80w-90w är väll för tjock om jag inte tar fel. sen skulle jag inte köra biltema i växellådan okej den håller standarden då den är ny men så fort den blivit lite använd så är det bara skräp köp någon vettig olja för 100-200kr istället
bursell skrev:80w-90w är väll för tjock om jag inte tar fel. sen skulle jag inte köra biltema i växellådan okej den håller standarden då den är ny men så fort den blivit lite använd så är det bara skräp köp någon vettig olja för 100-200kr istället
kan inte mer än instämma. deras tvåtakts olja håler prima kvalisort men den går bara igenom motorn en gång. kör på castrol, mobil1, yamalube, quicksilver etc för motorn.
Biltemas 10W -40 är jättebra, den har jag kört i mina fiddymotorer i åratal och även i växellådan på crossmoppe. Den som kan något om oljor läser på baksidan och ser vilka märkningar oljan har, inte kollar på prislappen och tar den dyraste med det italienska namnet.
Dock ska du nog lyssna på de andra när det kommer till din olja du har hemma, tror den är väldigt mycket för tjock.