Tråden om UF

Snack om allt mellan himmel och jord. Passar inte ditt ämne in någon annan stans får det tas här.
2stroke
Gasres

Tråden om UF

Inlägg av 2stroke »

Halloj!

Har fått ett flertal PM om UF (vissa har tydligen bra minne), så jag tänkte att det var bra med en samlad tråd där vi kan ta alla frågor, där ni kan få tips från varandra och ställa frågor, jag har ju upplevt hela året och fått med mig massa nyttigt utav det, så jag bör kunna svara på de flesta utav era frågor, hur man eventuellt fixar sponsring, marknadsför sig etcetc..

Jag ska försöka göra en liten FAQ vid tillfälle också..

Så nu hoppas jag att riktigt många utav er faktiskt pysslar med detta, kom med förslag, frågor, idéer och visa upp er rent allmänt (kom dock ihåg att ni INTE får göra gratisreklam för era produkter i syfte av att sälja, dock kan ni säkert tipsa om vad ni gör)
Användarens profilbild
Tuta
King of the street

Inlägg av Tuta »

Vi skrev en jättefin motivering till den regionala mässan som kanske inte var helt sanningsenlig... Sen snackade en av våra "styrelsemedlemmar" upp en av domarna.

Hej SM-final :twisted:

Dock måste jag säga att när vi väl kom till SM kändes det lite som vi inte platsade. De andra företagen var många som hade jobbat sjukt hårt och verkligen hade grymma företag. Vi lekte mest igenom hela kursen med "styrelsemöten" i cafeterian, "teambuilding" med luftgevär osv... Vi la nog mer tid på att designa visitkort än att producera produkter..(dock blev det jäävligt fina visitkort ;) ):

Bild

Vill därför ge lite ärliga tips:

UF-företagande är förmodligen det mest givande ni kan göra under hela gymnasiet. Men bara om ni själva ser till att det blir så. Gör något ganska enkelt som ni kan satsa på ordentligt. Gör det ni ska, ekonomin är tråkig som fan men ni kommer märka att det är himla bra att kunna. Otroligt värdefullt att få en bra insikt i hur företag fungerar.

Har tillochmed hjälpt mig att få jobb när jag sagt att man haft UF-företag och vann miljöpriset :) Arbetsgivare brukar vara ganska så nyfikna.

Presentera er väl!
Jag är helt övertygad om att vi inte hade vunnit på regionala om vi inte haft en ganska så fin monter, hade snygga skjortor (t.o.m. kavaj) osv. Domarna vill inte att några tomtar med papp på väggarna och comic sans i loggan ska respresentera länet.

MVH
Martin Olsson
Designchef
Relight UF

:wink: :lol:
Victorh: varför suger inte mina brudar...
Tuta: har du frågat?
Victorh: nee men dom skall göra det ;)
Victorh: eller skall man fråga? :)
jonssson13: nejnej, blir pinsamt om dom säger nej då(
Victorh: tillräcklit pinsamt renn då den är så liten ;)

Bild
Det är jag som är Tuta ;)
Skriv svar