ordentligt vid monteringen. Det tar ju ett tag innan dom fått nån nämnvärd mängd olja "den vanliga vägen", så oljar man inte in dom går dom helt osmorda i början.
The only reason I opened my mouth is because I know what I'm talking about.
Slideradde
Elmoped

Inlägg av Slideradde »

Erik_ skrev:Det är alltid lämpligt att smörja in såna delar ordentligt vid monteringen. Det tar ju ett tag innan dom fått nån nämnvärd mängd olja "den vanliga vägen", så oljar man inte in dom går dom helt osmorda i början.
vad kan jag smörja de me då ? :P
Användarens profilbild
AndreWidestedt
If you're not first, you're last

Inlägg av AndreWidestedt »

Slideradde skrev:
Erik_ skrev:Det är alltid lämpligt att smörja in såna delar ordentligt vid monteringen. Det tar ju ett tag innan dom fått nån nämnvärd mängd olja "den vanliga vägen", så oljar man inte in dom går dom helt osmorda i början.
vad kan jag smörja de me då ? :P
2t olja, allt som är inblandat i att motorn drivs ( kolv, cylinder, vev, vevlager, nållager, kolvbult) ska smörjas med 2 takts olja när det monteras.
Helt Räser
Skriv svar